2015-10-25, 17:09
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Musiken är skit, stavningen är skit, vad är det för mening med att länka till det klippet? "Sverige har fallit" men du kan bara sitta hemma på flashback och länka till det?

Och låtens innehåll är mer än verklig och sann! Där du! Det spelar ingen roll hur något stavas sålänge folk har förstånd att förstå men det är inte alls som fattar detta utan hakar upp sig på små saker, tragiska människor...
Citera
2015-10-25, 17:10
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RhynoX
Hej allihopa.
Jag har bara en sak jag undra på länge.
Hur kommer det sig att han "bara" hade ihjäl 2 styckna. Springer man runt på en skola med ett svärd så borde man ju hinna med lite fler offer, eller?
Likadant i alla tragiska händelser. 2-3 avlidna, max.

Typ ikea morden? Negern dödade mamman och sonen men sen? sig själv skar han ? Varför sprang han inte runt o stack lite hit och dit?
Citera
2015-10-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Lika empatistört som fundamentala islamister. Allah akbar bla bla gud fick mig att döda otrogna...

Ööööhhh...

Ja, självklart. Extremister av olika slag är ju inte så mysiga i skallen.
Citera
2015-10-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
Typ ikea morden? Negern dödade mamman och sonen men sen? sig själv skar han ? Varför sprang han inte runt o stack lite hit och dit?

EXAKT.
Har man bestämt sig för att göra något sådant, varför gör man det inte storslaget ?
Citera
2015-10-25, 17:13
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Hej allihopa.
Hur kommer det sig att han "bara" hade ihjäl 2 styckna. Springer man runt på en skola med ett svärd så borde man ju hinna med lite fler offer, eller?

Underskatta inte människor som springer för sina liv.. När den första dött så blir det såklart genast mycket svårare att få ihjäl de nästkommande.
Citera
2015-10-25, 17:14
Medlem
Citat:
Hej allihopa.

Många stängde ju in sig i klassrummen vad jag förstått.
Citera
2015-10-25, 17:15
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Underskatta inte människor som springer för sina liv.. När den första dött så blir det såklart genast mycket svårare att få ihjäl de nästkommande.

Varför vänta med att den ska dö? Varför inte sätta ett döligt hugg och sedan springa vidare mot nästa offer? Man väntar väl inte med svärdet i bröstet ?
Citera
2015-10-25, 17:15
Bannlyst
Är det bara jag som tycker att 8 minuter är en ganska lång tid det tar för polisen att komma till Kronan? Är det brist på poliser i Trollhättan? Anton hann ju ändå försöka ta sig igenom varje klassrum i byggnaden. Dessutom är det otroligt naivt att det inte finns någon i korridoren (vaktmästare, person som håller koll på vem som kommer in) som ska se till att obehöriga ska lämna skolan.

Svensk naivitet lyser igenom. Obehöriga får inte beträda universitet. Obehöriga får inte beträda arbetsplatser hur som helst. Obehöriga får inte beträda institutioner och lokaler. Obehöriga får inte beträda privata marker. Hur fan kan detta inte gälla skolor? "men det ska ju vara sååååå öppet". Nej det ska det inte. Skolan ska endast vara öppen för dess elever och lärare. Ingen annan.

Jag hoppas att denna händelse leder till att skolor ändrar sin policy och att man inför någon sorts kontroll över vem som får komma in och inte.
Citera
2015-10-25, 17:16
Medlem
Citat:
Hej allihopa.

Kanske han börja undra - "va fan håller jag på med" när han såg det blodiga barnet vrida sig i sin dödskamp. Alla är inte lika iskalla som ABB.
Citera
2015-10-25, 17:19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
EXAKT.
Har man bestämt sig för att göra något sådant, varför gör man det inte storslaget ?
Jag tycker att mycket tyder på att han agerade osäkert och förvirrat. Han svarar "ja" på frågan om de får ta kort bland annat. Jag undrar om han inte var "väldigt snurrig i skallen", antingen på grund av ett psykosgenombrott, på grund av läkemedel eller både och. Det blir intressant att se analysen av blodet...
Citera
2015-10-25, 17:19
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filous
Är det bara jag som tycker att 8 minuter är en ganska lång tid det tar för polisen att komma till Kronan? Är det brist på poliser i Trollhättan? Anton hann ju ändå försöka ta sig igenom varje klassrum i byggnaden. Dessutom är det otroligt naivt att det inte finns någon i korridoren (vaktmästare, person som håller koll på vem som kommer in) som ska se till att obehöriga ska lämna skolan.

Svensk naivitet lyser igenom. Obehöriga får inte beträda universitet. Obehöriga får inte beträda arbetsplatser hur som helst. Obehöriga får inte beträda institutioner och lokaler. Obehöriga får inte beträda privata marker. Hur fan kan detta inte gälla skolor? "men det ska ju vara sååååå öppet". Nej det ska det inte. Skolan ska endast vara öppen för dess elever och lärare. Ingen annan.

Jag hoppas att denna händelse leder till att skolor ändrar sin policy och att man inför någon sorts kontroll över vem som får komma in och inte.

Konstigt är att Anton inte lade ner svärdet och lät sig bli tillfångatagen, tänk Breivik när han halalade på utöya, han kunde i lugn och ro gå runt på ön och skjuta ihäl många människor med sina dumdum kulor och när insatsstyrkan väl kom fram la han ner vapnet och la sig ner i väntan på att bli tagen.

Med den kunskapen Breivik hade så är ja rätt säker på att han skulle kunna skjutit ner helikoptern med insatsstyrkan / skjutit ihjäl alla av dom om det fanns med i hans plan, dumdum kula på helikoptern så hade de inte ens kunnat landa.
Senast redigerad av papsol 2015-10-25 kl. 17:22.
Citera
2015-10-25, 17:22
Medlem
Citat:
Hej allihopa.

Det blir bara spekulationer.....men han attackerade inte alla han mötte, Kanske bara han attackerade dem som konfronterade honom? Han verkar bara ha atckerat män.
Men, sannolikt var detta ett utvidgat självmord. HAn dödade tillräckligt många för att det skulle slå upp stort i media, i synnerhet som han hade klätt ut sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in