Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Har du gjort brottsutredningen menar du? Eller menar du bara att du vet mer än de som utreder de olika brotten? Denna tråd handlar inte om IKEA-morden, utan om det terrorbrott som utfördes i Trollhättan av en av dina gelikar. Högerextremist, nazist och terrorist.

Nej, det är flera medier som rapporterat att gm berättat i förhör att det var hämnd emot Sverige för att han inte fick asyl. Bor du under en sten eller?
Citera
2015-10-24, 15:49
Medlem
Megasavantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Han dödade svenskar för att han ansåg att det skulle få större effekt, det innebär inte att han hatar svenskar och är rasist. Han ville verkligen stanna i Sverige då han såg det som sitt hem och var så desperat för att få stanna, lite svårt att tro då att han inte skulle gillade svenskar.

Jo, han hade ju varit här knappt en månad, så ja nog måste han allt byggt upp en enorma kärlekskänslor för Sverige.

IKEA-morden var ett hatbrott mot svenskar ("de såg svenska ut") och ingen bryr sig i media, inga fackeltåg mot rasism, inga experter som uttalar sig om att vi måste få bukt med rasismen, ingenting. Inte ett ljud om det vidriga motiv han hade för att släcka livet på två oskyldiga svenskar.
Nej, istället görs det enorm grej av att det här i media istället och tidningar forvrider sanningar baserat på några Youtube-likes.

Mängden självhat och indoktrinering i Sverige är faktiskt fullkomligt makalös.
Citera
2015-10-24, 15:51
Medlem
eroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejiberish
"Får jag 1000 Likes på min facebook-sida så släpper jag filmen"

Pajas
Ja , fyller ni min inbox med PM så postar jag. Idioti att man ens resonerar sådär.

Första inlägget där jag publicera en bild från övervakningssystemet var enbart ett bevis på att det visst fanns material från händelserna i skolans övervåning.
Citera
2015-10-24, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Fast jag håller inte med om att brottets allvar skiftar om han var rasist eller nazist.
Han kan ha varit psykiskt sjuk, vilket fått honom att snöa in på antingen rasism eller nazism. Vilket spelar ingen roll, då allt bottnat i psykisk sjukdom. Gör det inte det, spelar det ingen roll då det han verkar ha velat uppnå var att sprida skräck bland invandrare alt. visa för politiker att svenskar inte vill ha invandrare här.
Så nej, jag förstår inte varför uppdelningen i rasism och nazism är så viktig.

Så alla rasister och nazister är psykiskt sjuka menar du? Han var inte psykiskt sjuk, men troligen radikaliserad! I IS finns gott om folk som radikaliserats och hjärntvättats. Skulle alla de vara psykiskt sjuka också? Det går att radikaliseras även inom högerextremismen. Troligen är det ganska lätt. GM var SD:s fotfolk. Just nu brinner flyktingboenden runt om i landet. Vad gör SD då? Jo, de lägger ut listor på nätet över var flyktingboenden är planerade. Snart lägger de väl ut listor på skolor där många invandrarbarn går också. Det ligger i deras ideologi att hata invandrare och de tror på fullt allvar att de själva (rasisterna) har större människovärde än invandrare. Denna GM styrdes just av den ideologin. Han klär på sig kängor, lång svart rock och nazihjälm och marscherar i skolkorridorerna. Vad gäller hans mask så var den bara till för att täcka hans ansikte och han tog väl vad han fick tag på. Allt annat i utstyrseln påminner om militär och SS. Att det blev svärd beror säkerligen på att det är svårare här än t.ex. i USA att få tag på skjutvapen. Till detta som jag redan skrivit kommer det faktum att han skrivit ett brev med tydliga rasistiska motiv och det faktum att han valde ut sina offer efter hur de såg ut. Inget av detta tyder varken på psykos eller schizofreni, däremot på högerextremism, nazism, rasism och terrorism.
Citera
2015-10-24, 15:52
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Stopp lite! Det finns inga bevis på att han var psykisk sjuk, så din teori är endast en teori, och ingen fakta.

Personligen anser jag att människor som begår såna här brott (plus andra) måste många i samhället, ha en stämpel på, kanske för att själva försöka få en förklaring på dåden/dådet.

Själv tror jag det finns elaka människor som kan begå illgärningar utan att ha psykiska diagnoser.
Man begår inte illdåd om man är psykiskt frisk och speciellt inte på detta sätt.
Citera
2015-10-24, 15:54
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Fast jag håller inte med om att brottets allvar skiftar om han var rasist eller nazist.
Han kan ha varit psykiskt sjuk, vilket fått honom att snöa in på antingen rasism eller nazism. Vilket spelar ingen roll, då allt bottnat i psykisk sjukdom. Gör det inte det, spelar det ingen roll då det han verkar ha velat uppnå var att sprida skräck bland invandrare alt. visa för politiker att svenskar inte vill ha invandrare här.
Så nej, jag förstår inte varför uppdelningen i rasism och nazism är så viktig.
Om Palme mördades av en ensam galning eller av en seriös grupp som planerat det noga spelar det stor roll, anser jag. Det är samma princip i det här fallet. Finns det hyffsat friska människor som är kapabla att göra sådant här för att de anser att situationen är såpass allvarlig, är det värre än om en deprimerad, naiv, störd, förvirrad enstöring får för sig att göra det som en fix idé. Nu talar jag alltså ur samhällets vinkel. För de drabbade spelar det som sagt ingen roll. Men vi har uppenbarligen olika åsikt, så vi kan lägga ner diskussionen om detta. Eller? Jag är osäker.
Citera
2015-10-24, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Specifik grupp?

Jag har inte läst brevet, inte du heller. Jag har väldigt svårt att tro att dina experter läst det men det torde vara uppenbart att SÄPO läst det?

Jag har svårt att dra slutsatser från brev jag inte läst, du verkar vara duktig på det, grattis.

I brevet slår den misstänkte mördaren fast att ”utlänningar” var målet och att han anser att Sverige ska ta emot färre invandrare, enligt polisen.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/sapo-skolattacken-inte-ett-terrorbrott

Grattis till dig också för dina skygglappar! Förstår att du inte vill se verkligheten eftersom du stödjer GM:s verksamhet genom att rösta på SD.
Citera
2015-10-24, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Japp det är 100% klarlagt att han kan ha haft någon eventuell psykisk sjukdom.
Källa?
Citera
2015-10-24, 15:57
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
I brevet slår den misstänkte mördaren fast att ”utlänningar” var målet och att han anser att Sverige ska ta emot färre invandrare, enligt polisen.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/sapo-skolattacken-inte-ett-terrorbrott

Grattis till dig också för dina skygglappar! Förstår att du inte vill se verkligheten eftersom du stödjer GM:s verksamhet genom att rösta på SD.

Haha ja vilken enastående slutledningsförmåga! så baserat på det där lilla stycket så konstaterar du och två "experter" att det rör sig om ett terrorbrott haha ja jävlar

Men om han anser att Sverige skall ta emot färre invandrare så kan han ju inte ha varit rasist/nazist för dessa vill ju stoppa det helt och hållet... använder samma logik som dig nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Man begår inte illdåd om man är psykiskt frisk och speciellt inte på detta sätt.

Jo, det kan man göra, t.ex. om man är radikaliserad. Det finns i nuläget ingenting som tyder på psykisk sjukdom.
Citera
Medlem
Citat:
Så alla rasister och nazister är psykiskt sjuka menar du? Han var inte psykiskt sjuk, men troligen radikaliserad! I IS finns gott om folk som radikaliserats och hjärntvättats. Skulle alla de vara psykiskt sjuka också? Det går att radikaliseras även inom högerextremismen. Troligen är det ganska lätt. GM var SD:s fotfolk. Just nu brinner flyktingboenden runt om i landet. Vad gör SD då? Jo, de lägger ut listor på nätet över var flyktingboenden är planerade. Snart lägger de väl ut listor på skolor där många invandrarbarn går också. Det ligger i deras ideologi att hata invandrare och de tror på fullt allvar att de själva (rasisterna) har större människovärde än invandrare. Denna GM styrdes just av den ideologin. Han klär på sig kängor, lång svart rock och nazihjälm och marscherar i skolkorridorerna. Vad gäller hans mask så var den bara till för att täcka hans ansikte och han tog väl vad han fick tag på. Allt annat i utstyrseln påminner om militär och SS. Att det blev svärd beror säkerligen på att det är svårare här än t.ex. i USA att få tag på skjutvapen. Till detta som jag redan skrivit kommer det faktum att han skrivit ett brev med tydliga rasistiska motiv och det faktum att han valde ut sina offer efter hur de såg ut. Inget av detta tyder varken på psykos eller schizofreni, däremot på högerextremism, nazism, rasism och terrorism.
Nej, tvärtom. Psykiskt sjuka kan snöa in på vad som helst.
Jag håller med om han har radikaliserats, men jag ser inte det viktiga i att lägga pengar på att utreda om han var rasist eller nazist. Jag ser det som ett terrorbrott pga att han inte gillar invandrare eller Sveriges invandringspolitik och ville skrämma iväg dem.
Jag har aldrig benämnt rasister som psykiskt sjuka. Var fick du det ifrån?
Citera
2015-10-24, 15:58
Medlem
Citat:
Jaså, enligt vem/vilka? Källa? Det jag läst om fallet så finns det ingenting som tyder på psykisk sjukdom, men däremot finns det väldigt mycket som tyder på högerextremism, nazism och att detta är ett terrorbrott.
inte enligt Säpo, men du kanske kan det där bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in