2015-10-25, 16:26
Medlem
BetongNasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det här är ett väldigt bra skrivet inlägg och en klockren analys. Snyggt.

Edit: För att räknas som psykiskt sjuk enligt rättsväsendet räcker det inte med någon liten diagnos eller personlighetsstörning. Han har agerat medvetet, ej förvirrat och med ett tydligt mål och faller därför utanför definitionen.
Inte riktigt rätt psykotiska människor kan vara väldigt målinriktade och metodiska.
Det handlar också om verklighetsuppfattning i stunden, något man aldrig kan få ut av en död människa så
Citera
2015-10-25, 16:26
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Haha, jo så är det nog. Livet har blivit patetiskt
Ok, så du är invandrare. Jag är svensk men har flera invandrare som vänner. Jag är dessutom sån där otäck "SD-rasist" men mina invandrarvänner har inga problem med det. I många frågor är vi dessutom helt överens. Ser du det som konstigt?

Nej, att det finns sansade SD:are är väl precis som att det finns sansade Vänstermänniskor, men det betyder inte att alla är det och det är dom som är det största problemet.

Anton var inte en sansad SD:are, utan en arg rasist.
Citera
2015-10-25, 16:37
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetongNasse
Inte riktigt rätt psykotiska människor kan vara väldigt målinriktade och metodiska.
Det handlar också om verklighetsuppfattning i stunden, något man aldrig kan få ut av en död människa så

Det är förvisso sant och givetvis fel att jag generaliserade det hela. Jag tänkte mest att jag skulle förenkla hur rätten brukar titta på fallen.
Citera
2015-10-25, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsiner
När jag såg aktuellt i förrgår reagerade jag på att Omar Mustafa (sossen som petades för samröre med radikala islamister) kallade de som föll offer i attacken för "martyrer". Kommer detta att ses av andra svenska islamister som en krigsförklaring? Julhandelsbombaren såg civila svenskar som legitima mål på grund av Sveriges inblandning i kriget i Afghanistan, när och var kommer vedergällningen för Trollhättan?

http://www.svtplay.se/video/4207389/aktuellt/aktuellt-477
04:50 in i klippet.

Eftersom muslimer ser vita kristna som otrogna så lär det säkert bli jihad där och här.

Det har funnits varningstecken för det i åratal men idiotpolitikerna bryr sig inte.
Citera
2015-10-25, 16:41
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Nej, att det finns sansade SD:are är väl precis som att det finns sansade Vänstermänniskor, men det betyder inte att alla är det och det är dom som är det största problemet.

Anton var inte en sansad SD:are, utan en arg rasist.

Hur vet du att Anton ens var arg? Vad har du för källor till det? Att man går o mördar någon säger inte att man är arg / förbannad?
Citera
2015-10-25, 16:49
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Eftersom muslimer ser vita kristna som otrogna så lär det säkert bli jihad där och här.

Det har funnits varningstecken för det i åratal men idiotpolitikerna bryr sig inte.
Det är nu som integrationen är som viktigast. Han döda dom så glatt.
Senast redigerad av plasticitet 2015-10-25 kl. 16:51.
Citera
2015-10-25, 16:52
Medlem
Salama-Blixts avatar
Tycker att det är synd att folk dör, oavsett bakgrund.
Men jag reagerar när en enskild polisman gör en egen tolkning och påstår saker utan att ha fakta.
Kriminalinspektör Thord Haraldsson säger att man måste läsa mellan raderna, för att förstå att brevet, som omfattar en sida, är politiskt än våldsinriktat, 2015-10-25 (Expressen.se).
Tycker att det är kränkande mot GM och dennes familj, även om jag inte delar vad GM har gjort. Med grundorsaken måste utredas. Och tolkningar bör inte förmedlas som sanningar. Tycker att det är tjänstefel.

Källa: http://www.expressen.se/gt/21-aringen-kande-sig-tvungen-att-agera/ Publicerad 25 okt 2015 05:50
Citera
2015-10-25, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Anton var en tyst låten person, gillade inte ögon kontakt, han var en betraktare. Vissa av hans klass kompisar menar på att han var utstött men det kan lika gärna vara att han inte ville umgås så mycket med folk pga han inte mådde så bra psykiskt.

Anton kan ha blivit mobbad av nån invandrare vilket har gjort att han generaliserade och trodde alla invandrare vara såna pga han inte hade nån erfarenhet av invandrare då han var en ensam person som satt hemma och spelade data spel.

Han satt förmodligen på flashback och liknade forum och pratade med lika sinnade. Han påverkades förmodligen av hat sidorna och SDs politik som är emot invandringen samt att han påverkades av vänsterns inställning till invandring.

Han hade förmodligen nån diagnos, kan tänka mig asperger syndrom (hög fungerande autism) vilket har sina symtom som gör att man kan må dåligt och inte förstå sig på det sociala samspelet.

Olika faktorer gjorde att Anton bestämde sig för att göra en skolattack, han tänkte att han kommer bli känd då ingen annan utfört det tidigare. Nu kunde han även spy ut sitt hat mot invandrare genom att välja den invandrar tätaste skolan och välja ut personer med invandrar bakgrund.

Han var förmodligen även självmordsbenägen pga att han inte mådde bra och valde då att inte bära skyddsväst samt att attackera polisen "suicid by cop"

Instämmer i mycket!
HAn kan också ha triggats av att det varit en hel del skriverier om den aktuella skolan, och att det dagen innan morden kom en mycket negativ rapport från Skolverket. Dettsa skulle sannolikt leda till att hans utvidgade självmord uppmärksammade ännu mer.
Citera
2015-10-25, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Min gissning är en ångestfylld kille som tryckte i sig Benzo,

Kanske en kombination. Vet man om hans res vanor etc. Jag tänker om han besökt Christiania eller Amsterdam nyligen. De har väl starkare grejer där än här i Sverige. Eller har han någon hasch kontakt som skickat hit per post. Det kanske är nått superstarkt hasch från Jamaica.
Citera
2015-10-25, 17:06
Medlem
Hur många mördare av denna typ (som inte blivit dödade av polis/begått självmord) har uttryckt ånger efteråt? Empatistört
Citera
2015-10-25, 17:07
Medlem
Hej allihopa.
Jag har bara en sak jag undra på länge.
Hur kommer det sig att han "bara" hade ihjäl 2 styckna. Springer man runt på en skola med ett svärd så borde man ju hinna med lite fler offer, eller?
Likadant i alla tragiska händelser. 2-3 avlidna, max.
Citera
2015-10-25, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Hur många mördare av denna typ (som inte blivit dödade av polis/begått självmord) har uttryckt ånger efteråt? Empatistört

Lika empatistört som fundamentala islamister. Allah akbar bla bla gud fick mig att döda otrogna...

Ööööhhh...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in