2015-10-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
]Och på Tritnaha så var man experter på att tala om alla tuffa saker man skulle göra mot staten. Hinze gick ett steg längre in i verkstaden..

Oavsett så skulle motsvarande dåd gernera spaltmeter (med beteckning på meter) med artiklar om det skedde idag. Minnet är tydligen kort och vridet mot uppseendeväckande händelser nu jämfört mot förr.
Citera
2015-10-25, 22:16
Medlem
DrLECTERs avatar
Jag diskuterade detta under gårdagen med några här i tråden.
Gruppen som Anton lade ut på sin Facebooksida kl 20:19 dagen innan morden var RAMMSTEIN.
Skulle vara ganska troligt att det var ett "tecken" från hans sida att något var på gång.
I alla fall för honom.

http://www.rammstein.de/en

Om ni söker på denna länken så är det symbolen under det amerikanska tornet vid höger sida han lade ut som bakgrundsbild till sidan
Citera
2015-10-25, 22:27
Medlem
Mikeyjamess avatar
Vet man hur han använde svärdet mot dom han dödade? Svingade han svärdet mot folk så det blev horisontella skador? Eller tryckte han in svärdet i offren? Hur långt in gick det då, enbart spetsen som träffade organ eller gick bladet igenom kropparna?
Senast redigerad av Mikeyjames 2015-10-25 kl. 22:56.
Citera
2015-10-25, 22:32
Medlem
Proclaimers avatar
Fan, såg att han gillat E3-presentation av Fallout 4, precis som jag. Nu får han ju aldrig uppleva det.
Så går det när man är en liten skitstövel.
Citera
2015-10-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Fan, såg att han gillat E3-presentation av Fallout 4, precis som jag. Nu får han ju aldrig uppleva det.
Så går det när man är en liten skitstövel.
Vart såg du det, kan du länka?
Citera
2015-10-25, 22:35
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andas-djupt
Vart såg du det, kan du länka?

På hans YT-konto. Har inte länken, finns nånstans i tråden om du söker.

Edit: https://www.youtube.com/user/HiphopDestroyer666/videos
Citera
2015-10-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Vet man hur han använde svärdet med dom han dödade? Svingade han svärdet mot folk så det blev horisontella skador? Eller tryckte han in svärdet i offren? Hur långt in gick det då, enbart spetsen sm träffade organ eller gick bladet igenom kropparna?

Vi vet inte, däremot talade polisen om kraftiga stick-skador. Bladet var blodigt en rätt lång bit, från spets och neråt, enligt en bild. Jag gissar 25-30 cm.

Var och en får dra sina egna slutsatser med den info som finns.
Citera
2015-10-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Vet man hur han använde svärdet med dom han dödade? Svingade han svärdet mot folk så det blev horisontella skador? Eller tryckte han in svärdet i offren? Hur långt in gick det då, enbart spetsen sm träffade organ eller gick bladet igenom kropparna?

Tror mig minnas från presskonferensen på NÄL, att i fallet med den skadade läraren var det en genomhående skada, med in och utgångshål.
Citera
2015-10-25, 22:58
Bannlyst
Vet man om han gick på SSRI-preparat. Tydligen gick åtminstone en av columbine killarna på det, Eric Harris, eller hade gått. Kan det i kombination med någon stark form av hasch lett till någon form av psykos?
Jag kommer ihåg när jag gick i plugget att det kom någon snubbe och sa att man inte skulle röka hasch för att man kunde bli koko i huvudet. Jag har själv rökt skall tilläggas.
Hur som helst, det visar sig väl vad han hade i kroppen när han utförde gärningen.
Citera
2015-10-25, 22:59
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vi vet inte, däremot talade polisen om kraftiga stick-skador. Bladet var blodigt en rätt lång bit, från spets och neråt, enligt en bild. Jag gissar 25-30 cm.

Var och en får dra sina egna slutsatser med den info som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av johalanta
Tror mig minnas från presskonferensen på NÄL, att i fallet med den skadade läraren var det en genomhående skada, med in och utgångshål.

Herrejävlar. Var det inte läraren som orkade springa ut och sen segnade ner på gräsmattan utanför?
Citera
2015-10-25, 23:05
Medlem
Synesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Bladet var blodigt en rätt lång bit, från spets och neråt, enligt en bild.
Vad för bild talar du om?
Citera
2015-10-25, 23:06
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bird-is-the-word
Vet man om han gick på SSRI-preparat.

Det har redan diskuterats i tråden och inget tyder på att så var fallet.
Dessutom är det helt irrelevant eftersom miljontals människor går på SSRI utan att för den skull förvandlas till mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in