2015-10-24, 13:31
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Vad är det jag missar? Kan någon vara snäll och citera där det framgår att det är hängning och inte strypning? (Alltså där det förklaras och inte bara konstateras).

Man får tänka på rapporter ändras efter fler undersökningar. Se den rättskemiska undersökningen på sidan 479.

Får ursäkta jag inte lade till det direkt i mitt första svar.
Senast redigerad av Smurfaaan 2015-10-24 kl. 13:33.
2015-10-24, 13:32
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag är inte helt säker på att man rättsmedicinskt har kunnat utesluta att hon försr kvävs till döds och sedan hängts. Men obduktionsprotokoll och slutsatser ligger väl under sekretess?

Nej, du har allt i FUP:en. Bilderna dock, från fyndplatsen och obduktionen ligger under sekretess.

Man har kommit till slutsats att det är genom hängning.
2015-10-24, 13:32
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Nja, det finns inget som säger att han runkade just då. Sperman som hittats kan ha funnits där långt tidigare.

Med tanke på att hela brottet är sexuellt betingat så är det ytterst troligt att han runkade just då. Varför annars hänga henne i en strypsnara? Andra mördare som begått samma typ av brott brukar just tillfredställa sig i samband med att offret lider och dör.
2015-10-24, 13:33
Medlem
Kan tänka mig att han har en del på sitt samvete från tidigare dåd. Våldtäkter. Kanske inga likadana handlingar som detta men nåt annat måste han gjort. Kan inte tänka mig att detta var det första illdåd som kreaturet ägnat sig åt.
2015-10-24, 13:35
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therichbitch
Åhhhh jag försöker ladda ner FUP o provat alla länkar. Får bara felmeddelande på alla😭😭😭😭 . Ingen som kan hjälpa mig? 😕
Gå in på den här sidan så behöver di inte ladda hem filen. Länk finns även i min signatur och i trådstarten.
2015-10-24, 13:36
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Nej, du har allt i FUP:en. Bilderna dock, från fyndplatsen och obduktionen ligger under sekretess.

Man har kommit till slutsats att det är genom hängning.
Jag har försökt ladda ner flera gånger. Telefonen funkade till slut, men uppkopplingen duger inte.
Det är inte ert jobb att informera. Men jag undrar hur man har uteslutit att hon först kvävts till döds och sedan hängts?
Varför skulle någon göra det kan man ju fråga.
Men det är nog inte heller så enkelt att hänga någon som inte är bunden, död (eller groggy av någon orsak), som jag förstått situationen.
2015-10-24, 13:36
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: Åklagarens dilemma under rättegången kommer att vara just det du skriver, nämligen att det är svårt att bevisa att frun och brodern (eller någon annan) inte är delaktiga.

Just därför kan försvaret hävda att NB inte bortom allt rimligt tvivel är skyldig till själva mordet.

Jag har i tråden upprepade gånger påpekat att en försvarsstrategi som direkt eller indirekt går ut på att skylla på brodern för att så rimligt tvivel kring själva mordet nog var den väg som kunde tänkas vara framkomlig.

När jag nu ser den faktiska bevisningen så tror jag att det kommer att bli svårt. Advokaten måste ha något mer att gå på än bara spekulationer. Det hon har är egentligen fruns DNA på offrets trosor och broderns DNA på en tejpbit som verkar komma från samma tejp som den som använts på offret. Det är förstås graverande i någon mån, men som man redan diskuterat i tråden så finns det fullt rimliga alternativa förklaringar till dem. En gift man kan förväntas ha DNA från sin hustru på sig och kontaminera ytor med den vid direktkontakt. Samma sak gäller i någon mån en bror man arbetar och bor under samma tak som. Till det kan läggas möjligheten att brodern helt legitimt använt tejpen till något i något annat sammanhang. Tejpen kan såvitt jag förstår både ha funnits i ladan från början (där ju även brodern arbetade) eller ha tagits familjens hem.

Som jag ser det är det kombinationen av DNA-bevis som berättar en historia som gör att idén om att "han kanske bara städade" bara blir en spekulation. Inte en rimligen möjlig alternativförklaring.

* Redan det faktum att besudlingarna i huvudsak kommer från blod är dåligt för honom. Det talar för att han i handgemäng med offret eller i upphetsningen då han är mitt i brottet (skavskador mot repet har föreslagits som en tänkbar källa till skador) gör sig illa med småsår som följd som han inte tänker på. Det är inte alls lika troligt att en NB som möts av en panikslagen bror som ber honom om hjälp med att "städa upp" skulle avsätta dessa besudlingar.

* Mängden besudlingar och att det finns besudlingar från honom på insidan av klädesplagg talar också emot honom. Varför skulle en "städares" blod-DNA hamna där? En "städare" borde också rimligen ha dragit upp offrets byxor och under alla förhållanden inte ner dem. Alltså är det svårt att se ett rimligt scenario där han åstadkommer dessa besudlingar om han inte är mördaren

* Blodet på röret är väldigt illa för honom. Som fläcken sitter (+ det som är sagt ovan) kan jag inte se varför en "städare" som ska ta ner kroppen skulle avsätta den. En mördare däremot som under stark upphetsning/stress ska göra fast ett rep...

Det är också NB och ingen annan som uppenbarligen haft ladan som en arena för sexuella aktiviteter. Vad har han tänkt när han stått där och kikat på tjejerna som gått in och ut från caféet? Och bajset? Det kommer aldrig att gå att bevisa - men det är svårt att tro på tillfälligheter här. Det är lite som Vatchareeyas mördare i Boden 2013 som skulle ha blivit magsjuk i diarré och fått ställa in sitt softairgun event (som han alltid gick på annars) morgonen efter mordkvällen. Den rimliga förklaringen är att han efter dådet fått akut magkänning (vilket tydligen inte är ovanligt) och sprungit iväg till ett annat hörn av ladan och tömt tarmen.

Att de båda andra oberoende av varandra i förhör berättat samma historia (Ljuger först om när han varit hemma, erkänner sen att de ombetts ljuga) är inte direkt till hans fördel heller om man säger så.

Allt det där sammantaget gör att jag inte tror att advokaten kommer att ha någon framgång om hon försöker den här vägen. Det är ju inte ens säkert att hennes klient kommer att vilja att hon gör det heller.
2015-10-24, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Med tanke på att hela brottet är sexuellt betingat så är det ytterst troligt att han runkade just då. Varför annars hänga henne i en strypsnara? Andra mördare som begått samma typ av brott brukar just tillfredställa sig i samband med att offret lider och dör.
Om jag förstått rätt så hittades sperman i ett angränsande utrymme och inte just där Lisa hängdes. Från den platsen var det utsikt mot cafeet och säkert har han stått där och tittat på tjejerna som jobbade där och runkat.
2015-10-24, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan av ngn anledning inte kopiera i dokumentet, tog en skärmdump och la den här:

https://minfil.org/t5gckebab4/Lisa.prel.obd..tiff

Finns bara detta berörande obduktionsprotokollet?

Beträffade hängning undrar jag.......

Jag vill nämligen ha obduktionsprotokollet (Såklart icke bilder dessa har jag redan fått. Tack, du vet
vem) fullt ut. "Hängdes Lisa innan döden? " Nja.... har inte med ögonen att göra.

Låt oss se.

Jag är en av dom som inte läst FUP, hinner inte här och nu. "Höstlov" !
2015-10-24, 13:39
Medlem
Tror ni att den sjuka jäveln filmat detta som en trofè och var finns den extramobilen nedgrävd?
2015-10-24, 13:40
Medlem
Choni placerar NB vid sitt hem kl 18:00.

AJ, GJ, NB, IB, placerar NB vid sitt hem 19:00.

LH försvinner 18:30?

30min att bortföra, hänga, transportera, gömma m.m. Är detta rimligt tidsmässigt att göra själv?

Därför är det viktigt att få veta vilka samtalsloggar mm som har gjorts på NB:s mobil, om sånna finns. Varför är informationen om den inte i FUP? Omkullkastar den kanske åklagarens tidsaspekt?!

Tovor hårstrå av ljust hår från huvudet. Jag tycker det låter orimligt med teorierna om att de hamnat där med tvätt eller när kläder las på LH i skåpet.

Varför är det inte taget DNA eller fingeravtryck på alla sakerna om hittades på vägen mot Martorp?

Hur ska man kunna ta något av alla förhören som gjorts med litauerna på allvar när de alla gjorts utan behörig tolk, dag efter dag efter dag.

Joggarens vittnesmål om den 6/6 rings in på natten den 7/6? av Adrianas far? Känner hon inte igen personen hon träffat någon timma tidigare?

AJ vittnesmål om GJ stämmer inte. Som vanligt.

Ingen läser uppenbarligen FUP. Sorgligt.

NB var inte ensam.
Senast redigerad av Pungont 2015-10-24 kl. 14:04.
2015-10-24, 13:40
Medlem
hippykillers avatar
Okej den här mannen är sjuk på många vis.

Han verkar lida av en grav porrskada och kan bara få upp den på fyllan eller när han fantiserar om bundna småtjejer. Och att han stått och runka i sitt äckliga lilla rum där han tittat på småtjejerna i cafet gör mig så jävla äcklad. Visst bondage och voyeur porr i all ära men tillsammans med hans porrskada så ter det sig inte särskillt nyttigt.

Han kommer alltid att förneka detta och det kommer ta ett tag för frun att inse vilken skadad människa hon har varit tillsammans med.

Jag tror inte kvinnan var med på mordet eller var delaktig i hans mer mörka sexuella sida.
Hon har levt i tron att hennes man hade lite problem med potensen men att han i alla fall fick upp den på fyllan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in