2015-10-24, 02:28
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skovde1971
Detta blir mitt andra och sista inlägg.

Redan från början har jag vetat vilken fruktansvärd handling som skedde den dagen Lisa Holm försvann. Våldsam, otäck, ofattbar, onödig och framförallt vidrig. Allt efter dagarna gick , framkom mer information och bevis, obestridliga bevis.

Det har varit mycket svårt att läsa alla anklaganden, påhopp och hånande förslag som har diskuterats i detta forum och framför allt, ofta den bristande respekten för Lisa Holm och hennes familj.

Utav min respekt för Lisa, hennes familj och naturligtvis också yttrande förbudet, har jag aldrig ens tänkt tanken att dela med mej utav denna information angående pågående utredning och händelserna. Även om jag skulle villa skrika ut och på så sätt få tyst på alla rykten och smutskastning.

Jag är idag tacksam över att allmänheten kan ta del av denna utredning och få se vilka bevis som finns mot den häktade. Så att alla kan förstå, vilken vidrig händelse detta är.

Jag är också otroligt ledsen över att Lisas sista timmar och hennes mest intima detaljer diskuteras. Detta är saker som aldrig borde bli offentliga. De är för privata.

Men de måste bli kända, så att denne fruktansvärda våldsman kan bli bortplockad ur samhället och få sitt straff. Han har förverkat sin rätt och borde försvinna för alltid.

Tills sist, jag skickar styrka och kärlek till Lisas familj.

Tack för fint inlägg!
Men jag tänker annorlunda hur smärtsamt det än är och hur gärna man önskar att offentlighets principen bara skulle försvinna!

Kan den göra nytta. Vi kan lära oss, jag säger detta av egen erfarenhet
Nu klarade sig min dotter men spren i själen har stundtals slukat min varma vackra dotter.

Att tala om det kan ge insikt i att allt inte har lyckliga slut och att vara mera vaksamma.

Att tiga får det inte att försvinna, sadisten som stal delar från min dotter ska exponeras, det är ett sätt att varna andra för att det finns sjuka psykopater där ute.

En sak vet jag, smärtan försvinner inte oavsett hur vi väljer att ta oss vidare i livet. Men den kommer ändra form
2015-10-24, 02:28
Medlem
Colossos avatar
Kan inte teleoperatören få fram "ficksamtalet"? Då kan man väl höra, eller iaf kanske luska ut lite vad som sades?
2015-10-24, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Har inte följt tråden nu och vet inte era spekulationer..

Men om fruns DNA fanns på trosor, vore väl ett troligt scenario, som de i och för sig, borde tittat på kunna vara att;

Frugan och MGM gjorde det tillsammans. Därför fanns inga sexuella spår på LH, då frugan tog hand om den biten..

Vore inte första gången det hänt i historien.

Jag föreställer mig att frugans DNA hamnade där genom att de haft sex tidiare på dagen, NB har sedan tagit sig på kuken eller/och onanerat vid tillfället då han drog ner trosorna på LH.
2015-10-24, 02:29
Medlem
Och en person som bajsar på golvet i ladan, och sen inte plockar upp det, utan bara lägger några stenar på... Alltså va? Och som sprutar sperma runt omkring sig, tror det stod i förhören att det var minst 13 olika ställen eller något sådant. Vad är det för typ egentligen?
2015-10-24, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Om NB planerat detta dåd länge vilket är extremt troligt, varit vanemässigt inne på nätet där han sett och läst om kvävningssex och annan sexsadism så har han säkert också tagit till sig hur man kommer undan. Svårare än så är det inte, bara att följa manualen.

Känns däremot väldigt osannolikt hur han lyckas sköta den delen så proffsigt utan att lämna spår efter sig men att lämna DNA på LH, sperma och bajs i ladan även sitt eget blod på flertalet ställen är inget att bry sig om? Låter otroligt om du frågar mig.
2015-10-24, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal
Jag föreställer mig att frugans DNA hamnade där genom att de haft sex tidiare på dagen, NB har sedan tagit sig på kuken eller/och onanerat vid tillfället då han drog ner trosorna på LH.
Utan att lämna spår av sig själv?
2015-10-24, 02:37
Medlem
Ska jag vara ärlig tror jag inte att man ska lägga för mycket fokus på spermafläckarna eller dra några slutsatser kring dessa. De kan ha tillkommit exakt när som helst. Dock kan man ju tycka att det är ett märkligt beteende och sammanträffande att de råkar vara precis i anslutning till ett fönster där MGM haft god uppsikt över cafét. Men att de definitivt har tillkommit vid brottstillfället har jag viss tvivel kring.

Jag hoppas innerligen att MGM tar sitt sunda förnuft till fånga och erkänner (jag är tämligen övertygad att han är GM och inte längre MGM)- hans förnekelser är pinsamma och hånfulla - framförallt mot LHs familj.
2015-10-24, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Men snälla du? Varför ens bemöda dig med helt ovidkommande saker. Det märks ju tydligt att du inte läst FUP och alla förhör. Snälla läs alla förhör innan du ens uttalar dumheter i tråden. Nu när vi har så mycket material att tillgå så snälla sluta snacka skit
Du, jag återkommer med ett NAMN så får vi se vad du säger då.

Jag litar på mina källor. NB kanske inte var ensam!!
2015-10-24, 02:38
Medlem
Citat:
Fast "satserna" i ladan kan ha kommit dit när som. Det kan ju lika gärna ha varit en grej för honom att stå i fönstret och se på folk.

Så just den biten BEHÖVER inte vara direkt kopplad till just LH.

Sen rent potentiellt kan det väl hänt fler saker där inne tidigare som de kommit undan med?

Verkar minst sagt underligt att det där ska vara ett förstagångs brott..men det är väl en ren spekulation.

De borde jämföra tejpningen med det där brattåsmordet..

Dom kan väl ha kommit dit tidigare, men jag vet inte, jag är ingen kille men tog frun hand om den biten behöver man väl inte kleta ner en lada med sperma?
Vilka kan ha kommit undan med vad?
2015-10-24, 02:42
Medlem
Citat:
Utan att lämna spår av sig själv?

Konstigt då att hennes DNA ej förekom någon annan stans,uppenbarligen till den nivå att hon är frisläppt.
Kan det ha vart så (jag vet, lite långsökt men vem vet) att han har tagit sig på kuken och fått något vaginalsekret från frugan sin på fingret eller så som har hamnat "framför" hans egna?
Polisen verkar ju ha bra insyn överlag så jag tippa på något snarlikt scenario. Däremot blir jag väldigt förvirrad av
". Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t inte kommer från Nerijus Bilevicius eller Aivaras Bilevicius
(Grad -4)."

Källa: FUP s. 541 (579 i pdf).
Vet fan inte ens vad jag tror just här haha.
Senast redigerad av coatmeal 2015-10-24 kl. 02:48.
2015-10-24, 02:42
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuskig
Du, jag återkommer med ett NAMN så får vi se vad du säger då.

Jag litar på mina källor. NB kanske inte var ensam!!

Gör du så. Och medan du får fram namn så kanske du skall läsa FUP'en Det mesta är förhör som är guld värda för att få ihop pusslet.
Så den som skummar lär fortfarande bara se kontext och inte helheten.
Lycka till
2015-10-24, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Dom kan väl ha kommit dit tidigare, men jag vet inte, jag är ingen kille men tog frun hand om den biten behöver man väl inte kleta ner en lada med sperma?
Vilka kan ha kommit undan med vad?

Vad MGM med fru gjort där inne tidigare menar jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in