2015-10-24, 21:02
Medlem
Ni som plöjt FUPen,framgår det varför det var så stort intresse för den gula utbyggnaden på Martorp?
2015-10-24, 21:04
Medlem
MrGoBigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
En verkligt perfekt bild från hans kryp-in!

Här satt han och hade många mysiga stunder då han fantiserade gällande unga kvinnor vid caféet.

Det enda rätta vore att han fick ta sitt straff i hemlandets fängelse, hos de "stora pojkarna" som kommer se till att han blir deras lilla "flicka".... i Sverige kommer den här killen att få smörgåstårta vid Midsommarafton och Jordgubbstårta sanna mina ord, samt julbord kring december dessutom kommer han få möjlighet att glassa omkring som en "märkvärdig typ" inne på anstalten här i Sverige....Nä, skicka fanskapet till hemlandet, jag har som sagt inte lust att låta mina skattepengar ännu en gång gå till att "göda" sådana här AS! Det vorde vara straffbart att leva om man gjort sådana här saker. Nu snackas det för fullt om Trollhättan och dådet i skolan där, men vad fan är detta då, minst lika bestialiskt! Får han mildare straff än "Bollnäskillarna" eller Eklund ja då jävlar!
Senast redigerad av MrGoBig 2015-10-24 kl. 21:05. Anledning: Stavfel
2015-10-24, 21:04
Medlem
Har nu skummat igen FUP och nu när man har läst den så finns det inga tvivel om att rätt man sitter. Stackars lilla flicka, vilket fruktansvärt slut hon fick , vad man än hade förställt sig så var detta värre än den värsta skräckfilm. Han är inte bara en mördare av värsta sort eller en sexförbrytare utan en sadist av det absolut värsta slaget, jag hoppas att han inte överlever i fängelset utan försvinner från jordens yta så fort det går. Nu till några frågetecken, de har ju hittats fyra örhängen i ladan på olika ställen varav ett var LH och ett hade hon kvar i örat, vems örhängen är de andra? Kan han ha gjort detta innan med tanke på hur jävla fort han utförde detta så kan det väl inte ha varit första gången. Varför finns fruns DNA på trosorna men inte hans eget? En av tjejerna säger i förhör två (Julia) att hon kom iväg tjugo över sex och inte kvart över fem som hon sa första gången det betyder ju att hon måste ha varit kvar när LH kom ut eller?
2015-10-24, 21:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
... - kommer åklagaren att ge samma svar när frågor om telefonntrafiken kommer på rättegången? Då blir det svårare att motivera "telefonbiten inte är väsentlig". Dels kommer sannolikt inte försvarsadvokaten nöja sig med ett sådant svar, ej heller domare/nämndemän.

Telefontrafiken inklusive sms-trafik sparas hos respektive operatör. Skillnaden är att smsens innehåll inte sparas.
2015-10-24, 21:05
Medlem
Öisar´ns avatar
Han trillar i några fällor under förhören. Jag tänker inte tala om vilka, bara för er att läsa själva
2015-10-24, 21:06
Medlem
Lisas blod i hjälmen vid munskyddet nämns bara i förbifarten. Nån som vet mer om det?
2015-10-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Troligen en 17 årig kvinna har bredare höfter än 24 cm som skåpet var, höftpartiet måste ha tryckts in på tvären. Men hur knör man ihop en ung vuxen kvinna så kroppen får plats under klädhögen. Eller skrumpnar kroppen ihop när förruttnelseprocessen verkar? De var långt gången förruttnelse enl. rättsmedicinen.

Varför måste höftpartiet ha tryckt in på tvären? Står det i FUP hur hon återfanns på bredden? Jag hittar det inte i FUP. Tänkte att annars kan ju hon ha lyfts in med tex rumpan mot skåpets insida och då är nog inte 24 cm något problem som gör att ben måste brytas av i höften. Rumpan är väl typ fett som är formbart och så vidare. Själva skelettet på kroppar nog ganska lite..känns som det mesta som gör att man får volym är fett och muskler (formbar materia). Men felvända ben tyder på något iaf.
Senast redigerad av ulvan 2015-10-24 kl. 21:09.
2015-10-24, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Öisar´n
Han trillar i några fällor under förhören. Jag tänker inte tala om vilka, bara för er att läsa själva
Berätta gärna. Att han svamlar fattar ju vem som helst men har du några specifika exempel?
2015-10-24, 21:12
Medlem
remixutoheavens avatar
Kan klädhögen var det som NB har lindat runt LH med och sedan lagt henne i bilen för att flytta på henne? Därav det inte finns några tydliga DNA-spår i bilen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Frågan kom så det inte uppstod missförstånd om vad "luckor" innebar.
Motiv och delar i ett händelseförlopp kommer alltid vara hypotetiskt - tills dess en gärningsman erkänner och lägger korten på bordet. Med stöd av bevisning dess emellan.

Jag tror fortfarande att han ropat på henne och de har en dialog (fickringning, frågan till potentiellt BO dagen innan, vittnen som sett man komma ur ladan samt vad som troligen är NB:s bil på plats)
Hot uppstår väl sen i del två - och den kniv som återfanns kan mycket väl ha varit med i bilden.
Jag tror som tidigare att hon bär hjälmen på armen. Han ser den efteråt, tar med den och kastar på rishögen. Örhängen ramlar lätt av och detta kan han ha åstadkommit då hon släpas in - alternativt i ett värjningsförsök inne i ladan.
Tycker inte det är ett dugg konstigt hur hon kan ha hamnat i mjölkrummet - eftersom jag anser att han planerat överfallet. Med tejp och rep.
Citat:
”Lisa råkat tappa ett örhänge. Rebecka berättar om situationen då de gemensamt skulle lämna lokalen och låsa. Hon kommer ihåg att Lisa inne i Cafét höll på att göra sig i ordning för att kunna ta på sig hjälmen. Då Lisa höll på med detta råkade hon tappa ett av sina örhängen som föll ner på golvet. Hon tog upp det och satte det på plats igen. Exakt vad som fick örhänget att lossna kommer inte Rebecka ihåg. Hon tror att det blev så när Lisa rättade till klädseln eller möjligen att hon ordnade med frisyren för att denna skulle få plats i hjälmen.

Lisa förberedde att lyssna på musik under mopedfärden. Rebecka kommer också ihåg att Lisa stoppade in sina hörlurar som var kopplade till sin mobiltelefon i öronen.
… Rebecka kommer inte ihåg att hon sett att Lisa tar på sig hjälmen.”
Sidan 159 i min läsare, deras sidnr 121
Medlem
Barkbitares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Nylonsnöre/rep , dom är fruktansvärt starka .

Det snöret ser ut som de snören som används när man binder ihop balar av hö/halm.
2015-10-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Varför måste höftpartiet ha tryckt in på tvären? Står det i FUP hur hon återfanns på bredden? Jag hittar det inte i FUP. Tänkte att annars kan ju hon ha lyfts in med tex rumpan mot skåpets insida och då är nog inte 24 cm något problem som gör att ben måste brytas av i höften. Rumpan är väl typ fett som är formbart och så vidare. Själva skelettet på kroppar nog ganska lite..känns som det mesta som gör att man får volym är fett och muskler (formbar materia). Men felvända ben tyder på något iaf.

Hon sitter så rakt in det går och benen puttas in genom att vika dom mot kroppen ( så som ungar sitter ) sen läger man huvudet på knäna, hela L får inte heller plats därför står det dunkar och ligger en massa kläder över och det är utanför skåpet en bra bit

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in