2015-10-24, 04:43
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frommast
I såna fall måste vi kalla IKEA mördaren för rasist också, han träffade under dagen en massa människor med invandrarbakgrund och var trevlig och pratsam med dom, han tog med sig en av dom till IKEA, men ändå satte han inte kniven i honom, utan i två helt okända människor med annan hudfärg.

Nu är väl chansen rätt stor att två random offer på IKEA är vita i hyn, men chansen att random offer på den där skolan skulle vara mörkhyade ser ut att vara ännu större.

Du är lite oinformerad. IKEA-morden var inte så värst random alls.

"De såg svenska ut". Går det möjligtvis att bli mer rasist än så?
Faktum med att IKEA-mördaren VAR rasist. Men har vi sett några jävla fackeltåg mot rasismen för det hemska som drabbade två svenskar där på IKEA? Sett någon Arnstad eller Mona Sahlin uttala sig? Sett nån jävla vänstermupp som trollar i den här tråden nämna ett jävla ljud i den tråden om den hemska rasismen? Nä.

Därför att de i grund och botten är rena jävla hycklare, som avskyr allt svenskt och är grandiosa rasister.

http://vlt.se/ikeamorden/1.3213362-mordarens-val-av-offer-de-sag-svenska-ut-
Senast redigerad av andreasmm 2015-10-24 kl. 05:03.
Citera
2015-10-24, 04:52
Medlem
VarMansPosts avatar
Tidningar har alltså skrivit att GMs mål var "utlänningar".

Frågan är någonstans varför det blev de offer det blev.

De som är döda, de två: Varifrån härstammar de från början?
Ren slump att det blev dessa (av de "icke-svenskar", utseendemässigt, han stötte på), eller fanns det tid för GM att sålla och välja/välja bort under tiden han höll på? Vad tror ni?

Hade GM - av det man vet - antipati mot en viss grupp av utlänningar/invandrare?

Har det framförts i tråden vilken/vilka diagnos-er GM hade (om han hade det)? Finns det någon källa där han själv, eller närstående/någon som kände honom, yttrat sig om diagnoser/sjukdomar?
Citera
2015-10-24, 06:10
Medlem
Antons vänner beskriver honom som en ensamvarg:
Citat:
De närmaste beskriver en tystlåten ensamvarg.
Mobbad, enligt en klasskamrat, men enligt de flesta en hårdrockskille som "inte gjorde en fluga förnär".

Citat:
Klasskamrater berättar hur Anton Lundin Pettersson isolerade sig efter skoltiden.
– Vad jag vet bröt han med alla kontakter från tidigare. Han valde att hålla sig för sig själv.
En klasskamrat berättar:
– Man fick mer känslan av att han inte hade några åsikter alls gällande nåt.

http://www.expressen.se/gt/vannerna-anton-var-en-ensamvarg/
Citera
2015-10-24, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Anton var mao en utsatt person som samhället misslyckades att hjälpa..
Citera
2015-10-24, 06:56
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Darth Vader är i princip SS + mask & mantel. Om någon på skolan såg honom 1½s i ena ögonvrån så är det inte så konstigt att de säger att han liknade Darth Vader. Det var liksom inte så att det var läge att stanna upp & göra en rationell utvärdering av hans klädsel...Och jag kallar dig för ett 80 meter högt torn av osålda hamburgare. Den monumentala dumheten borde även göra dig trött, så dumt är det. Betyder det att jag har rätt då, plattnacke?

Det går för fan inte ens att säga att han blev skjuten "äxhäkution stylä". Skall vi se vad https://polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2015-10-22-1010-Misshandel-grov-Goteborg? Enligt uppgift från platsen så råder det stor förvirring på skolan. Vuxna och elever lämnar skolan i rask takt. Polis går in i skolan och något senare inkommer uppgifter om att det hörs skottlossning inne i skolan. Polisen inleder en sk särskild händelse.

Strax efter detta kommer det in uppgifter om att gärningsmannen blivit skjuten av polis, tillståndet är inte känt.

/.../

Utöver detta så vårdas gärningsmannen på NÄL för skador han fått när han blev beskjuten av polis. För oss som har minst två samarbetsvilliga hjärnceller är det uppenbart att han blev skjuten för att han inte gav upp. Det är även uppenbart att det hade varit enkelt för polisen att antingen skjuta ihjäl honom på fläcken, eller att låta honom förblöda ett tag innan sjukvårdarna får ta över. Jättebra "avrättning", va?
Hur du än väljer att beskriva hur jävla dum du tycker jag är, får dig det att framstå som en liten människa, ändrar inte det ett skit.
I stället för att himla med ögonen, vilket är en ganska bögig sak att göra, kan du väl försöka hålla en saklig diskution här inne.
En avrättning var det. Polisen är ju extremt angelägna att läcka hur fruktansvärd denna individ var. En dödsspelsspelande dödsknarksnazistsdemokrat som hatar ensamkommande flyktingbarn.
Det enbart för att rättfärdiga deras agerande.
Citera
2015-10-24, 07:17
Medlem
RDM90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
En avrättning var det.
Varför så säker? Vad hade polisen kunnat göra annorlunda?
Citera
2015-10-24, 07:29
Medlem
Jag fick följande svar igår via meddelande på min fråga här i tråden om det inte var någon som kände honom eller visste något om honom om han hade ett liv innan brottet:

Nyreggad så jag kan inte posta i forumet på 3 dagar förutom PM.

GM var nästan jämnt insnöad på någon subkultur. Tidigare bland annat hippie, hårdrockare, satanism, djävulsdyrkan. Senaste tiden nazism. Om några månader hade det kanske varit något annat.

Du kan posta infon i tråden om du vill.
Citera
2015-10-24, 07:32
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caprifolium
GM var nästan jämnt insnöad på någon subkultur. Tidigare bland annat hippie, hårdrockare, satanism, djävulsdyrkan. Senaste tiden nazism. Om några månader hade det kanske varit något annat.

Darth Anton får nu intressera sig för efterlivet Tänk om det finns ett sådant? Och förövaren och de som blivit bragda om livet ses - vad skulle man snacka om? Gissar att det skulle bli lite dålig stämning kring matbordet
Citera
2015-10-24, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RDM90
Varför så säker? Vad hade polisen kunnat göra annorlunda?
...förstår du väl, pratas och kramas.
Eller I äkta TVstil, tackla ner honom.

För det är så man hanterar folk som svingar svärd och nyss dödat/skadat 4 pers.

-------
I övrigt:
Vad har vi egentligen?
GM, som enligt polisutlåtande ansåg att han "gjorde något åt invandringen"? Iklädd... en uhm... maskeradkostym. Beväpnad med svärd i en invandrartät skola som efter sitt (avbrutna..?) dåd anföll poliserna, vilket resulterade i ett stoppande skott med en expanderande kula. Vilket då resulterade I att (trots försök) så gick hans liv inte att rädda.

Det ar ju förbannat synd att så unga personer strök med, ja GM också.
Citera
2015-10-24, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
På bild nummer 2 så bär han ett pentagram, något som inte är helt vanligt. Jag har sett det bäras av både de som kallar sig "häxor" och "satanister".

Märkligt att det kommit så lite personlig information från någon som känt denna individ, tycks nu te sig som en riktig enstöring.

Han var nog i grunden satanist. Det visar bilderna i dailymail och en del av hans YouTube innehåll. Kallade han sig själv destroyer666 på YouTube? Han hade nog mycket mörka förvridna tankar så han var nog närmast besatt när brottet hände. Detta förklarar en hel del.
Citera
2015-10-24, 07:55
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

De flesta ungdomar som gillar datorer beskrivs som ensamvargar.
Vad ska man göra för att inte bli kallad för ensamvarg? Jag tar klasskamraternas berättelser med en nypa salt, de är antagligen kåta på att få bli intervjuade och få lite uppmärksamhet nu, kanske kan det t om inbringa en slant.

Minns ni när Lisa Holm mördades ? Ingen ville kommentera det öht har jag för mig, men här läcker föredetta klasskamrater ut som ett såll , en brud går t om ut med sitt namn .

Vad ska man göra för att inte bli kallad för ensamvarg i dagens samhälle ? Spela fotboll och umgås med alla oavsett man gillar dem eller ej?

Och det där med att han bröt med gamla skolkamrater är heller inget konstigt, har heller inget gemensamt med gamla klasskamrater som gick i samma klass för x antal år sedan
Citera
2015-10-24, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anusiktet
Har det framkommit om det var en svensk eller en "svensk" polis som mördade Anton?

Jag hoppas att det var en svensk polis.

I och för sig kan det ändå hävdas att det kunde lika gärna varit en "svensk" polis men det är inte solklart.

Är det sekretess på för alltid vem som avrättade Anton eller släpps det vid rättegången?

varför skriver flera idioter här om avrättning? har din mamma tappat dig ett par gånger extra eller har du kanske blivit pillad av styvpappan sent på kvällen att du blivit så dum att inte veta svart från vit upp från ner osv? han sköts när han attackerade polisen när han såg dom, innan dess jagade han små barn med ett svärd, på vilket sätt är det avrättning din lilla smygnasse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in