2015-10-24, 23:37
Medlem
Verkligen stark bevisning i FUPen. Det märkliga är att en ostraffad 35-åring kan begå detta. Och det verkar inte finnas någon utlösande livskris eller liknande. Verkar svårt att tro att en man med så sjuka starka drifter inte begått hemskheter tidigare.
2015-10-24, 23:41
Medlem
När NB blir förhörd om byssjan.

Han kommer ihåg byggritningar och lite klädesplagg men säger inget om klädskåpen. Undrar om skåpen satts in efter det att han och brodern var därinne och kollade.
Annars är det kanske lite märkligt att han inte kommer ihåg/nämner de färgglada skåpen.
Jag har iaf inte kunnat läsa mig till det nånstans i FU-protokollet.
2015-10-24, 23:42
Medlem
Finns förhören som hålls i Litauen översatta till svenska i FUP:en eller är det någon annan som har översatt dem?
2015-10-24, 23:43
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Har du nån tanke kring hur hjälmen kommit med? Jag försöker få en rimlig förklaring till hur den följt med hela vägen.
Vad jag tror så kan hon haft den under armen då hon blev stoppad av "något" och hängt med in i ladan. Sen där så utsattes hon för sexuellt våld och därefter blev det av vikt för g.m att gömma hennes tillhörigheter på annan plats.
2015-10-24, 23:44
Medlem
Barkbitares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Tydligen hade hennes syrra hennes instagram uppgifter också och kunde logga in...Asså seriöst, vem ger ut sina instagram uppgifter till sin syrra? Jag har aldrig gett upp ett lösenord till någon i min familj och känner inga vänner som gjort det heller.

Sen så hade ju hennes vänner sagt att hon behandlade hennes ex dåligt och att de var arga över det vilket fått Lisa att glida ifrån kompisarna ganska rejält fick man känslan av när man läste så kanske hade hon något med någon annan undertiden annars kanske inte reaktionerna från vännerna hade varit så starka om hon bara gjort slut.

Någonstans har jag läst att hon inte var så omtyckt med anledning av hennes kaxighet. Inte många som gillade hennes personlighet.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Håller med, ganska många i tråden skulle stämma bra ihop med en gärningsman med tanke på hur dom skriver (dumhet, hat och aggressioner). Men visst kan man hålla med lynchmobben på vissa sätt, han framstår inte som en svärmorsdröm direkt.

Tragisk läsning FUP, stackars, stackars lilla flicka och jag lider med hennes föräldrar. Sen får man en inblick i en gästarbetares liv, det också tragiskt på ett annat sätt. Dom är också verkligen ovana med polis och riktigt rädda.

Man hinner inte läsa här längre, det går undan och FUP är intressantare för tillfället men man kan ju hålla med LGWP om utredarna. Dåliga förhörsledare, usla tolkar och en hel del luckor. Det bådar inte gott för en fällande dom. Teknikerna hos polisen verkar ha gjort ett gott jobb men sedan, vad har man gjort med det? Bevisningen är sådan som jag nu uppfattar det ganska lätt att förklara för en smart advokat men den är lite bättre än jag trodde ska erkännas.

Man får forsätta att läsa och analysera och det ska bli intressant att återkomma med lite bollar (det finns en hel del)...

Håller med 100%
Tycker det finns lite väl många föremål som man valt att inte kolla närmare på. Bevisligen är hela stället en ända stor askkopp. Varför kollade man inte fimpen utanför boden där man hittade lisa.
Var är fingeravtryck mm?
Tycker det känns som glapp och hål
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte någon debut på säteriet.

Citat:
Ursprungligen postat av wayback2
Verkligen stark bevisning i FUPen. Det märkliga är att en ostraffad 35-åring kan begå detta. Och det verkar inte finnas någon utlösande livskris eller liknande. Verkar svårt att tro att en man med så sjuka starka drifter inte begått hemskheter tidigare.

Just det.

Det tror inte jag heller att detta skulle vara första gången. Var säkerligen inte någon debut han gjorde den 7 juni.

Däremot kanske han aldrig har åkt fast? Han i a f varit i två olika länder och arbetat utöver sitt eget land. Kanske det är därför han har hållit på och flackat runt utanför Litauen de senaste tio åren - förutom då han var hemma 2009-10.

Undrar om han har varit i Estland och Lettland och arbetat? Litauisk arbetskraft är den billigaste av dessa tre länder.
Medlem
Orden "att måla in sig i ett hörn" gör sig påminda
Hittade inte om han erkände att han hade haft sex med frun de dagarna.
Men haft sex kunde han haft , tolkar det som med sig själv.

Dvs hade han haft det kan ju Irinas DNA vara från sexakt innan han fingrade på Lisa.
2015-10-24, 23:45
Medlem
Lifeisnows avatar
Påminner till viss del om Slivko en rysk seriemördare verksam 60-80 talet
http://m.liveleak.com/view?i=637_1325756512
Just hängningen. Äckligt och jag varnar känsliga för detta.
2015-10-24, 23:49
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkbitare
Någonstans har jag läst att hon inte var så omtyckt med anledning av hennes kaxighet. Inte många som gillade hennes personlighet.

Avndsjuka på skönhet har konstiga uttryck.
Det finns de som bara har förmåga att leta fel, och fel är vad de finner.
Hon har livsglöd i de ögonen jag ser.
Alla kan väl inte vara dåliga för att de hävdar sitt liv.
Lägg ned detta dravel. Vad tillför det mer än skit
2015-10-24, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Har du nån tanke kring hur hjälmen kommit med? Jag försöker få en rimlig förklaring till hur den följt med hela vägen.

Jag tror det är så enkelt som att GM har plockat med den. Jag tror han har lindat in BO i en presenning lastat henne i bilen. Därefter har han gått runt och samlat alla ihop tillhörigheter och spår som blivit kvar i ladan. Sen har han kört iväg till Martorp och längs vägen kastat ut delar av det från bilen. Hjälmen var antingen för stor för att kasta ut eller så hamnade den i skuffen tillsammans med BO.
2015-10-24, 23:55
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Finns inte ett skit som talar för det , idiot

Hela hängningen tyder på det...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem