2015-10-24, 21:31
Medlem
Kollar FB via mobilen. När jag bläddrar till ny sida dyker det upp "Scandal Beauties" på nåt sätt känns det lite smaklöst.
Det var det ena.
Det andra är blåmärket eller nåt i Lisas ena knäveck. Fick hon det när NB lappade till henne då hon var på väg att springa ifrån honom eller för att det tog för lång tid för henne att dö nör hon hängde i snöret? Var är det vapnet? Typ en lite längre batong. Det där PEM-röret som hon hängde i och som var avsågat på andra sidan väggen, var är resten av det? Jag har för mig att i apartheids Sydafrika användes den sortens styv slang/rör mot demonstranter.
2015-10-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Jag är övertygad om att NBs mamma har svaret till hans beteende , det är trots hon som skapat detta monster, någon insyn lär hon ju hava.
Har tänkt så hela tiden för en mor eller en fru vet om nåt är fel....
Ursäkta mig men jag hoppas han blir våldtagen i r*ven med en taggtråd
2015-10-24, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Inte helt omöjligt kanske att han tänkte elda upp rishögen (plus kläderna) redan samma dag men att det av ena eller andra anledningen inte blev av.

Kroppen kanske först stuvades in i boden och att han efter ett tag kom på att det fanns grejer kvar i bilen så han slängde de vid rishögen. Eller kan han försökt att gömma liket först vid rishögen (för uppeldning) men kom på att boden var bättre tills vidare då han inte kunde tända eld på rishögen på en gång?

OM han hade eldat upp allt så hade väl hans DNA kanske försvunnit...

Det var nog så fall fel vecka att elda på
och eldningsförbud, torrt i gräset och
mycket vind samt 900 MP runt om och
80 poliser samt helikoptrar i luften.

Mvh
2015-10-24, 21:34
Medlem
Skaraborg2s avatar
Avpersonifierad.

Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Han är så jävla sjuk att han tror på det själv, han tejpade för hennes ansikte för att avpersonifierad henne och i hans värld fungerar det så , det var bara en figur i hans egen värld

Just att få LH avpersonifierad. Har letat efter detta ord och där har vi det.

Jag tror du har helt rätt i det. Det var det han ville genom att tejpa över hennes ansikte.

Stackars tjej! Vilken fruktansvärd sista tid i livet hon fick i händerna på denne bestialiske man!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det är ju möjligt men det fanns också täckplast bakom förarsätena enligt brodern.
Citat:
Fordonet har inga uppenbara skador, men är kraftigt nedsmutsat. Fordonet har dubbfria vinterdäck runt om av tre olika fabrikat, samtliga har dock samma dimension (225/45 R17).

Ryggstödet på den främre passagerarplatsen var täckt med en svart/grå plastpåse. En likadan påse låg hopknycklad i sätet. Efter samtal med kriminaltekniker i Skövde framkom att varken polis eller bärgare hade satt dit påsarna. Plastpåsarna togs med för eventuell framtida undersökning.
Där finns bild på sätet med plastpåsen, men varför har han låtit den sitta kvar hela veckan? Alltså vanlig sopsäck som är slarvigt överdragen.

Deras sid nr 894, min läsare 932
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Kan klädhögen var det som NB har lindat runt LH med och sedan lagt henne i bilen för att flytta på henne? Därav det inte finns några tydliga DNA-spår i bilen.

Varit inne på det sen ett tag, kroppen är inlindad, packad i nån typ av filt grovt tyg e dyl, men syns ingen plast i arbetsboden som borde funnits om han använt det runt om. Kan ha legat plast i bilen som han sen kastat.
Här skulle jag gärna ha vetat om de matchat det material som kroppen är inpackad i mot material och fibrer o annat i bagaget o bilarna som beslagtagits för att se om paketet legat där.
Ser inga sådana tester endast att de provat med spårhundar. Någon som vet ?
2015-10-24, 21:36
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Han är så jävla sjuk att han tror på det själv, han tejpade för hennes ansikte för att avpersonifierad henne och i hans värld fungerar det så , det var bara en figur i hans egen värld

Kan det vara så egentligen att det aldrig var avsiktligt att döda, därav hans förvirring? NB kan ha gjort liknade saker innan men där en dödlig utgång aldrig har ägt rum dock blev detta fallet helt annorlunda för honom.

En annan tanke som har slagit mig är att NB tycker illa om sig själv och sina sexuella avvikelser, därför NB är så aggressiv mot sin närhet. NB skäms helt enkelt och när lusten tar över hans kropp vet NB inte vad som sker utan kroppen går på ren instinkt. Han tror inte själv på det han har gjort, eller rättare sagt vill inte tro på det, därför han blånekar. I NB friska sinne skulle han aldrig få för sig att göra något liknade än mer döda någon.

NB är lite som gollum, en märklig själ som mörkret har tagit över.
2015-10-24, 21:38
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Varit inne på det sen ett tag, kroppen är inlindad, packad i nån typ av filt grovt tyg e dyl, men syns ingen plast i arbetsboden som borde funnits om han använt det runt om. Kan ha legat plast i bilen som han sen kastat.
Här skulle jag gärna ha vetat om de matchat det material som kroppen är inpackad i mot material och fibrer o annat i bagaget o bilarna som beslagtagits för att se om paketet legat där.
Den yngre brodern har sagt att han hade täckplast bakom framsätena i bilen.
Kan mycket väl ha använts under transport, kan vara anledningen till att den fanns där då han uppenbarligen var ute på jakt dagen innan.
Medlem
Det som drev N.B till detta är många många år av destruktivt leverne. Det framgår tydligt av den bild som nu målas upp.

* Anhöriga vittnar om våldsamheter, osunda alkoholvanor, dominant beteende och nästan "farlig".

* Han duschar inte trots ett fysiskt och varmt jobb

* Inga vänner, håller sig för sig själv.

* I hemmaborgen, där han känner sig trygg och hemma, där har han besudlat väggar i olika rum samt lampskärmar.

* Han sätter sig mitt i ladan och bajsar. Där han alltså enligt egen utsago jobbar...

* Våldsporr hittas.

Han har såklart tänkt på det här länge, länge och försökt flera gånger förrut. Dagen innan med hon som joggade och garanterat även tidigare. Även om han kanske inte kom så långt de gångerna.

Detta har gnagt i honom och eskalerat nu i vår där runkningarna tilltagit.

Lägg därtill de vidriga förhållandena i ladan, bilen och även hemmet som ser bedrövligt skitigt och äckligt ut så framkommer det sakta en bild av nån som lever otroligt destruktivt.

Endast i hemmaborgen var han trygg. Där fick han sinnesro. Kunde bajsa och runka i vetskapen att inte bli störd.

Sakta men säkert växte en bild fram att han ville se en död kvinna hänga naken där inne. Allt i våldsporrens tecken.

Lisa Holm hade oturen att komma ivägen för verkställandet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mycket talar för att två män ligger bakom brottet. Om NB begick brottet tillsammans och i samförstånd med någon annan hjälper det inte NB att erkänna och berätta, det är bara taskigt mot kompisen.
Flera här som fortsätter med sina patetiska fantasier..Tycker polisen gjort ett fantastiskt jobb:-)
Medlem
Citat:
Det finns inget om felvända ben

Nej den korrekta ordalydelsen är "vända åt fel håll".
Vilket är samma sak?
2015-10-24, 21:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Har han lyckats slänga ett stort emballage, och misslyckats med ett iPhonefodral och andra smågrejer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in