2015-10-24, 21:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Håller med. Det kan ju ha varit mjölkrummet som han även tänkt ha som BP dagen innan. Han kanske tänkte föra bort "tjejen dagen innan" med sin bil till mjölkrummet.
Men jag är inne på spåret att han dök upp vid moppen med sin bil och frågade henne om något och de höll på med något när hennes mobil ringde upp pappan och att han efter detta forslade henne mot hennes vilja till ladan med bilen.
En grej jag tänkte på. Varför maskerade han sig inte dagen innan. Han skulle väl vara ganska lätt att känna igen. Var hans motiv från början att hans tilltänkta offer skulle dö?
Kan väl vara så - jag funderar dock om detta inte skulle avsatt mer spår från henne.
Oavsett att döda eller inte så ser jag inte mask som det primära vid jämförelse våldtäkt tex. Är det en stark, spontan ingivelse som kommer så impulsivt (rätt tid, rätt offer) så tror jag vissa förövare tänker med.. ett annat huvud.
Men jag ser detta som att han har ett uppsåt att döda. Den äckliga BTK (bind-torture-kill) som hade sitt s.k "hit kit" med sig gällande Modus Operandi. Han kartlade sina offer och var det de kallar organiserad. Men övning ger väl färdighet och där var väl inte denne..
Det verkar dock duga med tortyr utan sexakt i detta fallet.
Kolla de sju stegen jag skrivit om (i spoliern):
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-10-24, 21:40
Medlem
JonJansefssons avatar
Från s 849 (pdf)/811 (sidnr), förhör med den kriminelle som hyrt bostad av AJ:

"I sovrummet finns även en pytteliten vibratorgrej som ärr ca 5 cm lång. Det ärr en sexgrej förr tjejer. Det fanns även en större rosa dildo. En genomskinlig penisförlängare som ser ut som en dildo med ett hål i. Det fanns även någon genomskinlig dildo med knottror på. Det kan även ha funnits glidmedel och kondomer. E tror att han kan ha förvarat sexgrejorna i en svart bajspåse."

Haha...
2015-10-24, 21:41
Medlem
Det är ju intressant med hustruns DNA på Lisas trosa. Om NBs advokat försöker att så tvivel genom att försöka göra DNAt till en räddningsplanka för NB så är det tveeggat. Då uppstår ju direkt frågan hur en eventuell alternativ gärningsman utanför familjen fått tag på hustruns DNA.
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Den yngre brodern har sagt att han hade täckplast bakom framsätena i bilen.
Kan mycket väl ha använts under transport, kan vara anledningen till att den fanns där då han uppenbarligen var ute på jakt dagen innan.

jag har noterat detta på bilderna i FUP, och undrar just om det finns några tester redovisade där man matchat ytan på denna plast med materialet kroppen var inlindad i eller har man endast sökt DNA, kadaverin, blod osv i bilarna?
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Som jag har beskrivit, är det svårt att snara, tejpa och hänga en 17-årig tjej ensam, och det är svårt att transportera en 17-årig död tjej utan att lämna spår i bilen.

Nej det förstår jag att du tycker.Du ser ju inte ut att kunna lyfta en tom ica-kasse ens.Hur skulle du kunna hänga upp någon i ett snöre 2 meter upp i luften?Vari ligger problemet egentligen?Under hot är det väl ingen konst att göra detta för en normalstark man med en liten tjej på 45-50 kg som offret var.Hon kan ju till och med ha varit medvetslös innan han hängde upp henne.Köra henne i bilen är väl heller inga problem utan att avsätta spår om offret svepts in i presenning eller plast.Eller varför inte blivit istoppad i en tom storsäck som ju har setts på ett antal bilder finnas i massor i gamla spritfabriken.Dina argument är lika svaga som balt-arslets chanser att klara sig från livstid.
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Har nu skummat igen FUP och nu när man har läst den så finns det inga tvivel om att rätt man sitter. Stackars lilla flicka, vilket fruktansvärt slut hon fick , vad man än hade förställt sig så var detta värre än den värsta skräckfilm. Han är inte bara en mördare av värsta sort eller en sexförbrytare utan en sadist av det absolut värsta slaget, jag hoppas att han inte överlever i fängelset utan försvinner från jordens yta så fort det går. Nu till några frågetecken, de har ju hittats fyra örhängen i ladan på olika ställen varav ett var LH och ett hade hon kvar i örat, vems örhängen är de andra? Kan han ha gjort detta innan med tanke på hur jävla fort han utförde detta så kan det väl inte ha varit första gången. Varför finns fruns DNA på trosorna men inte hans eget? En av tjejerna säger i förhör två (Julia) att hon kom iväg tjugo över sex och inte kvart över fem som hon sa första gången det betyder ju att hon måste ha varit kvar när LH kom ut eller?
Hon har förmodligen fler hål i öronen än två.
2015-10-24, 21:42
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Sedan undrar jag en sak till er som har läst FUP: När gick larmet då mopeden flyttades?
20:39, säger Svedung.

Pappan säger att han varit framme vid platsen 20:35.
Medlem
Nån som kan förklara Lisas blod i hjälmen?
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Kollar FB via mobilen. När jag bläddrar till ny sida dyker det upp "Scandal Beauties" på nåt sätt känns det lite smaklöst.
Det var det ena.
Det andra är blåmärket eller nåt i Lisas ena knäveck. Fick hon det när NB lappade till henne då hon var på väg att springa ifrån honom eller för att det tog för lång tid för henne att dö nör hon hängde i snöret? Var är det vapnet? Typ en lite längre batong. Det där PEM-röret som hon hängde i och som var avsågat på andra sidan väggen, var är resten av det? Jag har för mig att i apartheids Sydafrika användes den sortens styv slang/rör mot demonstranter.

Om hon stod på en (uppochnervänd) hink och han drämde till med något i knävecket kanske.

Men är det säkert att blånaderna på vänster ben härrör från mordet. Hon hade ju vurpat med mopeden enligt fadern, om jag fattat rätt.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den ultimata sjuka kicken.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nej, nej ni gör en tankevurpa här - djur lustmördar inte för att tillfredsställa sina perversa fantasier. Det är det bara människor som gör.

Det har du rätt i förstås!

Ett rovdjur dödar p g a hunger, rädsla, skydda sina ungar m.m.

En lustmördare dödar för att han skall få den ultimata sjuka kicken. Mördar av ren skär ondska. Alltså såsom deras sociala omgivning och samhället ser på ett sådant mord.

Neriljus (eller hur hans förnamn nu stavas?) skulle faktiskt ha det ultimata straffet men det kommer han naturligtvis inte att erhålla.

Kommer han att erhålla livstid? Ja jag vet inte men man kan ju hoppas på det. Därefter skall han så fort som möjligt skeppas över till Litauen för lite litauisk "kriminalvård". Något helt annat än den svenska.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-24 kl. 21:58.
2015-10-24, 21:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Som jag har beskrivit, är det svårt att snara, tejpa och hänga en 17-årig tjej ensam, och det är svårt att transportera en 17-årig död tjej utan att lämna spår i bilen.

För TREDJE gången:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-10-24, 21:47
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om hon stod på en (uppochnervänd) hink och han drämde till med något i knävecket kanske.

Men är det säkert att blånaderna på vänster ben härrör från mordet. Hon hade ju vurpat med mopeden enligt fadern, om jag fattat rätt.

Men vurpan skall ha skett för långt tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in