2015-10-25, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Varför inte runka? Detta mord torde ju vara GM:s våta dröm, den perversa fantasins fullbordande?

Jo, jag tror också så; att detta är den tragiska kontentan av ett sjukt sexualsadistiskt psyke och dess vidriga/perversa drömmar.
Men just därför tror jag inte att han gått ifrån L under 'akten' (fy fan) och tillfredställt sig i det angränsande rummet; han har varit i L:s omedelbara närhet under skedet för att på närhåll betrakta skeendet.
Kanske runkade han vid tillfället, men nog inte i rummet bredvid.
2015-10-25, 03:46
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok. Har ej fup. I vilket sammanhang pekade han ut 'runkrummet'?
Han hade fått veta att hans fläckar fanns i ladan och ombads peka ut var de kan finnas.
Men han ville inte säga mer om bakgrunden, eftersom det var en "privat sak".

Sen ska jag kanske tillägga att det inte finns en hel vägg mellan rummen. Det är i stort sett samma rum i två sektioner.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-10-25 kl. 03:49.
2015-10-25, 04:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Javisst, somliga tycker att det är coolare att bevittna hängningar från avstånd.
Dessutom har man ju uppsikt utåt från den platsen, så att han kan se att inte någon dyker upp.
Notera tillägget i min förra post: Han pekade ut rummet, innan han fått den exakta platsen utpekad för sig!
Hans skiss är på sida 1634.
Platsen syns på sida 665.
Citat:
Han har ju på eget initiativ med en skiss visat att hans sperma kan finnas i ett rum där han haft uppsikt över hörnet med röret. (Sannolikt mordplatsen, alltså.)

Det rummet med fönster, soptunna och slang är väl det där han kan se röret. Där är samma blå kakel.

Men väggen med fönstret och sperma är väl rakt utanför toa (där även sperma i lampan fanns). Det rummet är tomt på interiör(hörnrummet) s.640-641.
Senast redigerad av develi 2015-10-25 kl. 04:02.
2015-10-25, 04:03
Medlem
Kellywomans avatar
så då har jag plöjt igenom d.v.s. lusläst 2000 sidor ur FUP'en. Inte skummat utan verkligen läst in vad där står.
Jag kan direkt konstaterat att jag förväxlat NB's erkännande med AB's erkännande.
Men oavsett alla tidpunkter och erkännande så finns det ingen TR, HR eller HD som skulle kunna fria NB med de bevis.

Det enda jag reflekterar över i FUP'en är ju att jag trodde verkligen att det skulle påvisas om att NB haft dessa fantasier om hängningar och sex, men jag kan inte se några som helt bilder på det. Snarare är det rätt snälla vanliga porrbilder
2015-10-25, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Han hade fått veta att hans fläckar fanns i ladan och ombads peka ut var de kan finnas.
Men han ville inte säga mer om bakgrunden, eftersom det var en "privat sak".

Sen ska jag kanske tillägga att det inte finns en hel vägg mellan rummen. Det är i stort sett samma rum i två sektioner.

Ok, tack för svar. Ja han pekade ut rummet då han var 'avslöjad', vad annat skulle han kunna göra? Men kan inte tro att han inte har stått vid fönstret ( mot cafeet) och fantiserat/ runkat vid flera tidigare tillfällen innan han såg LH.
2015-10-25, 04:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
så då har jag plöjt igenom d.v.s. lusläst 2000 sidor ur FUP'en. Inte skummat utan verkligen läst in vad där står.
Jag kan direkt konstaterat att jag förväxlat NB's erkännande med AB's erkännande.
Men oavsett alla tidpunkter och erkännande så finns det ingen TR, HR eller HD som skulle kunna fria NB med de bevis.

Det enda jag reflekterar över i FUP'en är ju att jag trodde verkligen att det skulle påvisas om att NB haft dessa fantasier om hängningar och sex, men jag kan inte se några som helt bilder på det. Snarare är det rätt snälla vanliga porrbilder
Snälla porrbilder? Kände äckel och speciellt med tanke på vad som skett.
I AB:s mobil får tjejen en trasa över munnen/sövs ner, bärs över axeln och blir påsatt.
2015-10-25, 04:19
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I AB:s mobil får tjejen en trasa över munnen/sövs ner, bärs över axeln och blir påsatt.

ja jag uppfattar bilderna som extremt snälla. När män och kvinnor har fantasier ´om dominans bindning och hängning så förväntade jag mig mer bilder såsom MGM ffått tips om hur han ville ho skulle hänga.
bilderna som finns i FUP'en är extremt snälla bilder och jag an inte se att några bilder ens gränsar till strypsex eller hängsex
2015-10-25, 04:33
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

jag uppfattar det som snälla porrbilder
Jag i min tro har ädå tänkt att han måste haft massor av bilder på hängande kvinnor med silvertejp och det var så hans fantasier stegrade. Dessa bilder som är underlag säger ju ingenting
2015-10-25, 04:51
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
GJ mor nämner inte i något av förhören att hennes son och hennes barnbarn var på besök den kvällen.
VJ säger i de tre? första förhören att de efter festen åkte till Martorp. Är slottet Martorp? 1 månad? senare är hon mycket osäker på om de överhuvudtaget var där på söndagen.
Tozell* säger ingenting i de tre? första förhören att GJ och VJ överhuvudtaget var där på söndagen. 2 mån? Minns hon att de var där 30 min.
Maken nämner i sina förhör ingenting om detta.
Adrian* är högst osäker 1 mån? senare.
HJ träffar inte GJ inomhus på slottet. Enbart utanför.

GJ träffar NBA och IB utanför kl 19:15 utanför då han är på väg därifrån.
Gjorde uppger att han är där till kl 22:00. Finns det någonstans i förhören något som bekräftar detta? Ingenstans.

Var lite snabb i början. Var de där i 15-30 min och begav sig sedan därifrån? Kan inte läsa att något vittne kan styrka uppgiften att de var där till kl 22:00.
Det finns vittnen som placerar dom på platsen i 15-20 min. Men detta sker först efter några förhör och 3 veckor och framåt gått. Då utesluter jag AJ:s förhör, minns inte vad han sa.
Är inte hemma och "kan inte" läsa ur FUP. Så vissa tidsangivelser angående när förhören gjordes blir inte exakta. Samt skriver på mobilen.

Självklart ljuger inte VJ medvetet. Som hon själv säger, hon minns inte riktigt.

AJ och Tozelli* beskrivningar om dagen skiljer sig avsevärt.
AJ uppger att Tozell* kommer strax innan 14:00. Han säger också att HJ då är och tittar på konst med Adrian*
Tozell* säger att de kommer 15:00 och då är AJ ute med HJ.
AJ säger sedan tvärtemot vad han tidigare sagt att han och HJ såg NBA och IB 14:30.
Detta stämmer bra med Tozelli*s beskrivning de hade fått att AJ var med HJ när de kommer till slottet.

Mitt fetande.

Kan du vara snäll posta en kopia av detta + sido nr i FUP

Jag hittar det inte det med "Martorp" i de 3 VJ förhör jag hittat i FUB

Bra sammanställning i övrigt.

Polisen har helt tydligt inte inte bemödat sig att jobba fram en sanningsenlig tidslinje
2015-10-25, 04:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Citat:
ja jag uppfattar bilderna som extremt snälla. När män och kvinnor har fantasier ´om dominans bindning och hängning så förväntade jag mig mer bilder såsom MGM ffått tips om hur han ville ho skulle hänga.
bilderna som finns i FUP'en är extremt snälla bilder och jag an inte se att några bilder ens gränsar till strypsex eller hängsex

Extremt snälla?
Vad blir du utsatt för/alternativt/vad utsätter du människor för?
2015-10-25, 05:05
Bannlyst
Intressant men ruskigt otäckt att se svaren LJ fick av forskaren Niklas Ångström, när frågor ställdes om sexuellt motiverade brott.(s.1001 i Fup) Om det nu finns någon här som inte lusläst Fup...

1. Kan tejpningen, upphängningen och dödandet vara sexuellt motiverat?
2. Går det att säga något om misstänkta gärningsmän till sexuellt motiverade mord normalt är dömda för brott sedan tidigare?
3. Hur fungerar denna typ av gärningsmän utåt sett?
4. Finns det några vetenskapliga studier eller rapporter kring denna typ av brott och gärningsmän?

Här är en delar av svaret; 1.Särskilda förhållandena beträffande offrets klädsel och DNA-fynd pekar mot möjliga sexuella motiv. Tejpning och upphängning kan vara medel för att totalt kontrollera, dominera och därefter döda ett brottsoffer. Detta kan i sin tur vara för att iscensätta sexuellt sadistiska impulser och fantasier som förövaren ofta haft under en längre tid, ibland prövat delar av i förväg och i brottet eftersträvat att tillfredsställa.
Under vissa omständigheter; i kombination med specifika uppväxtförhållanden, social isolering, sexuell upptagenhet och nedsatt sexuell funktionsförmåga, anses sexuellt sadistiska fantasier och tändningsmönster kunna leda till allvarligt och tom dödande sexuellt våld.
2. Forskningslitteraturen indikerar att en betydande minoritet av förövare av dödligt våld med sexuella motiv inte har någon tidigare känd/dokumenterad kriminalitet. En ännu större andel har inte någon tidigare känd/dokumenterad vålds- eller sexualbrottslighet.
3. Tidigare litteratur visar i en betydande minoritet av fallen acceptabel anpassning till samhället; fast partner och egna barn förekommer hos ganska många. Socialt umgänge därutöver är dock ofta begränsat. De vanligaste arbetena tycks vara inom praktiska yrken som tex chaufför eller hantverkare. Svår psykisk ohälsa finns ibland och missbruk/beroende av alkohol /droger är vanligare än i normalbefolkningen.
På fråga 4 svarar forskaren ja och tar upp två studier i ämnet, b.la ”NSM”, non-serial sexual murderers, men dessa visas ej pga copyrightskäl.
2015-10-25, 05:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Hängsex vet jag inte vad du menar, att det är BDSM råder ingen tvekan - dock ser jag som sagt inte att söva ner en tjej som direkt "vanliga, snälla" porrbilder (s.942-43) och det är bindning med rep vad det gäller NB:s bilder (968-967) och obehaget ligger i relation till vad som hänt anser jag. Han nöjde sig således inte med att lusta över hardcore.

Sen hade det inte gjorts vidare fördjupning gällande bilder på fb med medvetslös/värnlös berusad kvinna som en man kladdar på. Där fanns även bilder på tejp över munnen.
Det fanns en förfrågan som återkallades:
Citat:
Polisen vill veta om det fanns bilder i Facebook-gruppen Bük tarp savø föreställandes unga kvinnor/flickor som var utsatta för bindning, strypning eller tejpning innan Nerijus Bilevicius frihetsberövades som misstänkt för mordet på Lisa Holm. Nerijus frihetsberövades den 12 juni 2015 kl. 19:45.
Citat:
Anledningen till återkallandet är att det krävs en internationell rättshjälpsbegäran. En sådan process skulle ta allt för lång tid och det svar som skulle kunna fås från Facebook tros inte ha någon avgörande påverkan på utfallet i detta ärende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in