2015-10-25, 08:23
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
bilden där han poserar med två
var dom ljusa efter som dom fick leva ?

dom verkar ha varit araber eller från mellanöstern, men de var flickor, tror han var ute efter att döda invandrarmän/pojkar
Citera
2015-10-25, 08:28
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är poliserna vänstertomtar? Har du missat att Anton lämnade efter sig ett brev där han förklarade vad som drev honom?
Han hade ett motiv men det var mest en förevändning för att rättfärdiga sitt beteende för sig själv. Jag kan inte veta, men av allt att döma var han inte någon extremist som kände sig tvungen att utföra dådet för samhällets bästa. Polisen har uppenbarligen överdrivit det politiska i saken då de bl.a. anser att klädseln visar att han hade rasistiska motiv. Lite tomtevarning, ja. Eller? Jag är osäker.
Citera
2015-10-25, 08:29
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Är poliserna vänstertomtar? Har du missat att Anton lämnade efter sig ett brev där han förklarade vad som drev honom?
Ett brev som du såklart har läst?

Jag säger inte att dom tolkat det fel men du bör ha i åtanke att det finns en stor grupp människor som tolkar koranen som art det är okej att våldta kvinnor, halshugga vuxna och barn, utrota hela byar etc. Bara för att "det står" i koranen. Antingen har dessa människor tolkat islam fel, eller så har den andra delen som inte dödar tolkat det fel. Just det här har inte med brevet i sig att göra men jag skriver det för att du ska förstå hur fel vissa människor uppfattar saker.

Hur man uppfattar det man läser är högst personligt.
Citera
2015-10-25, 08:33
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
dom verkar ha varit araber eller från mellanöstern, men de var flickor, tror han var ute efter att döda invandrarmän/pojkar

aha oki
Kommer till Sverige och tar våra jobb och fruar från oss grejen kanske
Citera
2015-10-25, 08:35
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Varför arabiska varför inte Finska eller någon annan minoritetsgrupp?

det är ju inte lika provocerande
Citera
2015-10-25, 08:39
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspicio
Varken SD eller några invandringskritiska siter som ligger SD nära, uppmuntrar på något sätt till sådanna här beteenden.

Gärningsmannen låg ju närmare nazihållet också, i alla fall om man utgår från hans youtubesida.

Har jag missat något eller är det filmerna med olika tanks och diverse vapen från WW2 som gör honom till nazist?
Liknar mer ett intresse.
Citera
2015-10-25, 08:42
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
bilden där han poserar med två
var dom ljusa efter som dom fick leva ?

Skulle vara väldigt intressant att se den bilden omaskad.
Citera
2015-10-25, 08:46
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Har jag missat något eller är det filmerna med olika tanks och diverse vapen från WW2 som gör honom till nazist?
Liknar mer ett intresse.

Är du rasist och plöjer nazivideos på youtube så får du kanske räkna med att bli kallad nazist? Kommer så att säga med territoriet. Sluta vara rasist och elak och du kan titta på vad som helst, jag vet, har provat.
Citera
2015-10-25, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Ett brev som du såklart har läst?

Jag säger inte att dom tolkat det fel men du bör ha i åtanke att det finns en stor grupp människor som tolkar koranen som art det är okej att våldta kvinnor, halshugga vuxna och barn, utrota hela byar etc. Bara för att "det står" i koranen. Antingen har dessa människor tolkat islam fel, eller så har den andra delen som inte dödar tolkat det fel. Just det här har inte med brevet i sig att göra men jag skriver det för att du ska förstå hur fel vissa människor uppfattar saker.

Hur man uppfattar det man läser är högst personligt.

Nej. Brevet var inte mångtydigt skrivet som koranen. Jag har inte läst det men polisen har lämnat uppgifter till media om vad brevet handlade om. https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fr.search.yahoo.com%2F_ylt %3DA9mSs3RmbSxW3X4AaEgTOAx.%3B_ylu%3DX3oDMTByaW11d nNvBGNvbG8DaXIyBHBvcwMxBHZ0aWQDBHNlYwNzcg--%2FRV%3D2%2FRE%3D1445780966%2FRO%3D10%2FRU%3Dhttp% 253a%25 2f%252fwww.expressen.se%252fgt%252f21-aringen-kande-sig-tvungen-att-agera%252f%2FRK%3D0%2FRS%3D6p0eQ jccRh3JEH_NvLwygQCMBYE-
Citera
2015-10-25, 08:48
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Svarta poliser är ovanligt. De flesta poliser är vita så den som sköt var med största sannolikhet vit. Om nu färg är så jävla viktigt för dig.

Ovanligt men de finns?
Citera
2015-10-25, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Han hade ett motiv men det var mest en förevändning för att rättfärdiga sitt beteende för sig själv. Jag kan inte veta, men av allt att döma var han inte någon extremist som kände sig tvungen att utföra dådet för samhällets bästa. Polisen har uppenbarligen överdrivit det politiska i saken då de bl.a. anser att klädseln visar att han hade rasistiska motiv. Lite tomtevarning, ja. Eller? Jag är osäker.
Man får hoppas att polisen hade hållit tyst om den bslagtagna handlingen om Anton hade övelevt.

Förundersökningssekretess.

Undrar förresten vems bilen var, hitter inget fordon i Antons ägo.
Citera
2015-10-25, 08:50
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Nej. Brevet var inte mångtydigt skrivet som koranen. Jag har inte läst det men polisen har lämnat uppgifter till media om vad brevet handlade om. https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fr.search.yahoo.com%2F_ylt %3DA9mSs3RmbSxW3X4AaEgTOAx.%3B_ylu%3DX3oDMTByaW11d nNvBGNvbG8DaXIyBHBvcwMxBHZ0aWQDBHNlYwNzcg--%2FRV%3D2%2FRE%3D1445780966%2FRO%3D10%2FRU%3Dhttp% 253a%25 2f%252fwww.expressen.se%252fgt%252f21-aringen-kande-sig-tvungen-att-agera%252f%2FRK%3D0%2FRS%3D6p0eQ jccRh3JEH_NvLwygQCMBYE-

Det låter logiskt, att du inte läst det men vet hur det va skrivet. Grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in