2015-10-17, 20:03
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
... Synd att man inte är Allsmäktiga Gud Fader, då hade man genast beordrat fram en Super-4 mellan GGG, Ward, Beterbiev, Kovalev!

Äh, var lite schysst och bjud oss på en Super 6 till! Peta in Stevenson och Fonfara också. Skulle detta scenario förverkligas tror jag att GGG exponeras som den nye Artur Abraham. (Ja, jag medger att jag gjort den jämförelsen förr).

Är inte helsåld på GGG än och hoppas att Lemieux hinner landa sin vänsterkrok några gånger i rad så att kazaken äntligen får bekänna färg. Pallar han blir det som vanligt ...

KO/TKO i rond 5 efter en tapper insats av Lemieux i en bra match med mycket fyrverkerier, tippar jag.

Ser dock mest fram mot Gonzalez--Viloria! Gonzalez på knock i 7:e.
Citera
2015-10-18, 00:45
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Golovkin! Golovkin!
Citera
2015-10-18, 01:01
Medlem
Abraham fysisk koloss med dåligt fotarbete som mest står mest still bakom tysk dubbelguard och kommer i spurter, GGG är tekniskt sofistikerad boxare som ständigt ligger precis inom distans för att motståndaren alltid ska känna press & stress. Abraham vet väl inte hur man slår en jabb, GGG långa jabb är branschens mest precisa och hårdheten är väl ungefär som en normal boxares höger. Abraham har slår alla slag lika hårt i kombinationer och rytm som en skicklig motståndare kan läsa, GGG har varierar slagstyrkan med udda timing i konstiga vinklar, vänsterkroken i kroppen sätter han ganska ofta utan att de märker den komma. Abraham hade ingen amatörkarriär, GGG var yttersta världsklass. Abraham har inte vunnit utanför hemmaplan med Sauerkratuts mutade domare, GGG har sin bas i USA nu.

Det blir som vanligt, Lemieux kommer inom de första 30 sekunderna märka att han inte har hakan för att ta GGGs power och sedan går han resten av matchen baklänges och blir klubbad till mos och sedan utslagen.
Citera
2015-10-18, 02:01
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
När startar fighten?
Citera
2015-10-18, 06:11
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Utklassning.
Citera
2015-10-18, 13:01
Medlem
Lubrixs avatar
Är inte så förvånad att GGG vann, dock trodde jag inte han skulle utklassa Lemieux så mycket som han gjorde. Frågan är vilken GGG kommer att möta härnäst?
Citera
2015-10-18, 13:09
Medlem
Citat:
Är inte så förvånad att GGG vann, dock trodde jag inte han skulle utklassa Lemieux så mycket som han gjorde. Frågan är vilken GGG kommer att möta härnäst?

Ward? Canelo?
Citera
2015-10-18, 15:16
Medlem
Lite svårt att få till en egen boxning när man har en jabb med kraft som en rak höger ständigt på näsan, 21 jabbar per rond satte GGG i snitt enligt Compubox. Stelth-vänsterkroken mot kroppen vann även denna matchen, en fantastiskt elak sak den där.

Det blir inte Ward, han har siktet inställt på Kovalev nu. Canelo möjligtvis men blir matchen mot Cotto bra kan där vara ett tryck på returmatch och då får GGG snällt vänta eftersom att han inte är en lika stor stjärna som dem. Peter Quillin tror jag det blir härnäst. Är där ingen ledig för tillfället kan han väl klämma in ett frivilligt försvar mot Chavez Jr för publicitet och enkla pengar.
Citera
2015-10-19, 07:08
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Lite svårt att få till en egen boxning när man har en jabb med kraft som en rak höger ständigt på näsan, 21 jabbar per rond satte GGG i snitt enligt Compubox. Stelth-vänsterkroken mot kroppen vann även denna matchen, en fantastiskt elak sak den där.

När Lemieux väl lyckas etablera lite press äter Golovkin dessutom upp hans slag som ingenting. Måste vara frustrerande. Tänker främst på femte ronden (tror jag), när GGG efter en svag inledning sänker kanadensaren med det där kroppsslaget.
Citera
2015-10-21, 19:06
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
I mina ögon är GGG PFPGOAT.
Citera
2015-10-24, 17:58
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
I mina ögon är GGG PFPGOAT.

That's a bold statement.

Jag är rätt säker på att t.ex Hopkins årgång 2001 hade gett GGG stora problem. Maravilla också.

Men visst, solid haka och grym power är en bra kombination. Men påstå inte att det inte går att träffa honom, det visade ju Monroe.
Citera
2015-10-24, 19:17
Medlem
GGG har ju mördat A-boxare på löpande band men det är andra P4P som han ska bevisa sitt värde mot, han har fortfarande inte mött någon som har hela paketet med teknik, power och strategi.
Ward är ju ungefär lika god strateg som Hopkins, så det kan bli en riktigt intressant match.

Tråkigt att vara född till en viktklass där handskarna är större än boxarna och därför ingen amerikan bryr sig om. The Ring och många boxare har Chocolatito som P4P #1 och ändå får han spela andrafiol till kaffepengar:

"Golovkin’s purse was $2 million, Lemieux made $1.5 million, “Chocolatito Gonzalez earned $250,000 and Brian Viloria made $100,000."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in