2015-10-24, 23:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
MGM och hans välförtjänta straff.

Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Avndsjuka på skönhet har konstiga uttryck.
Det finns de som bara har förmåga att leta fel, och fel är vad de finner.
Hon har livsglöd i de ögonen jag ser.
Alla kan väl inte vara dåliga för att de hävdar sitt liv.
Lägg ned detta dravel. Vad tillför det mer än skit

Det har du så rätt i. Bara att läsa i den här tråden.

Jag ser också livsglöd i hennes ögon. Säkert fanns det de som var avundssjuka på hennes skönhet.

Jag håller med dig att detta är inget att diskutera. Tillför inget. LH är död.

Vad som nu gäller är att GM får sitt välförtjänta straff så att det blir någon slags rättvisa.
2015-10-24, 23:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Tack! Läste de sju stegen mm. Sinnessjuk info!
Ja du har rätt, om nu MGM är GM så verkar han inte ha haft så mkt erfarenhet. Det framstår som att han inte haft någon plan hur han skulle agera efter övergreppet/mordet i ladan. Han verkar ju ha planerat innan med rep osv men han verkar ej haft någon "långsiktit" plan för hur han skulle agera efter. Han kan väl inte ha tänkt jag dumpar henne i boden så löser sig allt. Eller kan han varit så naiv att han trodde att folk/polis inte skulle leta efter henne?
Ser ut som det fanns en viss "kåtplan" men ingen långsiktig.. det det ser ut som ett hafsverk.
Jag tror iaf han inte hade en tanke på uppståndelsen som högst troligt satte resten av planerna i stöpet: Att göra sig av med kroppen framöver.

Citat:
Och om han dagen innan försökte ragga ett annat offer men misslyckades och redan nästa dag skrider till verket igen så verkar det ju som att gärningsmannen är väldigt angelägen. En som är lite mer planerande kanske hade legat lågt ett tag för att inte bli avslöjad, men i nuvarande fall verkar han inte ha kunnat hålla sig utan istället gett sig ut på ny jakt nästa dag.
Hon låg dåligt till.. Blir presenterad för henne och sen försöker han slå till då han frågar efter vägen. Han verkar ha bestämt sig och är på jakt. Jag undrar om han iakttog just henne - för då är det snarlikt BTK att stalka innan...
Han åker väl hem och sätter på frugan istället den lördagen.

Citat:
Gällande "tortyr" utan att GM kommit i henne så kan han ju ha sprutat bredvid (på grund av att han ej ville lämna DNA/sperma i henne) osv, alternativt att han efter ett tag blev nojig för upptäcktsrisk så han avbröt (mindre troligt). Ingen aning om MGM "visade upp sig" för stackars lisa med övertejpad mun typ. Det kanske var det som fick honom att gå igång typ någon blottning/tortyr-mix
Det finns ju sperma både på väggarna i angränsande rum med fönster utåt cafét samt i tvättfatet på toa. Dock inte kring henne. Antingen drog han en handtralla då eller gick igång på själva tortyren och se henne blottad så kan han ha fått utlösning direkt - det inte bara var damm på byxorna som anledning att vilja ha tvättade kläder vid hemkomst.
Jag tror dock att han studerat tjejerna och runkat.
BTK lurade sina offer - han lovade att släppa dem om de var samarbetsvilliga. Dock efter sexet skedde tortyren.
- Gör som jag säger, annars skär jag halsen av dig.
Vem skulle våga att inte följa med om en kniv är tryckt mot skinnet över halspulsådern?
2015-10-25, 00:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Jag kan tänka mig att man är ganska hjälplös om någon smyger fram bakifrån och greppar tag om kanterna på en ordentligt fastspänd hjälm. Positionen blir ju sedan framåtböjd i midjehöjd på GM under färden och svår att värja sig ur utan balans. Som exempel.
2015-10-25, 00:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ser ut som det fanns en viss "kåtplan" men ingen långsiktig.. det det ser ut som ett hafsverk.
Jag tror iaf han inte hade en tanke på uppståndelsen som högst troligt satte resten av planerna i stöpet: Att göra sig av med kroppen framöver.

Hon låg dåligt till.. Blir presenterad för henne och sen försöker han slå till då han frågar efter vägen. Han verkar ha bestämt sig och är på jakt. Jag undrar om han iakttog just henne - för då är det snarlikt BTK att stalka innan...
Han åker väl hem och sätter på frugan istället den lördagen.

Det finns ju sperma både på väggarna i angränsande rum med fönster utåt cafét samt i tvättfatet på toa. Dock inte kring henne. Antingen drog han en handtralla då eller gick igång på själva tortyren och se henne blottad så kan han ha fått utlösning direkt - det inte bara var damm på byxorna som anledning att vilja ha tvättade kläder vid hemkomst.
Jag tror dock att han studerat tjejerna och runkat.
BTK lurade sina offer - han lovade att släppa dem om de var samarbetsvilliga. Dock efter sexet skedde tortyren.
- Gör som jag säger, annars skär jag halsen av dig.
Vem skulle våga att inte följa med om en kniv är tryckt mot skinnet över halspulsådern?
Varför dra en handtralla i rummet bredvid?
2015-10-25, 00:03
Medlem
dannees avatar
Har läst igenom hela FUPen nu.
Solklart att det är den äldre brodern, och frun borde dömmas för skyddande, hon ljuger ju.

Dock så skulle man gärna få svar på hur hon fraktades till martorp.
Fattar inte varför han lämnat jackan / hjälmen så det kunde hittas så lätt.
Han måste varit super stressad, kört fort som fan till byggboden... Han inte alls brytt sig att röja spåren efter sig
Senast redigerad av dannee 2015-10-25 kl. 00:07.
2015-10-25, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har det varit ett stort intresse för den stora gula utbyggnaden på Martorp? Det låter intressant.

Har tyvärr inte läst FUP.

Man har varit därinne och tagit saker, men det har inte varit av intresse/visat något. Precis som villan intill Martorp, inget av intresse där heller.
2015-10-25, 00:06
Medlem
Det står på vissa ställen i FUP:en att tex blod tillhör Nerijus eller en nära släkting, det jag tänker då, kan det vara såpass likt att det lika gärna kan vara hans brors blod?
Hur säkra var dom med sperman? var det till 100% Nerijus eller var det också "eller en nära släkting"?

Sorry om detta tagits upp förut, men det är sån kaos i denna tråd så jag har inte lyckats kolla riktigt.
2015-10-25, 00:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Tycker du inte att det bra att mordet blir bra uträtt och eventuella frågetecken rätas ut? Är det inte bra om man får reda på hur LH bragdes om livet? Framförallt för LH närstående men även för alla andra.
Med den förundersökning som nu gått ut så finns inga frågetecken kvar gällande mordet...
NB har mördat och näckat henne .. Därom råder ingen som helst tvekan ...

Röst två i samtalet är inte brodern .. så visst - de kanske borde kolla om det fanns en fluktare/lyssnare som beställde mordet och runkat i rummet bredvid ..

Men mördaren är NB - därom råder ingen tvekan.
2015-10-25, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Man har varit därinne och tagit saker, men det har inte varit av intresse/visat något. Precis som villan intill Martorp, inget av intresse där heller.

Jag tror helt enkelt att man använde det utrymmet (gula utbyggnaden) som en sambandscentral.
2015-10-25, 00:10
Medlem
klurigklurings avatar
Jag har haft och har en massa ”måsten” att ta itu med, men idag tog jag mig tid att läsa ikapp tråden. Puh, det tog några timmar.

En sak som jag har grunnat över länge (orkar nu inte leta i FUP nu). Byggboden och mjölkrummet innehöll inget av värde, bara skräp. Var dessa utrymmen alltid låsta? Eller kunde vem som helst bara knalla in där?
2015-10-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Det står på vissa ställen i FUP:en att tex blod tillhör Nerijus eller en nära släkting, det jag tänker då, kan det vara såpass likt att det lika gärna kan vara hans brors blod?
Hur säkra var dom med sperman? var det till 100% Nerijus eller var det också "eller en nära släkting"?

Sorry om detta tagits upp förut, men det är sån kaos i denna tråd så jag har inte lyckats kolla riktigt.

De flesta DNA som granskats har haft +4 för NB och -4 för AB:
Citat:
Resultaten talar extremt
starkt för att DNA:t kommer från Nerijus Bilevicius (Grad +4),
om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära
släkting. Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t inte
kommer från Aivaras Bilevicius (Grad -4).

Vet inte hur det funkar riktigt, men en "nära släkting" skulle nog betyda en tvilling, ett barn eller förälder, rätta mig om jag har fel.
2015-10-25, 00:14
Medlem
Det återstår egentligen inte många frågor som är av relevans.

Tidsaspekter, vart han varit och när, stämmer perfekt in på denna GM.
Avsaknad av alibi under ca 1,5h just mellan 18-19:30 . En slump??

Profilen på någon som kan göra detta stämmer till 100%

Den tekniska bevisningen som binder honom till Lisa Holm, mordplats, hjälpmedel till mord (tejpen) samt mordvapen (repet) kommer aldrig gå att snacka bort.
Speciellt inte att hävda att han aldrig sett henne. Löjeväckande och något advokaten knappast kan gå till åtal med.
Att fortsätta hävda detta är detsamma som att ge sig själv livstid.

Det här med lokalkännedom samt att brottet utfördes i dennes egna lilla kryp in där han känt sig trygg väldigt länge stämmer också klockrent.

Allt stämmer till ett faktiskt ganska enkelt pussel i slutändan.

Den enda delen som är lite dolt i dunkel är frakten till fyndplatsen. Avsaknad av spår ifrån hängningen till hon lagts i det smala klädskåpet. Det är det enda.

En starkare bevisning än många andra dömda mördare i det här landet.

Speciellt starkt blir det ju då karln är komplett oduglig att förklara vad han dels hållt på med under denna dryga timmen samt hur hans förklaringar är angående de MÄNGDER med DNA han avsatt på varje nyckelpunkt i utredningen.

Skulle inte vilja vara advokat i det här läget då risken är tämligen stor att de kommer gå till åtalet med inriktningen att han aldrig sett Lisa Holm. Vilket enbart blir patetiskt och kommer följa advokaten i sin fortsatta karriär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in