2015-10-24, 21:47
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jag tolkar det som att benen var vikta bakåt? Men jag fattar det inte heller....dock så låg också Elin Kranz ben i en konstig ställning, det är kanske relativt lätt att knäcka till benen så de viks konstigt på döda människor?
Inte jättelätt. Knäleden är en oerhört stabil gångjärnsled, som är svår att få ur led eller bräcka. Men allting går naturligtvis, det är bra fråga om vilken kraft man kan lägga bakom.
2015-10-24, 21:48
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Som jag har beskrivit, är det svårt att snara, tejpa och hänga en 17-årig tjej ensam, och det är svårt att transportera en 17-årig död tjej utan att lämna spår i bilen.
Fredrik i Marinafallet lyckades ju med det konststycket!
2015-10-24, 21:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Marina var emballerad. Har vi sett ett endaste litet emballage i FUP?
2015-10-24, 21:51
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Från s 849 (pdf)/811 (sidnr), förhör med den kriminelle som hyrt bostad av AJ:

"I sovrummet finns även en pytteliten vibratorgrej som ärr ca 5 cm lång. Det ärr en sexgrej förr tjejer. Det fanns även en större rosa dildo. En genomskinlig penisförlängare som ser ut som en dildo med ett hål i. Det fanns även någon genomskinlig dildo med knottror på. Det kan även ha funnits glidmedel och kondomer. E tror att han kan ha förvarat sexgrejorna i en svart bajspåse."

Haha...

Ja inte får man någon bild av Blomberg som nån vacker idyll precis med tanke på de oerhört sunkiga miljöer som framträder från olika byggnader o hus runtomkring, och det oaktat att man vet vad som hänt.
Detta visserligen öde huset med sina skräp o plankhögar, allt i virrvarr, och så den där b-påsen med grejer där brukade killen sitta o spela Tv spel. Mysigt.

Vidare ladan och dess vidriga utrymmen oavsett vad som hänt där. Obeskrivlig miljö att ens ge sig på att renovera istället för att riva o bygga nytt. Eller som folk som jagat som varit där med sina döda djur o slaktat ens velat vara inne i.

Vidare familjen B.s bostadshus, en miserabel studie i torftighet o sunk.
2015-10-24, 21:52
Medlem
Citat:

Kan Gm vara en typ Ted Bundy? https://www.youtube.com/watch?v=Vlk_sRU49TI
Jag nämnde sociopat men efter jag sett denna video får jag nog tillägga det sexuella attributet till GM.
2015-10-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Inte jättelätt. Knäleden är en oerhört stabil gångjärnsled, som är svår att få ur led eller bräcka. Men allting går naturligtvis, det är bra fråga om vilken kraft man kan lägga bakom.

Gissar på en känga från Jula av fabrikat Bluewear.
Östpatraskets hovleverantör.
2015-10-24, 21:54
Medlem
Citat:
Mycket talar för att två män ligger bakom brottet. Om NB begick brottet tillsammans och i samförstånd med någon annan hjälper det inte NB att erkänna och berätta, det är bara taskigt mot kompisen.

Du menar att två personer i lilla Blomberg delar samma perversa sexuella läggning? Hur stor är sannolikheten för det? Enligt Leif GW brukar denna typ av brott vara "ensamsysselsättning".
2015-10-24, 21:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kl. 20.39 gick larmet till caféet.

Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
20:39, säger Svedung.

Pappan säger att han varit framme vid platsen 20:35.

Stort tack för den här uppgiften!

Så Svedung säger alltså kl. 20.39. Hon om någon bör ju veta detta.

Det klockslaget jag fick av UL var 20.40. Alltså rätt klockslag så när som på en minut.

Något att tänka på för "alternativgänget" som förlöjligade och hånade mig sida upp och sida ner!
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-24 kl. 22:00.
2015-10-24, 21:55
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Kan det vara så egentligen att det aldrig var avsiktligt att döda, därav hans förvirring? NB kan ha gjort liknade saker innan men där en dödlig utgång aldrig har ägt rum dock blev detta fallet helt annorlunda för honom.

En annan tanke som har slagit mig är att NB tycker illa om sig själv och sina sexuella avvikelser, därför NB är så aggressiv mot sin närhet. NB skäms helt enkelt och när lusten tar över hans kropp vet NB inte vad som sker utan kroppen går på ren instinkt. Han tror inte själv på det han har gjort, eller rättare sagt vill inte tro på det, därför han blånekar. I NB friska sinne skulle han aldrig få för sig att göra något liknade än mer döda någon.

NB är lite som gollum, en märklig själ som mörkret har tagit över.
Du är på rätt spår. Han är en sån som borde sättas ut i skogen.
2015-10-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Från s 849 (pdf)/811 (sidnr), förhör med den kriminelle som hyrt bostad av AJ:

"I sovrummet finns även en pytteliten vibratorgrej som ärr ca 5 cm lång. Det ärr en sexgrej förr tjejer. Det fanns även en större rosa dildo. En genomskinlig penisförlängare som ser ut som en dildo med ett hål i. Det fanns även någon genomskinlig dildo med knottror på. Det kan även ha funnits glidmedel och kondomer. E tror att han kan ha förvarat sexgrejorna i en svart bajspåse."

Haha...

En av hustruns dildos kanske fanns med och användes mot trosorna därav dna?
Medlem
valleros avatar
Citat:
Har han lyckats slänga ett stort emballage, och misslyckats med ett iPhonefodral och andra smågrejer?
Det där är faktiskt intressant. Inget DNA i bilen - som måste ha använts i bortforslandet - tyder på att LH var emballerad. Men i vad? Och varför har denna viktiga pusselbit kunnat döljas så väl när hjälm och jacka lämnades så öppet? Jag misstänker en del slarv av polisen.
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon har förmodligen fler hål i öronen än två.
Ja, står om det i förhör med mamman tror jag. Tre i ena örat och nåt med en ring i övre delen av andra eller hur det nu var.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in