2015-10-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Här fantiseras ingenting. Meningen du citerar var väl den sista han hävde ur sig och det var i stort sett den enda som inte talade i negativa ordalag om utredningen.

Min poäng var att han hade kunnat väntat en vecka med sitt utspel efter att åtal väckts. Veckans Brott är trots allt ett program med miljonpublik(?) och han står därför nu med skägget i brevlådan, ja.

Det fetade: Stämmer inte! Det mesta gick ut på att beskriva brottet och visa vilket hus LH mördats i osv. Däremot sa Leif GW att det inte brukar vara bra att bestämma sig så tidigt i en utredning och att denna GM som sitter för brottet är ovanlig. Sådär negativ som du får det att låta var han inte. Men är man som du negativ själv så blir ju allt man hör negativt. Vem är du att sitta och klanka ner på en professor? Berätta för oss vilken utbildning du har som toppar professorns och som skulle göra dig mer kapabel att uttala dig i fallet! Eller är du bara avundsjuk på professorn som får vara med i TV?
2015-10-24, 22:48
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det behöver inte vara det. Men det kan vara det. En finnig yngling kan ha strypt Lisa, och NB kan ha anlitats av en rik knös för att dölja brottet. Men när Lisa hängde där tyckte ynglingen att det såg för makabert ut, så en annan lösning valdes, en plats där hon var gömd och skyddad för djur.

På vilken sida i FUP hittar du information om allt det där? Trodde du hade tagit på dig skam påsen och försvunnit, nu när alla nya bevis kom fram. Otroligt att du vågar dig fram. Nu när FUP är släppt, tycker du att det kommit fram mer "tung" bevisning som stöder dina teorier? Tror du fortfarande att NB kacklar ut om den rike knösen? Han har ingen anledning att hålla inne med "sanningen" eller hur, så när rättegången tar vida så kommer allt fram till ytan. Dina alternativa teorier blommar ut, jag ska vara den första att gratulera dig.
2015-10-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det var just det fetade jag tänkte på.

Fick höra detta av en UL när jag var där nu i oktober. Undrar om det hittades något i utbyggnaden?

Sedan undrar jag en sak till er som har läst FUP: När gick larmet då mopeden flyttades?

När Lisas pappa flyttade moppen efter han sett den gick och starta och ställde den mot väggen istället
2015-10-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ok.. Men vilken nytta kan det då tänkas ha att tejpa mun och näsa om offret redan kvävts genom hängning?

För att han tände på bundna tejpade kvinnor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Han använde kanske inte bilen utan skopan på lastaren... och sen användes den skopan till annat och alla bevis försvann.

Om telaskoplastaren:
Lisa var redan i plåtskåpet och han tänkte kanske använda gaffeln till att omfördela rishögen med Lisa och annat komprometterande i botten ihop med dunken med tvåtaktsbensin. Nästa gång det var dags för en brasa hade alla spår försvunnit. Ett sjuhelvetrs pådrag kom emellan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Är det någon här som skulle vilja hjälpa till
och har sett eller hört någon från denna tråd
förutom mig själv?

Har du varit vittne till något som polisen nonchalerat
eller som du inte fått svar på, skicka ett pm.

För er som fattar att det inte kan röra sig om en GM
och vet sig sitta inne med något av "värde" hör av er!

Misstror inte polisen men dom har slarvat.

Jag och ett gäng Främlingslegionärer samt föredetta
Spaningsutredare, ser fram mot ert engagemang!

Stort tack för seriösa PM!

PS
Ledsen om jag provocerat några av er!
Fullt avsiktligt!

R.I.P
LISA HOLM

Vad och var består slarvet i
2015-10-24, 22:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Så din teori är att en finnig yngling av någon okänd anledning stryper LH och ringer därefter en rik godsherre och ber om hjälp, denna ringer i sin tur sin baltdräng och frågar om denna har lust att städa undan ett lik mot rejäl betalning.
Drängen tackar jag och beger sig till platsen där han beslutar sig för att hänga upp den döda flickan och delvis klä av henne för att sedan gnida staken mot henne och sedan besudla kroppen med blod och sperma innan han tar ned kroppen och forslar den till Martorp för att gömma den...
Har vi uppfattat dig rätt?

Förutom att tidsramen skulle bli otroligt tajt, skulle den finniga ynglingen verkligen ringa en rik knös direkt efter ett mord och be om hjälp?
Skulle den rika knösen ringa sin dräng och be denna städa undan ett lik?
Om någon inte vill hjälp till och ringer polis är du körd...skulle du bete dig på det sättet?
Jag har inte sagt att NB skulle ha besudlat kroppen med staken och sperma. Inget talar för det. Sperma är inte hittat på Lisa eller hennes kläder. Inget talar för att Lisa blev avklädd medan hon hängde. Kom inte med egna påhitt. Tidsramen är inte tajtare för att NB har hjälpt till. Det kan finnas en nära koppling mellan ynglingen och den rike knösen som fick honom, eller henne, att bidra.
2015-10-24, 22:53
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat 2 ur FUP:s innehållsförteckning:
Citat:
ENSKILD VÄG
Mellan lv 2714 (Källby -Västerplana) och lv 2720 (Husaby-Västerplana) finns ett
nät av olika småvägar. Om man känner till området går det att ta sig mellan
länsvägarna på dessa vägar

Det räcker bra med google maps. Man måste inte bo där för att hitta, i vår tid.
Just kännedomen om den här grusvägen, var en stark faktor för GMP. Det sa L-GW på presskonferensen. Kanske väl stark om man tänker efter?
2015-10-24, 22:54
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det fetade: Stämmer inte! Det mesta gick ut på att beskriva brottet och visa vilket hus LH mördats i osv. Däremot sa Leif GW att det inte brukar vara bra att bestämma sig så tidigt i en utredning och att denna GM som sitter för brottet är ovanlig. Sådär negativ som du får det att låta var han inte. Men är man som du negativ själv så blir ju allt man hör negativt. Vem är du att sitta och klanka ner på en professor? Berätta för oss vilken utbildning du har som toppar professorns och som skulle göra dig mer kapabel att uttala dig i fallet! Eller är du bara avundsjuk på professorn som får vara med i TV?

Du kanske har missat sommarens mediautspel i Expressen av den käre professorn? Det vägs givetvis också in i det här fallet.

Men jag ser i likhet med Bergakungen gärna fram emot en pudel i programmet på tisdag.
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Där finns bild på sätet med plastpåsen, men varför har han låtit den sitta kvar hela veckan? Alltså vanlig sopsäck som är slarvigt överdragen.

Deras sid nr 894, min läsare 932

Hans fru vill väl inte sitta i ett skitigt säte som skulle bli utan påsar.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
På vilken sida i FUP hittar du information om allt det där? Trodde du hade tagit på dig skam påsen och försvunnit, nu när alla nya bevis kom fram. Otroligt att du vågar dig fram. Nu när FUP är släppt, tycker du att det kommit fram mer "tung" bevisning som stöder dina teorier? Tror du fortfarande att NB kacklar ut om den rike knösen? Han har ingen anledning att hålla inne med "sanningen" eller hur, så när rättegången tar vida så kommer allt fram till ytan. Dina alternativa teorier blommar ut, jag ska vara den första att gratulera dig.
Jag hittar ingen information om allt det där i en FUP avsedd att stöda ett åtal mot NB, självfallet.

Vi har inte hört vad försvaret har att säga, vi får ge oss till tåls till på onsdag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
För att han tände på bundna tejpade kvinnor.

Det står att han tejpade innan hängningen, antar att det är något som går att se, vidrigt, har faktiskt aldrig hört något liknande

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in