Citat:
Ursprungligen postat av
adagio
Klarar ni av att äta Xanor med måtta utan att bli beroende? Mitt sätt är att köpa max 5-10 tabletter åt gången, och vänta 3-4 veckor mellan gångerna. Har svårt att låta bli att ta om jag har det hemma, nästan helt omöjligt. Men om jag inte har det hemma har jag inget jättebehov av mer piller. Om jag hade köpt typ ett 100-pack skulle jag definitivt bli torsk.
Klarar ni av att käka Xanor eller annan benso med måtta?
Det är allmänt känt att benzo gärna försvinner samma dag som man köper det och man undrar vem fan som stal knarket när du oftast själv pillat i dig allihop.
Jag kan råda dig till att inte försöka göra tillfällena som du äter benzo till den stund i vardagen som du går och väntar på då du inte har piller för att det är då du känner att du mår bra och kan släppa ångest eller vad du nu använder pix för att självmedicinera mot. Käkar du pix för att rusa på det så rekommenderar jag diazepam eller clonazepam istället.
Det ligger i grund och botten i att vara ärlig mot sig själv och fråga sig varför man äter benzo och vad man istället för att knapra kan göra vad som krävs för att gå vidare i livet på ett bra sätt för i pixen finner du ingen lösning med all skit det medför.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lillagumman66
Har ätit stesolid i hur många år som helst mot panikångest och även om jag inte äter varje dag längre som jag en gång gjorde så har jag länge märkt att toleransen ökat så nu undrar jag om det finns någon annan benso som kan fungera bättre,... Har kollat på xanor o sen finns det ju andra sorter plus jag läst man kan blanda 2 ..???
Råd/hjälp någon??
Mitt råd är även här att försöka konfrontera dina problem i grunden istället för att bedöva det med benzo men för att svara på din fråga då panikångest är ditt största problem; Stesolid i små doser låter vettigast jämfört med xanor och även iktorivil då alprazolamen inte fungerar som muskelavslappnande medans clonazepamen är onödigt långverkande mot just panikångest. Däremot om du endast behöver det vid behov om du har torgskräck eller dylikt så är väl Xanor det bättre valet eftersom det inte sitter i lika länge och det räcker med väldigt små doser för att få bort just panikångest och liknande.