2015-10-25, 08:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Undrar förresten vems bilen var, hitter inget fordon i Antons ägo.
En anhörigs enligt DN.
Citera
2015-10-25, 09:20
Medlem
Vet man något om Polisen som sköt? Eller dom som var först på plats?
Kvinna, man? Ålder? Namn?
Citera
2015-10-25, 09:21
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKYNIIS
Det tror jag knappast polisen går ut med.
Citera
2015-10-25, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKYNIIS

Och det är intressant i sammanhanget?
Citera
2015-10-25, 09:28
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är ett politiskt mord,ifrågasättandet är både logiskt och riktigt.
Utfört av nyttiga idioter.
Bröstskottet kan inte försvaras utifrån ett logiskt resonemang.
Värsta övervåld jag noterat.Helt omotiverat utifrån situation och övergripande läge.
Inte för att någon får något annat än medalj för detta dock.
Det är inte utan att det vänder sig i magen ännu en gång i kollapsens Sverige.

Viken ärkeidiot du är.

Poliserna gjorde ett ypperligt arbete. Att skjuta mot ett mål i rörelse är oerhört svårt, räkna då in adrenalin, hög puls mm så blir det ännu svårare. Polisen hade dessutom sett vad han var kapabel till då de passerat flera skadade.

Alltid så jäkla roligt att läsa CS-töntarnas kommenterar. "Varför inte ett headshot bara? Eller ett skott i stortån?"

Prova själv att skjut mot ett rörligt mål med en 9mm...är svårt nog att skjuta mot stillastående mål.

Mvh
Erfaren pistolskytt
Citera
2015-10-25, 09:30
Medlem
ieshos avatar
Jag förstår inte varför det är så känsligt ifall han "var nazist" eller inte? Uppenbarligen var han inte bara motståndare till invandringspolitiken utan var dödligt fientligt inställd mot invandrarbarn, oavsett när deras föräldrar kom till Sverige. Bara bland nazister, fascister och vissa sverigedemokrater möter man den kriminella attityden.

Folkvandringar är oundvikliga - lika oundvikliga som motståndet mot dem. Båda företeelserna anses ha sitt ursprung i vår nedärvda aggressivitet vilken ska vara delaktig i att ryggradsdjur sprider sig över hela världen. Flyktingar flyr från krig och aggression och möts av aggression.

De som undviker krig och våld är de släkten "som skola besitta jorden". Medan de som söker krig, våld och hämnd också söker sig till sin undergång.

De som tror på fred och kärlek höjer sig över genernas diktatur, medan de som framhäver sina aggressioner är mer förslavade än de djur som agerar instinktivt utan hatiska ideologier.
Senast redigerad av iesho 2015-10-25 kl. 09:47.
Citera
2015-10-25, 09:30
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Hans motiv var ytterst luddiga, men jag ser inget politiskt där heller. Det var en sjuk människa som tappade fotfästet. Det är bara sanslöst obegåvat när vänstertomtar gör det till ett politiskt dåd.

Polisen har väl rubricerat det som ett hatbrott?
Citera
2015-10-25, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Polisen har väl rubricerat det som ett hatbrott?
Ja, och av goda skäl.
Citera
2015-10-25, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Delvis sant. Men den försvårande omständigheten kan väl i vissa fall medföra straff utanför den ordinarie skalan och då måste brottsbeskrivningen kompletteras med rekvisitet "hat" för att påföljden skall bli begriplig. Men jag kanske är ute och cyklar.

Har aldrig hört talas om en dylik lösning inom straffrätten. Bör fungera så att man fortfarande ligger inom den ordinarie skalan (alltså den som finns inom straffststadgandet) fast helt enkelt högre upp i straffvärdet. T.ex. lär mord med hatbrottsmotiv bli 18 år eller livstid i termer om straffvärde.
Citera
2015-10-25, 09:41
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Problemet med ditt inlägg är att du utgår från att "svensken" (som du säkert hyllar i andra trådar som varande en mer högtstående människoras än araber, afrikaner, persisktalande med mera) är en person som börja mörda på grund av sin oro för migrationspolitiken. Är "svenskens" påstådd höga IQ och civiliserat beteende bara en yta som döljer en grottmänniska?

Till skillnad från vänsterns rasifieringar och olika typer av plåster och Sossarnas rasbiologiska institut så bryr jag mig inte om raser överhuvudtaget.
Det är en icke fråga,men det är en annan diskussion.
Citera
2015-10-25, 09:42
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Har aldrig hört talas om en dylik lösning inom straffrätten. Bör fungera så att man fortfarande ligger inom den ordinarie skalan (alltså den som finns inom straffststadgandet) fast helt enkelt högre upp i straffvärdet. T.ex. lär mord med hatbrottsmotiv bli 18 år eller livstid i termer om straffvärde.
Men just så är det: http://www.dagensjuridik.se/taggar/hatbrott
Citera
2015-10-25, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Till skillnad från vänsterns rasifieringar och olika typer av plåster och Sossarnas rasbiologiska institut så bryr jag mig inte om raser överhuvudtaget.
Det är en icke fråga,men det är en annan diskussion.
En högst väsentlig fråga är om du försöker säga att detta mord kan bortförklaras med mördarens oro för invandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in