Citat:
Ursprungligen postat av
Nic84
Ska jag vara ärlig tror jag inte att man ska lägga för mycket fokus på spermafläckarna eller dra några slutsatser kring dessa. De kan ha tillkommit exakt när som helst. Dock kan man ju tycka att det är ett märkligt beteende och sammanträffande att de råkar vara precis i anslutning till ett fönster där MGM haft god uppsikt över cafét. Men att de definitivt har tillkommit vid brottstillfället har jag viss tvivel kring.
Jag hoppas innerligen att MGM tar sitt sunda förnuft till fånga och erkänner (jag är tämligen övertygad att han är GM och inte längre MGM)- hans förnekelser är pinsamma och hånfulla - framförallt mot LHs familj.
Brottet som sådant med hängning och möjlig sexuella karaktär av mordet gör honom totalt blockerad. Han vet att han
grovt gått över alla upptänkliga gränser men vågar inte ta sista steget, erkänna dådet och hur det gick till.
Sen kan det finnas en rädsla som inte är främmande i forna öststater och framförallt Sovjetstater, även om han var strax över tio år när upplösningen skedde så kommer skräcken mot stat och statsmakten finnas kvar under minst en generation till.
Det kan vare en knut och FL var inne i ett förhör på just brott och straff i Sverige för att om möjligt lösa upp en sådan knut hos NB. Det tycks inte ha hjälpt för han förnekar att han ens träffat offret vilket är häpnadsväckande.