2015-10-24, 02:53
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex
Då ligger felet på din sida för det fungerar klockrent att ladda hem den.
https://minfil.org/Fbf8kfbfb7/Skaraborgs_TR_B_1902-15_Aktbil_87.pdf

Nej det fungerar inte. Han släckte ner den. Om du har den skulle det vara super om du lade upp en ny länk.
Hann inte läsa mer än 300s
2015-10-24, 02:54
Medlem
Måtte detta nu hålla i TR. Att det är rätt person vet vi alla nu
2015-10-24, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
I det sista, oavsiktliga, samtalet till pappan (fickringningen några minuter efter sms:et där hon skrev att hon just skulle åka hem) hörde han Lisa säga: "Det är klart". Kan det ha varit hennes jakande svar på en fråga från en person - killen som hon sett jobba på ladan tvärs över vägen och som hon därför upplevde som "bekant" och ofarlig - om hon kunde komma och hjälpa honom lite grand med en sak? Det skulle förklara varför hon lämnade mopeden med nyckeln i tändningslåset och intet ont anande följde med honom över till ladan - där han övermannade henne.

MGM pratar väl engelska, så varför skulle hon svara på svenska? Jag får inte ihop det tidsmässigt vem hon har pratat med vid fickringningen, men jag har inte läst klart fup.
2015-10-24, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex
Använder Du surfplatta eller annat än en pc så får du det felet.
Återigen det är inget fel på filerna.
PDF fil
https://minfil.org/Fbf8kfbfb7/Skaraborgs_TR_B_1902-15_Aktbil_87.pdf
Winrar
https://minfil.org/70f5k4bcb4/lisa_TR_B_1902-15_Aktbil_87.rar
frågor på det ?

Jag kör med androidplatta. Felet är webbläsaren. Kör med Firefox och ladda ner filen, sen öppnar du med Adobe reader
2015-10-24, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
MGM pratar väl engelska, så varför skulle hon svara på svenska? Jag får inte ihop det tidsmässigt vem hon har pratat med vid fickringningen, men jag har inte läst klart fup.

sms: 18.22.38
fickuppringning: 18.26.41
2015-10-24, 03:05
Medlem
Förhör med Bilevicius, Aivaras:

-Har din bror varit förändrad efter söndagen den 7 juni, har du märkt att något har
hänt?
-Ja

-På vilket sätt?
-Han har varit lättirriterad, han sade att det var på grund av ansträngning. Jag har hört att han
inte har sovit på nätterna. Han har gått upp och rökt. Det var en stor förändring. På jobbet har
jag har märkt att han inte gör var som behövs.
Jag tänkte att han kan väl inte vara så förändrad på grund av en okänd persons försvinnande.

-Vad tror du om hans förändring?
-Egentligen har jag inte tänkt någonting. Jag har tänkt att det är en oro

-Oro för vad då?
-Jag vet inte. Han har helt enkelt aldrig varit sådan. Han har varit glad men nu är han en
allsidig förändring.

-Har din bror mördad Lisa Holm?
-Jag vill inte anklaga någon men jag vet inte. Han har aldrig gjort något dåligt. Jag tycker bara
att det är konstigt det med kläderna. Vi tvättar alltid kläderna på lördag kväll vi slänger
kläderna i tvätten på lördag. Han är dålig på duscha. Han duschar en gång per månad.
Han kom hem bytte om och hon tvättar direkt.
2015-10-24, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Menar du att NB chansade? Han hade ett tillfället att genomföra något som han fantiserat om, slår offret och chansar på att hon hamnar i det ultimata tillståndet? Lyckligtvis så slog han rätt, allt blev som han hade tänkt sig, the lucky guy?

Jag tror inte han behöver chansa. Vi ska ha klart för oss att GM med största sannolikhet är en man som hatar kvinnor. Han har pucklat på ex-frun och då är det mycket stor sannolikhet för att han slagit även andra kvinnor/tjejer och kanske till och med nuvarande frun. Han kan därför ha skaffat sig så mycket erfarenhet att han vet var han ska slå och med vilken kraft för att sätt en kvinna ur balans. Jag förstår verkligen inte varför du tycker det är så långsökt.
2015-10-24, 03:09
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Förhör med Bilevicius, Aivaras:

-Har din bror varit förändrad efter söndagen den 7 juni, har du märkt att något har
hänt?
-Ja

-På vilket sätt?
-Han har varit lättirriterad, han sade att det var på grund av ansträngning. Jag har hört att han
inte har sovit på nätterna. Han har gått upp och rökt. Det var en stor förändring. På jobbet har
jag har märkt att han inte gör var som behövs.
Jag tänkte att han kan väl inte vara så förändrad på grund av en okänd persons försvinnande.

-Vad tror du om hans förändring?
-Egentligen har jag inte tänkt någonting. Jag har tänkt att det är en oro

-Oro för vad då?
-Jag vet inte. Han har helt enkelt aldrig varit sådan. Han har varit glad men nu är han en
allsidig förändring.

-Har din bror mördad Lisa Holm?
-Jag vill inte anklaga någon men jag vet inte. Han har aldrig gjort något dåligt. Jag tycker bara
att det är konstigt det med kläderna. Vi tvättar alltid kläderna på lördag kväll vi slänger
kläderna i tvätten på lördag. Han är dålig på duscha. Han duschar en gång per månad.
Han kom hem bytte om och hon tvättar direkt.

Duschar EN gång i månaden.. fy fan vilket äckel. Ja då är det inte konstigt att fruns dna fanns på Lisas trosor.
2015-10-24, 03:11
Medlem
Vad kan GM ha arbetat med i England? Av någon anledning får jag för mig att han tidigare ägnat sig åt människohandel och i samband med det haft chans att göra saker med tjejer/kvinnor han träffade då. Bara en teori dock.
2015-10-24, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic84
Ska jag vara ärlig tror jag inte att man ska lägga för mycket fokus på spermafläckarna eller dra några slutsatser kring dessa. De kan ha tillkommit exakt när som helst. Dock kan man ju tycka att det är ett märkligt beteende och sammanträffande att de råkar vara precis i anslutning till ett fönster där MGM haft god uppsikt över cafét. Men att de definitivt har tillkommit vid brottstillfället har jag viss tvivel kring.

Jag hoppas innerligen att MGM tar sitt sunda förnuft till fånga och erkänner (jag är tämligen övertygad att han är GM och inte längre MGM)- hans förnekelser är pinsamma och hånfulla - framförallt mot LHs familj.

Brottet som sådant med hängning och möjlig sexuella karaktär av mordet gör honom totalt blockerad. Han vet att han grovt gått över alla upptänkliga gränser men vågar inte ta sista steget, erkänna dådet och hur det gick till.

Sen kan det finnas en rädsla som inte är främmande i forna öststater och framförallt Sovjetstater, även om han var strax över tio år när upplösningen skedde så kommer skräcken mot stat och statsmakten finnas kvar under minst en generation till.

Det kan vare en knut och FL var inne i ett förhör på just brott och straff i Sverige för att om möjligt lösa upp en sådan knut hos NB. Det tycks inte ha hjälpt för han förnekar att han ens träffat offret vilket är häpnadsväckande.
2015-10-24, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Någon eller några har uttryckt skepsis inför möjligheten att NB ensam gått i land med
det han gjorde. Skulle det vara så oerhört besvärligt för denne välbyggde och starke
kroppsarbetare att rå på och hantera en ung flicka som var så pass späd och kortvuxen
som Lisa? Titta: https://www.youtube.com/watch?v=F6g_JVxyGgM

Tror inte det. Hur hon än kan ha kämpat emot så var hon nog ändå en relativt lätt match för
den onde, målmedvetne balten att få i sitt våld och utföra det hemska mot henne som skedde
därinne i mjölkrummet.
Får grepp om hennes armar i ett tidigt skede och kanske bara lyfter in henne i rummet
och sedan kan man nog föreställa sig resten själv. Det sker snabbt och obönhörligt.
Hon är chanslös mot den här djupt störda besten som traktar efter hennes liv och tar det
också medan han utför sitt sjuka med sig själv.

..........
Kolla:
https://www.youtube.com/watch?v=Dn-WfegMS_E
Snickarn skulle inte bara kunnat snappa bort henne och lyfta henne - om så krävts tror jag att han t o m orkat bära henne till Martorp.
2015-10-24, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det var längesen jag var inne på tråden, nu är det intressant igen med anledning av åtalet, offentliggjord FUP; jag har nätt och jämnt hunnit tanka ner det.

Varför skulle MGM vara kvinnohatare? Räcker det inte med ganska traditionell - inte minst i Östeuropa - manlighet? MGM är en runkpelle som spejat på caféets vackra ungdomar och haft fantasier en tid. Vad tänkte han egentligen? Att han skulle kunna förgripa sig på LH och sedan lämna henne levande och hoppas gå fri? Var han beredd, eller rent av inställd på från första början, att mörda henne? Oavsett vad, låta leva eller mörda, så talar det om en sorts patologisk passion som bortser från riskmomentet att ertappas, bli avslöjad. Kompulsiv perversion, parafili?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in