2015-10-19, 23:39
Medlem
Att Carina vann var väl inte direkt en skräll. Jag menar, hon har en grym fysik även om jag gärna hade sätt att hon tappat overalltiteln då en av de andra tjejernas fysik passade min smak bättre. Men att hela tiden tala emot att klubben för inbördes beundran (SKKF och deras domare) är ju bara löjligt.

Ett domslut jag verkligen tycker är förvånande är placeringen av Lagerblom. För två veckor sedan vinner hon SM. Sen 2 veckor senare bestämmer sig domarna att hon är för stor för WP och sätter henne sist. Hur tänker man då? Man borde väl åtminstone kunna hålla sig till att ha samma bedömning en hel säsong och kanske ge en heads up att man ska börja döma annorlunda?

Borde inte den som vinner SM även vinna på en tävling med samma/liknande motstånd. Hon kom ju knappast in sämre/blötare/mindre än på SM...

Någon som vet hur snacket gick där?
Citera
2015-10-20, 19:56
Medlem
Det där borde Arne Persson kunna svara på, han som har 35 års erfarenhet som domare, det ska bli riktigt intressant att höra varför han dömde Eva-lagerhorn blom sist i helgen jämfört med först för eh 14 dagar sedan? (och ingenting har förändrats sedan sisst, det visar bliderna med all önskvärd tydlighet).
Citera
2015-10-20, 23:59
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel-1
Det där borde Arne Persson kunna svara på, han som har 35 års erfarenhet som domare, det ska bli riktigt intressant att höra varför han dömde Eva-lagerhorn blom sist i helgen jämfört med först för eh 14 dagar sedan? (och ingenting har förändrats sedan sisst, det visar bliderna med all önskvärd tydlighet).
För det första så var jag inte närvarande på helgens tävling, vilket du borde ha upptäckt eftersom du ju "höll noggrann koll" på domarna. Så jag kan inte alls uttala mig om tävlingarna, bedömningarna eller de tävlande.
För det andra så är alla tävlingar unika i sina förutsättningar så det kan mkt väl skilja mellan dessa.
Citera
2015-10-21, 14:16
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlclub
Vad är det för subjektiva uppvisningstävlingar där en som vinner 2 veckor tidigare sedan kommer sist? Måste vara en riktig rövslickarsport.
Sedan vet ju ALLA att det skjuts och knapras hos samtliga som tar sej en pallplats, eller hur?
Dina ord min vän...
Citera
2015-10-21, 21:30
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Skönt att höra att du håller med
Skönt att du, såklart, totalt misstolkar mig.
Citera
2015-10-22, 07:51
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Men du tycker ju det är märkligt så vad finns det att misstolka?
Förresten, är du polare med Alex Danielsson?
Efter att ha dömt i över 35 år så känner jag dom flesta i branschen, bl.a tävlande, coacher och arrangörer... inkl. Alex D. Är det något problem med det? Kan man inte döma objektivt för det? Dessutom har jag själv varit med om starta Decembercupen i Lund (1989), arrangerat och dessutom varit HUVUDDOMARE i denna tävling varje gång sedan starten. Är det något invända med detta också?
Har du/ni övriga här problem med hur domarna dömer, ev. konspirationsteorier mm, så framför dom till skriftligen till SKKF's domarkommitté.
Citera
2015-10-22, 11:18
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Du svarade inte på frågan.
Det stinker nepotism och det klär vaken dej eller de favoriserade alls. Drar ner sporten där kraftsporterna krälar.
Föga förvånande förresten att du är nyregistrerad här...
Om du undrar över resultaten mellan de två tävlingarna så är dessa två helt nya förutsättningar... Dessutom kan jag fortfarande inte svara på några bedömningar på Tyngretävlingen eftersom jag var 60 mil därifrån och bedömde den sådeles inte. Ang. dina dopingkommentarer så får dom stå för dig. Hur du sedan tolkar mina svar får också stå för dig. Jag ber övriga om ursäkt för att det blivit en del OT här...
Citera
2015-10-22, 16:30
Medlem
Det man inte dementerar accepterar och godkänner man i det tysta.
Synd att svensk kraftsport domineras av doping och svågerpolitik.
Citera
2015-10-22, 21:52
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Det man inte dementerar accepterar och godkänner man i det tysta.
Synd att svensk kraftsport domineras av doping och svågerpolitik.
Ni får gärna spekulera precis så mycket ni orkar mina vänner. Jag lägger inte ner mer tid här med något skrivande. Klart slut...
Citera
2015-10-23, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Prat om olika svenska kvinnliga fitnessprofiler - vad har ni att säga om dem?

Efter en lång stunds eftertanke så sammanfattas mina funderingar enklast genom att citera en stor Svensk politiker från socialdemokraterna, nämligen Per Svedberg; "Knulla, KNULLA FÖR FAN!!!"
Citera
2015-10-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Ni får gärna spekulera precis så mycket ni orkar mina vänner. Jag lägger inte ner mer tid här med något skrivande. Klart slut...
Det klart att när frågan börjar bli för konkret gällande sakfrågan. Hur kan Eva-Lagerhorn Blom bli etta på SM och två veckor senare placerad på sista plats med exakt samma startfält. Det måste ju helt klart finnas en mall som man bedömer efter. Jag var själv på båda tävlingarna och kan säga att Eva Lagerhorn Blom och överiga tävlande inte hade förändrats ett dugg på två veckor. Idealet/målbilden för den som ska vinna kan inte heller ha förändrats. Såvitt jag känner till så gäller samma olympia resultat som referens både för SM i Västerås och för Tyngre 2 Classic.

Du får ursäkta Arne men du är tyvärr mer svävande än en politiker kring exakt vad ni bedömmer de olika atleterna på för grunder.

Eftersom vi bara är intresserade av att veta hur just du bedömde Eva-Lagerhorn Blom på SM så undrar vi om du inte kan berätta på vilka grunder du satte henne på första plats. Vilka saker poängbedömde du? Och hur poängbedömde du Eva-Lagerhorn Blom?
Citera
2015-10-24, 00:41
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel-1
Det klart att när frågan börjar bli för konkret gällande sakfrågan. Hur kan Eva-Lagerhorn Blom bli etta på SM och två veckor senare placerad på sista plats med exakt samma startfält. Det måste ju helt klart finnas en mall som man bedömer efter. Jag var själv på båda tävlingarna och kan säga att Eva Lagerhorn Blom och överiga tävlande inte hade förändrats ett dugg på två veckor. Idealet/målbilden för den som ska vinna kan inte heller ha förändrats. Såvitt jag känner till så gäller samma olympia resultat som referens både för SM i Västerås och för Tyngre 2 Classic.

Du får ursäkta Arne men du är tyvärr mer svävande än en politiker kring exakt vad ni bedömmer de olika atleterna på för grunder.

Eftersom vi bara är intresserade av att veta hur just du bedömde Eva-Lagerhorn Blom på SM så undrar vi om du inte kan berätta på vilka grunder du satte henne på första plats. Vilka saker poängbedömde du? Och hur poängbedömde du Eva-Lagerhorn Blom?

Att Carina Isaksson vunnit tävlingen redan innan den ens har börjat får ju tävlingen att framstå som ett skämt. Det är inte konstigt att folk blir så förbannade när man inte ens ges en chans att tävla om det, håller man sig inte på god fot med Alex Danielsson får det konsekvenser och det vågar ingen domare invända emot. Att hon ens kan känna sig stolt efteråt är ju ett hån mot alla andra medtävlande så det saknar motstycke. Den slitna transvestiten Carina borde lämna tillbaka det hon oärligt har tagit och be om ursäkt och visa att hon har lite ryggrad trots allt!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in