2015-10-25, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Enbart hasch/cannabis brukar inte vara vanligt vid våldsbrott. Borde vara andra droger i så fall, om han hade tagit droger. Det lär väl ha tagits prover på honom så man kan se det i så fall. Jag tror inte att han hade droger i kroppen.

Dem lär väl ta blodprov på honom och kolla sånt.
Citera
2015-10-25, 15:56
Bannlyst
Hittade denna övervakningsbild där man tydligt ser att det är ett svärd.. ser ut som ett vikingasvärd han använde:

http://cdn01.nyheter24.se/b7772c550102020000/2015/10/24/1152002/mordaren-pixlad.jpg

Spetsen/toppen av svärdet är censurerad, ser ut som det är ganska mycket blod där(inte så konstigt).

Nån som hittat en ocensurerad bild?
Citera
2015-10-25, 15:58
Medlem
lobstoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Det är ISIS sympatisörer

Det är bekräftat mina damer och herrar, Lavin hade en umgängeskrets som bestod av IS-sympatisörer alternativt IS-medlemmar. Vi kan sluta sörja honom nu.

Finns det någon chans att Anton var hjärntvättad av dessa herrar och blev "tvingad" till att begå dådet? Annars skulle hans familj råka illa ut eller liknande? Låter mycket troligt i mina ögon, samarbete med vänstern kanske? Det förklarar så mycket också. Lavin fick nog offra livet för att visa att det minsann var ett hatbrott och riktad mot invandrare?

Menar du att svennarna på bilden är isis?!!!
Nej det betyder att dom ska hämnas med ett svärd/kniv
Höll tydligen minnesstunder över världen
http://pamelagellercom.c.presscdn.com/wp-content/uploads/2015/02/finger-copy.jpg
Citera
2015-10-25, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Fyfan va skrämmande detta är En vänster, haschtomte snubbe går med hjälp av hans ISIS-kontakter och begår terroristattentat och allt alla kan prata om är alla youtubevideos han kollade på!

Det är bekräftat på föregående sida att ISIS är inblandad, bifogar mitt inlägg här också:

Det är ISIS sympatisörer

Det är bekräftat mina damer och herrar, Lavin hade en umgängeskrets som bestod av IS-sympatisörer alternativt IS-medlemmar. Vi kan sluta sörja honom nu.

Finns det någon chans att Anton var hjärntvättad av dessa herrar och blev "tvingad" till att begå dådet? Annars skulle hans familj råka illa ut eller liknande? Låter mycket troligt i mina ögon, samarbete med vänstern kanske? Det förklarar så mycket också. Lavin fick nog offra livet för att visa att det minsann var ett hatbrott och riktad mot invandrare?

Vad snackar du om? Jag undrade ju om Anton hade drabbats av en hasch psykos.
Citera
2015-10-25, 16:04
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Har jag sagt att jag inte idiotförklarar honom?

Så din analys är alltså kort och gott att han var en idiot?

Jag väntar nog på de lite mer seriösa analyserna tror jag...
Noll och intet, skrev du
Klart man reagerar.
Sopproten klädde ut sig i en fånig utstyrsel och marscherade omkring i en skola och stack bl.a. ner mörkhyade barn. Han hade en massa rasistiskt på sin dator. Gillade Nazismen och SD. Käck kille. Vad menar du med "Noll & Intet"?
Citera
2015-10-25, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Är det sant att bilden togs efter det första mordet?

Ja. Svärdet är blodigt.
Citera
2015-10-25, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Menar du att svennarna på bilden är isis?!!!
Nej det betyder att dom ska hämnas med ett svärd/kniv
Höll tydligen minnesstunder över världen
http://pamelagellercom.c.presscdn.com/wp-content/uploads/2015/02/finger-copy.jpg
Har dessa också hjärntvättats av IS medlemmarna tro? De är ju rätt duktiga på det psykologiska som sagt!

Äh, detta är så skrämmande så det är inte sant Vänstermedia och alla politiker håller tyst men vi vet sanningen iaf, vad hände med vår Sverige?
Citera
2015-10-25, 16:15
Medlem
plasticitets avatar
Anton var en tyst låten person, gillade inte ögon kontakt, han var en betraktare. Vissa av hans klass kompisar menar på att han var utstött men det kan lika gärna vara att han inte ville umgås så mycket med folk pga han inte mådde så bra psykiskt.

Anton kan ha blivit mobbad av nån invandrare vilket har gjort att han generaliserade och trodde alla invandrare vara såna pga han inte hade nån erfarenhet av invandrare då han var en ensam person som satt hemma och spelade data spel.

Han satt förmodligen på flashback och liknade forum och pratade med lika sinnade. Han påverkades förmodligen av hat sidorna och SDs politik som är emot invandringen samt att han påverkades av vänsterns inställning till invandring.

Han hade förmodligen nån diagnos, kan tänka mig asperger syndrom (hög fungerande autism) vilket har sina symtom som gör att man kan må dåligt och inte förstå sig på det sociala samspelet.

Olika faktorer gjorde att Anton bestämde sig för att göra en skolattack, han tänkte att han kommer bli känd då ingen annan utfört det tidigare. Nu kunde han även spy ut sitt hat mot invandrare genom att välja den invandrar tätaste skolan och välja ut personer med invandrar bakgrund.

Han var förmodligen även självmordsbenägen pga att han inte mådde bra och valde då att inte bära skyddsväst samt att attackera polisen "suicid by cop"
Citera
2015-10-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Noll och intet, skrev du
Klart man reagerar.
Sopproten klädde ut sig i en fånig utstyrsel och marscherade omkring i en skola och stack bl.a. ner mörkhyade barn. Han hade en massa rasistiskt på sin dator. Gillade Nazismen och SD. Käck kille. Vad menar du med "Noll & Intet"?
Jag menar att väldigt lite är bekräftat, att han tittat på videos med stridsvagnar och lyssnat på hårdrock gör honom inte till varken nazist eller rasist. Att han är missnöjd med Sveriges invandringspolitik gör honom inte till rasist, för i princip alla svenskar (även våran statsminister) är missnöjda med den på ett eller annat sätt.
Att han gillar en video där Åkesson sätter Ohly på plats gör honom inte till SD-anhängare.
Vad han hade på sin dator är väl inte offentliggjort ännu?
Såvitt känt så finns det väl inte ett enda uttalande varken muntligt eller skriftligt (förutom brevet som inte är offentligt ännu) på internet eller någon annanstans där han ger uttryck för några som helst åsikter och ståndpunkter?

Att han är en idiot som mördar barn kan vi enas om men i övrigt så ger jag inte mycket för dina slutsatser, du har helt enkelt alldeles för lite kunskap om honom för att kunna göra någon analys än.
Citera
2015-10-25, 16:19
Medlem
BetongNasses avatar
Deprimerade människor som röker på hela dagarna kan lätt i paranoid haschpsykos.
Givetvis kommer det faktum att tystas ner om det nu skulle vara så, den amerikanska marijuanalobbyn har obegränsat med resurser.
Istället kommer man att skylla lite vagt på rasism
Sverige har idag en regering där hälften har rökt på... För att inte tala om journalistkåren
några testresultat från obduktionen lär aldrig offentliggöras

Nu är jag inte mot en legalisering eftersom jag anser att det är lönlöst att försöka beivra idioti i konsumentledet(jag anser att man istället bör undertrycka det på samma effektiva sätt som tobaksrökning har bekämpats), men det infekterade debattklimatet och de stora profitintressena gör att saklig information undertrycks.
Citera
2015-10-25, 16:25
Medlem
Apelsiners avatar
När jag såg aktuellt i förrgår reagerade jag på att Omar Mustafa (sossen som petades för samröre med radikala islamister) kallade de som föll offer i attacken för "martyrer". Kommer detta att ses av andra svenska islamister som en krigsförklaring? Julhandelsbombaren såg civila svenskar som legitima mål på grund av Sveriges inblandning i kriget i Afghanistan, när och var kommer vedergällningen för Trollhättan?

http://www.svtplay.se/video/4207389/aktuellt/aktuellt-477
04:50 in i klippet.
Citera
2015-10-25, 16:25
Medlem
Yoshi.crews avatar
Hur gick det med de andra 2 som var allvarligt skadade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in