Citat:
Antons vänner beskriver honom som en ensamvarg:
Citat:
De närmaste beskriver en tystlåten ensamvarg.
Mobbad, enligt en klasskamrat, men enligt de flesta en hårdrockskille som "inte gjorde en fluga förnär".
Mobbad, enligt en klasskamrat, men enligt de flesta en hårdrockskille som "inte gjorde en fluga förnär".
Citat:
http://www.expressen.se/gt/vannerna-anton-var-en-ensamvarg/
Klasskamrater berättar hur Anton Lundin Pettersson isolerade sig efter skoltiden.
– Vad jag vet bröt han med alla kontakter från tidigare. Han valde att hålla sig för sig själv.
En klasskamrat berättar:
– Man fick mer känslan av att han inte hade några åsikter alls gällande nåt.
– Vad jag vet bröt han med alla kontakter från tidigare. Han valde att hålla sig för sig själv.
En klasskamrat berättar:
– Man fick mer känslan av att han inte hade några åsikter alls gällande nåt.
Citat:
Jag fick följande svar igår via meddelande på min fråga här i tråden om det inte var någon som kände honom eller visste något om honom om han hade ett liv innan brottet:
Nyreggad så jag kan inte posta i forumet på 3 dagar förutom PM.
GM var nästan jämnt insnöad på någon subkultur. Tidigare bland annat hippie, hårdrockare, satanism, djävulsdyrkan. Senaste tiden nazism. Om några månader hade det kanske varit något annat.
Du kan posta infon i tråden om du vill.
Nyreggad så jag kan inte posta i forumet på 3 dagar förutom PM.
GM var nästan jämnt insnöad på någon subkultur. Tidigare bland annat hippie, hårdrockare, satanism, djävulsdyrkan. Senaste tiden nazism. Om några månader hade det kanske varit något annat.
Du kan posta infon i tråden om du vill.
Låter som en typisk bakgrund. De som utför skolskjutningar i USA brukar ha liknande bakgrund/social status. Freydis på Holology har i flera år sammanställt profiler för den här typen av galningar.
http://holology.com/shooting.html
Citat:
Adults, and even children, that are “normal” or mentally balanced don’t spontaneously commit mass murder.
1.1. Every school shooter has a mental health problem that existed prior to their attack.
1.2. Interviewees may describe the culprit as “quiet” or “normal” but these descriptions are practically meaningless because mental illness is often not apparent through casual interactions, let alone what’s really going on in their family life.
1.3. Most of the school shooter kids either had psychotropic drugs in their system during the attack, or had used them prior.
1.4. These commercially-manufactured psychotropic drugs (Prozac, Ritalin, Paxil, Luvox, etc.) are probably triggering psychotic behavior in already unstable individuals, and this potential connection needs to be officially investigated immediately.
1.1. Every school shooter has a mental health problem that existed prior to their attack.
1.2. Interviewees may describe the culprit as “quiet” or “normal” but these descriptions are practically meaningless because mental illness is often not apparent through casual interactions, let alone what’s really going on in their family life.
1.3. Most of the school shooter kids either had psychotropic drugs in their system during the attack, or had used them prior.
1.4. These commercially-manufactured psychotropic drugs (Prozac, Ritalin, Paxil, Luvox, etc.) are probably triggering psychotic behavior in already unstable individuals, and this potential connection needs to be officially investigated immediately.
Hoppas att vi får reda på om han är en av de här ungarna som pumpats fulla med psykotropiska droger. Rätt så vanligt även i Sverige.
Citat:
A Toxic mental environment inevitably produces toxic personal behavior.
3.1. The necessity of clean air and water, a healthy physical environment, are commonly recognized, but the need for a healthy mental environment is even greater and is frequently ignored.
3.2. The mentally ill and mentally weak are especially vulnerable to being harmfully influenced by images and words. For instance, school shooters frequently believe they’re acting out their favorite (violent) movie or first-person shooter video game. Parent’s call this effect ‘monkey see, monkey do’.
3.3. Living in an omnipresent environment of violence (real or fictional) massively increases the chances of violent behavior.
3.4. An inability to have positive social interactions with other people generates a downwards spiral into isolation. And the more isolated the (potential) school shooter becomes the more they perceive all of humanity to be a monolithic entity that they hate (misanthropy).
3.1. The necessity of clean air and water, a healthy physical environment, are commonly recognized, but the need for a healthy mental environment is even greater and is frequently ignored.
3.2. The mentally ill and mentally weak are especially vulnerable to being harmfully influenced by images and words. For instance, school shooters frequently believe they’re acting out their favorite (violent) movie or first-person shooter video game. Parent’s call this effect ‘monkey see, monkey do’.
3.3. Living in an omnipresent environment of violence (real or fictional) massively increases the chances of violent behavior.
3.4. An inability to have positive social interactions with other people generates a downwards spiral into isolation. And the more isolated the (potential) school shooter becomes the more they perceive all of humanity to be a monolithic entity that they hate (misanthropy).
Min hobbyanalys är att Anton var en sökare i desperat behov av en egen identitet. Då vi inte har några ritualer för övergång till vuxenlivet längre i Sverige och då vuxenlivet för många tjugo-nånting män består av arbetslöshet, tv-spel och allmän nihilism så gick han in i sig själv istället och blev knäppis på riktigt. Kommer bli intressant att läsa hans manifest/avskedsbrev. Även om jag inte tror att det kommer säga så mycket. Brukar inte vara så.
Edit: Tydligen så hade han arbete. Lite oväntat.
Senast redigerad av glimmande 2015-10-24 kl. 09:28.
Senast redigerad av glimmande 2015-10-24 kl. 09:28.