Tusind tack för att du delat med dig denna info !
Om man läse FUP så är det ju en specifik person som polisen ställer oerhört många frågor både till och om i förhören, och det är GJ, AJs biologiska son, som ju befann sig i Blomberg den här hälgen och inte minst vid cafeet den 7 Juni vid den tid Lisa försvann.
Det är dessutom mycket tvivel at läsa omkring GJs alibi den kvällen, när man läser de olika förhör med de som deltagit i den familje middag som hölls på AJs Gods den kvällen, ja då är uppfattningarna mycket olika några nämner honnom inte als när dom tillfrågas vem som var där, andra säger att han bara var där ca 30 minuter och en tredie säger att han var där 2 timmar, och en fjärde kommer inte ihåg.
En anna grej som jag tycker är lite konstigt är att AJs andra son Henrik, han lämnar godset mitt i middagen, och vad är hans grund till detta? , jo att han ska hämta några rullskridskor hos en vänn i Hällekis...what ???!!!
Henrik kommer ca 10 minuter för sent till familje middagen som skulle börja kl 18:00, dvs han anländer ca 18:10 och så lämnar han middagen kl ca 19:00 samtidig som GJ ankommer dom träffas tillmed på allen mellan godset och kafeen, dom pratar med varandra i ca 5 minuter och skiljs sedan åt.
Henrik anger att han är tillbaka på godet ca kl 20:15, efter att ha hämtat dom jätteviktiga rullskridskorna mitt i familjemiddagen

hmmm...
GJ anländer på godset ca kl 19:05 och vissa av de andra gäster säger att han lämnar godset/middagen igen ca 19:30.
Också MGM utfrågas mycket om GJ i sina förhör och vittnar bla. i FUO om att han ser GJ anlände ca kl 19 och att han kommer ut från godset igen efter 20-30 minuter, MGM säger att han försöker att stanna GJ för han vil meddela honnom att han har lagat hans fönster samma eftermiddag som GJ bet honnom om, men GJ vinkar bara och kör mot sin Gum gård som ligger ca 1 km söder om Godset.
Och en sak till; IB MGMs fru hade hjälpt AJs fru med att förbereda denna familjemidda under dagen och IB säger i förhör att det är en
12 personers middag de förbereder, men i förhör nämns endast 8 personer/gäster så hvad hände med de sista 4 ???
Var den spanske styvson ADC där också ? och/eller vem annars var där eller skulle ha varit där men inte kom och i så fall varför?
Och om det var andra där varför talar The Jönssons så inte om att dom är där ?