2015-10-24, 22:56
Medlem
Willow1s avatar
Nu har jag tagit del av och läst FUP
Och ju mer jag läser desto overkligare känns det.
Tror det är mitt innre som inte kan ta in och hantera sorgen jag upplever.

Hoppas hon hann ge honom en omgång. Av hans skador och att var så smutsig tyder på att denna vackra tappra flicka bjöd på en fight.

Jag tänker på blånaden hon har i och vid knävecken. Tror hon försökte springa iväg. Han drar ned jackan för att sätta hennes armar ur funktion, hon nockar honom med hjälmen.
Därav hans skada från trubbigt föremål.

Måste bara säga att jag är så lessen över att det finns monster som kan ödelägga inte bar BO familj utan sin egen.
En smärta som inte försvinner.
Beklagar det djupaste
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Hårstrån från L hittades där röret går in i väggen dvs nästa upp i taket, så han har nog hissat upp henne

Det enklaste sättet att göra det på är att lyfta kroppen och slänga hängningsrepet över röret, och sedan dra i det, samtidigt som man lyfter. Lyftet tar hand om lyftproblemet, repet styr upp balansen och håller upp huvud och hals (som annars skulle vara ett problem).

Envar som hängt upp griskroppar i kylbilen vet det här, ursäkta den tråkiga jämförelsen. De som ser problem i att hantera en medvetslös 50-kg kropp då det gäller att hänga upp den vet bara inte hur man gör.

Är MGM jägare har han hängt upp rådjur, vildsvin eller annat vilt på enahanda sätt, det kan alla göra.
Medlem
Citat:
Här är alla fynd som pekar mot Nerijus, 35

Citat:
1. Display till mobiltelefon 2. VISA-kort 3. Mobiltelefondel 4. Kvitto från Vero Moda 5. Kvitto från Coop 6. Del av skyddsfodral till mobiltelefon 8. MetroCard 9. Körkort och nycklar

http://www.expressen.se/gt/har-ar-alla-fynd-som-pekar-ut-nerijus-35/

Citat:
Lisa Holms döda kropp hittades gömd i ett trångt klädskåp i en arbetsbod på gården Martorps ägor.
Men redan flera dagar tidigare hade både polis och frivilliga sökande varit på platsen – utan att finna något spår efter flickan.
Den missen kan ha påverkat möjligheten att få fram bra bevisning mot den åtalade Nerijus Bilevicius.

Citat:
På en direkt fråga från polisen om det ändå inte var han som tog livet av Lisa Holm svarar han:
– Självklart inte, jag har kommit till Sverige för att arbeta, inte mörda.

http://www.expressen.se/gt/missen-aventyrade-lisa-utredningen/
2015-10-24, 22:58
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Det står att han tejpade innan hängningen, antar att det är något som går att se, vidrigt, har faktiskt aldrig hört något liknande
Var det därför tejpen satt ovanpå repet runt halsen?
Var det därför hennes långa hår låg framför ansiktet under tejpen?
Han har troligen tejpat efter att hon hängts upp, kanske tom. efter att hon var död.
2015-10-24, 23:00
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Sprut på väggar o plafonder i all ära. Karln är mkt sjuk. Får han livstid eller hispan tro?

Det är sjukt i detta sammanhang. Men är det inte vanligt att män (inte elakt menat) är väldigt stolta över just sin sprut kanon.
De flesta tror att det är minst två dl som kommer fast det handlar om ml.

Men detta med sperma över allt visar ju på att han fantiserat en längre tid. Och det är jävligt sjuk
2015-10-24, 23:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte någon "tillfällighet"!

Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Trams! Dödandet ingick i hans fantasier.
Även i det fall det inte skulle gjort det finns ingen återvändo eller något annat alternativ än att döda en flicka han ger sig på som enkelt kommer att peka ut honom i det fall hon inte dödas.
Modus Operandi säger att hängningen och dödandet ingick i hans fantasier och planer.
Troligen hade han "förberett" innan, rep, tejp, sett platsen med röret osv.
Glöm att dödandet var en "tillfällighet" eller att det spårade ur och gick snett, inte en chans.

Det tror jag också.

Jag tror inte heller att dödandet var någon "tillfällighet". Det var detta han hade i åtanke från första början. Hade han haft mera tid till sitt förfogande så hade han kunnat "njuta" längre än vad han fick göra nu.
2015-10-24, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
FUP sid 183:

FUP sid 202:

Varför blev inte Gustav tillfrågad om tidpunkten?

Citat:
Den skötsamme litauern stod vid fönstret som vetter mot kaféts ingång och runkade, han lade ut sina satser med sperma på väggarna i ladan då han fantiserade om flickor och kvinnor han smygtittade på.
Den skötsamma gästarbetaren lade ut sin sats på en lampskärm i ett handfat i ladan.
Den skötsamma öststataren sket och lade ut en hög med bajskorvar i ladan, där fick skithögen ligga kvar.
Den skötsamma gästarbetaren duschade en gång i månaden, feta frugan fick säga till för att få sin make att tänka på hygienen.
Är litauern människa eller ett djur?
Är du kvar i tråden ännu?

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ett mycket bra och sammanfattande inlägg om den skötsamme och trevlige snickaren. En riktig hederspascha.

Ja det kan man verkligen fråga sig? Är detta en människa som beter sig på detta sätt? Man skulle kunna säga att han är ett rovdjur i människoskepnad.

Efter att ha läst förundersökningsprotokollet så är svaret enkelt - han är ingen människa, han är ett rovdjur. Finns bara ondska...total avsaknad av empatisk förmåga...den vidrigaste, mest fasansfulla psykopat och sexualsadist man kan tänka sig. Detaljerna i mordet är ofattbart vidriga, ord räcker ej till för att beskriva det fasansfulla. Mår illa.
2015-10-24, 23:05
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Är det verkligen fastställt att sperman är från just det tillfället ?

nej
2015-10-24, 23:07
Medlem
Citat:
Var det därför tejpen satt ovanpå repet runt halsen?
Var det därför hennes långa hår låg framför ansiktet under tejpen?
Han har troligen tejpat efter att hon hängts upp, kanske tom. efter att hon var död.

Jag tror att han har hissat upp så att hon står på tå och där tejpat för han vill inte se hennes ansikte
Medlem
Nu när vi vet att han är skyldig, vad tror ni straffet och skadeståndet blir?
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kl. 20.39.

Citat:
När Lisas pappa flyttade moppen efter han sett den gick och starta och ställde den mot väggen istället

Just det.

Klockan var då 20.39 när cafélarmet gick.
2015-10-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Nu när vi vet att han är skyldig, vad tror ni straffet och skadeståndet blir?

Allt annat än livstid vore en skandal!!

här gäller det att skicka signaler vad som händer om man begår ett sådant här sadistiskt mord!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in