2015-10-25, 17:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Som sagt, han var mycket oförsiktig, det är osannolikt att han skulle bli försiktig helt plötsligt. Varför lät han inte Lisa ligga kvar i säcken i boden? Det är lättare att göra sig av med mobildelar så de inte hittas än sopsäckar.

Tycker du han ger sken av att vara en normal person i något avseende under detta skeende? Han tänkte kanske på vissa detaljer, sopsäck runt Lisa, tillbakaläggande av tejprullen etc. Varför inte säcken/plasten är kvar runt henne kan bero på att han skulle återvända och göra mer perversa saker. Mobildelar etc kan skickas iväg i tron att ingen ska söka efter dessa, åtminstone inte så snart.
2015-10-25, 17:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Sen har vi ju grejen med att NB är registrerad med fingeravtryck och under namnet "Renaldas Porcius" i Storbritannien, efter ett trafikbrott.
Nåt att nysta i.
Vad jag förstår är efternamnet i detta alias ett blajnamn som man inte kan heta på litauiska, utan bara ett romerskt namn. Jag sökte på Porcius inom *.lt, och inget litauiskt efternamn Porcius dyker upp på de första tvåhundra träffarna, som till allra största del handlar om den romerske senatorn Marcus Porcius Cato, antingen i den latinska form vi är vana vid, eller i namnets litauiska form Markas Porcius Katonas.

Såvitt jag kan begripa går det alltså inte att heta Renaldas Porcius för en litauer, hur litauiskt det än ser ut för en utlänning. Har NoggerChoc någon annan uppfattning?

Citat:
Ursprungligen postat av NoggerChoc
Ping
2015-10-25, 17:29
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Kanske även är så att han inte ville se hennes ansikte. Kan inte vara så himla behagligt att titta någon man dödat i ansiktet. En spekulation bara.

eller så var han rädd att repet skulle brista? den var rätt kass och vek ...
2015-10-25, 17:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Som sagt, han var mycket oförsiktig, det är osannolikt att han skulle bli försiktig helt plötsligt. Varför lät han inte Lisa ligga kvar i säcken i boden? Det är lättare att göra sig av med mobildelar så de inte hittas än sopsäckar.
Sjuka tankebanor, förvirrad, exalterad, tidspressad... eller en kombination. - Kolla in hans fönsterbleck (efter en massa år i branschen). - Läs förhören i FUP: En riktig smilfink och ögontjänare; mytoman; mycket sjuk och farlig person.
Medlem
katws avatar
Citat:
I så fall hade ögonen tejpats för också.

Höger öga var övertejpat.

FUP sid. 1662
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej efter 3 dygn är likstelheten troligen helt borta och det skick kroppen har lämnats i består även när likstelheten har släppt.

"Likstelhet utvecklas under de första 12 timmarna, är som kraftigast under de kommande 12 timmarna och avtar under nästa 12-timmarsperiod."
https://kriminalteknikern.wordpress.com/dodstecken/

Elin Krantz hittades 2 dygn senare så likstelheten hade inte gått bort, därför dessa makabra bilder på onormala benställningar..
2015-10-25, 17:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
FUP.

Jamen var snäll, du och andra, skriva det då att det är från FUP när ni postar info från FUP
och lägg till ett sido-nummer från FUP.
2015-10-25, 17:35
Medlem
Titianas avatar
är detta i det närmaste ett erkännande? s 1665

FLNej. Äh så här långt kommer vi och redogöra för Irina och Aivares också om hur
bevisningen ser ut. Irina måste ju på något sätt få möjlighet och äh berätta varför
hennes dna finns på Lisas trosor.

MGM: Jag säger det, det kanske är från min tröja ni vet och har ju överlämnats från (ohörbart …) det
var det enda som, jag tänker så. Jag har ingen annan förklaring.

EDIT: läste vidare och nu kom Manuel fram igen...och att han är ditsatt
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Tycker du han ger sken av att vara en normal person i något avseende under detta skeende? Han tänkte kanske på vissa detaljer, sopsäck runt Lisa, tillbakaläggande av tejprullen etc. Varför inte säcken/plasten är kvar runt henne kan bero på att han skulle återvända och göra mer perversa saker. Mobildelar etc kan skickas iväg i tron att ingen ska söka efter dessa, åtminstone inte så snart.
Det fanns fler plastsäckar i ladan. Om han nödvändigtvis måste ta ut Lisa ur säcken, och göra det obehagligt att hämta kroppen senare, varför inte lägga mobildelar, jacka och hjälm i säcken på rishögen? Hans uppträdande kan inte vara hur ologiskt som helst.
Medlem
Varför pratas det om tolkningar av "bilden" avseende hur hon anträffats? Det finns väl ingen sådan offentlig bild?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jamen det är ju jätte intressant tycker jag att samma type/färg bil bevittnas af två helt oberoende vittnen, och där den ena observationen är gjord på präcis den ställe och den tidpunkt man förmodar att Lisa har rövats bort.

Bilen ägs av
http://biluppgifter.se/fordon/tnl212

"Fordonet ägs av en 54 årig man från Åtorp, han har ägt fordonet i fem år och tre månader. Vi uppskattar den årliga körsträckan till 2 105 mil."

Ena vittnet sagde att mannen som körde bilen hade långt, mörkbrunt hår och skägg.

Någon som känner till någon med koppling till Åtorp ???

Utan att veta tillräckligt erinrar jag mig att något vittne såg en mörkhårig rufsig man komma ut från ladan...
2015-10-25, 17:36
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
I så fall hade ögonen tejpats för också.

Tack, inte ögonen nej, så var det ju.

Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Eller för att någon ville att det skulle se ut som ett sexmord.

Ja, det är nog troligaste anledningen till att tejpa efter hängning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in