2015-10-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Han hade gärna kunnat avhålla sig i tisdags, istället för att stå med skägget i brevlådan nu efteråt.

Leif GW har inte alls skägget i brevlådan. Men du lyssnade väl inte på vad han sa, utan satt och fantiserade ihop vad han sa istället. Leif GW sa nämligen: Förhoppningsvis så kommer dimmorna att skingras nu på fredag då åklagaren har sagt att han ska lägga fram förundersökningen.

Leif GW lusläser nog fup:en över helgen och kommer säkert uttala sig senast på tisdag.

http://www.svtplay.se/video/4313571/veckans-brott/veckans-brott-sasong-11-avsnitt-1?start=auto
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkbitare
Nej du! GW vet vad han pratar om. Detta är ett mål uppbyggt på indicier. Det kommer att bli svårt att bevisa att NB har mördat Lisa. Klarade sig Mats Alm kan även denna gärningsman gå fri för mord. Brott mot griftefriden fälls han nog för. Detta tror jag.

Mats Alm klarade sig pga två saker.

1. Man kunde inte visa att hon blivit mördad. Det kunde alltså vara självmord.

2. Var, när och hur och varför hon blivit mörad kunde heller inte påvisas.

Allt detta är faktorer som idag kan påvisas med STARK teknisk bevisning.

Han blir fälld så du kan vara lugn.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
24 cm är inte speciellt mycket, det är nog risk att bara höftbenet kan ha den bredden och sen kommer infästningen av lårbenen utanför detta.
Möjligt att det går att tyck in med mycket våld men de kan inte vara lätt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pelvis#/media/File:Slide1ADAA.JPG

Om det inte framgick menar jag "benet" från andra sidan. Jag verkar ha helt annan uppfattning, dvs är av uppfattningen att ungdomar och brudar brukar vara skitsmala (utan ölmage ) och kunna klämma sig in genom tex smala järnstänger om de tar höften först osv. Det beror nog på hur smal eller bred benstomme man har typ, och jag tror män har bredare benstomme än brudar och brudar har mer fett (mjuk materia).

Men om jag förstod saken rätt så var skåpet inte ens stängt helt och hållet? Så då kanske det inte ens spelar någon roll
2015-10-24, 22:37
Medlem
Varför finns inte registreringarna på huvudmisstänkte gärningsmannens mobil i FUP? Är inte det den viktigaste mobilen att kartlägga och viktigare än alla andras mobiler? Detta för att ev kunna säkerställa MGM rörelser? Samt se ev telefonsamtal m.m.?
Vilka mobiler befann sig i området på söndagen 7/6? Pejling m.m.
Varför hålla förhör med de misstänkta överhuvudtaget utan en certifierad tolk? Vänta någon timma eller till efm eller dagen därpå med att hålla förhör?
Gång på gång har detta gjorts.

Finns inget DNA överhuvudtaget på LH kropp? Kan det verkligen försvinna på så kort tid om det funnits på kroppen? Är det möjligt att inget DNA, blod, hårstrå, sekreterare, annat hamnat på hennes kropp eller hår under tumultet?
Har LH varit helt naken någon gång under angreppet? Därefter har kroppen renspolats i slaktrummet? Efter hennes bortgång har kläderna satts tillbaka på kroppen och då fastnar de ljusa hårtovarna från någons huvud mellan trosorna. Svårt sätta tillbaka kläder på en död person. Därför kläderna ej dragits på helt.

Vilken tid dog LH?
Varför hittades inte LH tidigare då så många har sökt runt byssan? Måste väl luktat? Kroppen töms på vätskor när kroppen dör? Ofta.
Kände inte hundarna som ev sökte runt byssan liklukt? Varför inte?

I Blombergs egendom 10 markerade lik, blod, spermahundar vid ett flertal platser.
Platserna var inte i villan som också undersöktes utan enbart i garaget. Dessa fynd topsades, vad visade de? Var LH även där? Sedan fortsatte transporten mot Martorp där alla fynden hittades på vägen?
2015-10-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Eftersom du inte känner till vem jag är eller vad jag kan så ska du inte uttala dig i sammanhanget.Att du är en svag stackare som inte klarar av det är ju inget du kan överföra på en normalstark eller ännu starkare person.Man gör väl för faan så att man lyfter upp personen som att den står upp och slänger över snöret över röret ett par varv och sen knyter.Man försöker väl inte dra upp personen i snöret ända från marken och upp.Att hon skulle varit vid liv när hon blev upphängd tror jag inte på.

Hårstrån från L hittades där röret går in i väggen dvs nästa upp i taket, så han har nog hissat upp henne
2015-10-24, 22:40
Avslutad
Är det någon här som skulle vilja hjälpa till
och har sett eller hört någon från denna tråd
förutom mig själv?

Har du varit vittne till något som polisen nonchalerat
eller som du inte fått svar på, skicka ett pm.

För er som fattar att det inte kan röra sig om en GM
och vet sig sitta inne med något av "värde" hör av er!

Misstror inte polisen men dom har slarvat.

Jag och ett gäng Främlingslegionärer samt föredetta
Spaningsutredare, ser fram mot ert engagemang!

Stort tack för seriösa PM!

PS
Ledsen om jag provocerat några av er!
Fullt avsiktligt!

R.I.P
LISA HOLM
2015-10-24, 22:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Två olika UL.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Var det samme UL som berättade att Lisa hittades i den gula mellanbyggnaden?

Det är problemet med byskvaller, visst är sant, visst är inte sant. Man vet inte vilket som är vilket.

Man får nog kalla den gula byggnaden för en utbyggnad för det är det den är. Nej det var två olika UL.

Ja du var ju en av dem som hånade mig flitigt om att jag var där som "turist" och att ortsbefolkningen ljög mig full med en massa påhitt. För en stockholmare berättar man ju inget av något värde.

I stort sett allt som jag berättade om från mina två besök där så var allt bara "påhitt" och "lögn".
2015-10-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Verkligen mycket intressant!

Har själv läst en hel del om just seriemördare och det finns mycket bra litteratur om dessa på engelska.

Mycket i denna synnerligen intressanta text ser verkligen ut att passa bra in på lustmördaren på Blomberg.

Hade denne man inte gripits så snabbt som han ändå gjorde så hade han fortsatt. Dessa grova sexualbrott hade då med stor sannolikhet blivit grövre och vidrigare med tiden. Det "fodras" hela tiden något "mera" för att kunna nå den ultimata njutningen - eller åtminstone komma så nära denna som bara möjligt är.

Precis som det står i denna text så måste BO se ut på ett visst sätt för att kunna "tilltala" en sådan man. Har inte kvinnan (när vi talar om enbart kvinnor) det "rätta" utseendet så är hon inte "intressant" längre.

En sak är helt klar och det är att Irina verkligen inte var hans "idealkvinna" på något sätt. Hon fick bli ett substitut - dessutom ett dåligt sådant tills "idealet" kom i hans väg.

Det är hemskt att säga det, men å andra sidan är allt hemskt gällande denne man, och det är att jag tror att hans stora "njutning" var att få se LH plågas och kämpa för sitt liv!

Har vi någonsin haft ett liknande sexualbrott som detta förut i Sverige?

Absolut mycket intressant!!! Kanske det mest intressanta under dagen , nu är det upp till alla flashback detektiver och spåra NBs förflutna!

som jag skrev lite tidigare idag , det går att granska brott i england m.m via forum , det kan inte vara så svårt att hitta evt tidigare offer , det är nog oftast försvunna flickor.
2015-10-24, 22:42
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Leif GW har inte alls skägget i brevlådan. Men du lyssnade väl inte på vad han sa, utan satt och fantiserade ihop vad han sa istället. Leif GW sa nämligen: Förhoppningsvis så kommer dimmorna att skingras nu på fredag då åklagaren har sagt att han ska lägga fram förundersökningen.

Leif GW lusläser nog fup:en över helgen och kommer säkert uttala sig senast på tisdag.

http://www.svtplay.se/video/4313571/veckans-brott/veckans-brott-sasong-11-avsnitt-1?start=auto

Här fantiseras ingenting. Meningen du citerar var väl den sista han hävde ur sig och det var i stort sett den enda som inte talade i negativa ordalag om utredningen.

Min poäng var att han hade kunnat väntat en vecka med sitt utspel efter att åtal väckts. Veckans Brott är trots allt ett program med miljonpublik(?) och han står därför nu med skägget i brevlådan, ja.
2015-10-24, 22:44
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det behöver inte vara det. Men det kan vara det. En finnig yngling kan ha strypt Lisa, och NB kan ha anlitats av en rik knös för att dölja brottet. Men när Lisa hängde där tyckte ynglingen att det såg för makabert ut, så en annan lösning valdes, en plats där hon var gömd och skyddad för djur.
Så din teori är att en finnig yngling av någon okänd anledning stryper LH och ringer därefter en rik godsherre och ber om hjälp, denna ringer i sin tur sin baltdräng och frågar om denna har lust att städa undan ett lik mot rejäl betalning.
Drängen tackar jag och beger sig till platsen där han beslutar sig för att hänga upp den döda flickan och delvis klä av henne för att sedan gnida staken mot henne och sedan besudla kroppen med blod och sperma innan han tar ned kroppen och forslar den till Martorp för att gömma den...
Har vi uppfattat dig rätt?

Förutom att tidsramen skulle bli otroligt tajt, skulle den finniga ynglingen verkligen ringa en rik knös direkt efter ett mord och be om hjälp?
Skulle den rika knösen ringa sin dräng och be denna städa undan ett lik?
Om någon inte vill hjälp till och ringer polis är du körd...skulle du bete dig på det sättet?
2015-10-24, 22:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Man får nog kalla den gula byggnaden för en utbyggnad för det är det den är. Nej det var två olika UL.

Ja du var ju en av dem som hånade mig flitigt om att jag var där som "turist" och att ortsbefolkningen ljög mig full med en massa påhitt. För en stockholmare berättar man ju inget av något värde.

I stort sett allt som jag berättade om från mina två besök där så var allt bara "påhitt" och "lögn".
Jag påstod inte att allt du sa var påhitt, och definitivt inte ditt påhitt. Men jag sa att det är problemet med byskvaller, visst är sant, visst är inte sant. Man vet inte vilket som är vilket. Allt du hörde och återgav var inte sant, och ingen, allraminst du, visste vad som var sant.
2015-10-24, 22:47
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
GW har ju då hela tiden vetat allt och haft full insyn .. men velat gå på åklagarens linje och inte bekräfta något för någon utanför den tilltrodda cirkeln ..

Han är ett skämt - och hade det handlat om medicin hade han kallats kvacksalvare...

Behöver inte vara så dramatiskt.

"Det kanske finns någon detalj i FUP som jag kanske ville belyst ytterligare, men i det stora hela är utredning välgjord. Jag måste nog erkänna att jag hade fel i detta"

Leif GW har prestigemässigt spelrum nog för ett sådant yttrande.

Vi får se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in