Sparar artikeln på SvD som PDF... den kan ju försvinna... för den beskriver "fel" sanning
Om vi hade en oberoende press utan agenda så skulle ju DN, Aftonbladet och andra nu skrika ut
Stefan Löfven gör en helomvändning i flyktingfrågan och sviker därmed sina väljare. I en intervju med SvD så beskriver Löfven situationen oroande likt hur SD beskrivit situationen i ett antal debatter på senare tid, att vi inte kan ta emot så många flyktingar som det gör nu, att vi måste göra något nu genast, att detta helt enkelt inte går längre. Löfven vill först och främst lösa situationen med att andra länder tar över flyktingar som nu kommit till Sverige. Men han utesluter inte att om detta inte kommer att fungera så måste vi ta till andra åtgärder för att bromsa antalet som får skydd i Sverige. En ståndpunkt han tidigare helt förkastat. Löfven har också för första gången öppnat för att lösningen kan vara ett ökat stöd i närområdet, också skrämmande likt den ståndpunkt SD har framfört.
Men.. jag hittar inget alls om detta på vare sig
www.dn.se eller
www.aftonbladet.se?
Jag gissar redaktionerna har panikmöte nu, diskuterar vilt hur de ska hantera denna historien. Om ska tiga ihjäl det som gör när "alternativ press" avslöjar saker? Eller gå till angrepp? Eller låtsas som hela tiden själva stött det nu Löfven säger?
Att låtsas som själva stött ståndpunkten hela tiden är på ett sätt säkrast, för vinden blåser åt det hållet nu. Men naturligtvis samtidigt benhårt hävda att när SD säger det så är det "fel", men när S och M säger det så är det "rätt". Att är skillnad på när smygnassar säger det och när etablissemanget säger det.
Panik panik panik....
Fast min gissning är att SvD-artikeln är borta i morgon när vi vaknar. Och att allt är som förut. Det går ju till och med att påstå att artikeln aldrig existerat? För hur kan den existera när den inte får existera?!