2015-10-23, 23:45
Medlem
H.Brantings avatar
2 örhängen samt säkring/lås hittas i närheten av dörröppningen till stalldelen av ladan. Här återfinns också en tejpbit med Aivaras dna på (just saying). tejprullen ligger i närheten i en liten plastlåda. Det kan självklart vara så att det är rena tillfälligheten att en tejpbit med hans dna satts i absolut närhet till fyndplatsen av örhängena vid annat tillfälle. Men det mesta tyder ju på att det är här i närheten som lisa tejpas runt ansiktet. Förklarar varför hon har tappat örhängen. Sedan har hon släpats genom stalldelen och in i rummet där hon hängs. Om då det är så att snaran absolut träddes på innan tejpningen så borde det med andra ord ha skett vid denna plats eller innan. Dvs vid ingången till ladan, strax utanför ladan. Tror att lisa blivit lurad över vägen till ladan och sedan gick gm till attack alternativt att han med kniv hotat med henne.
2015-10-23, 23:47
Medlem
Har laddat ner FUP:en men vet inte om jag har mage att läsa den. Verkar vara en hel del olustigheter. Vad säger ni som har tagit er igenom den?
2015-10-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Både brodern och frugan säger att Nerijus har problem med magen. Men själv säger han att han inte har det och att han sket i ladan för att han kanske hade ätit nåt konstigt.

Som isolerad händelse har jag inga invändningar mot litauerns bajsande.Har befunnit mig på samma arbetsplats som liknande individer...De har en avvikande kosthållning från gemene svensk om man säger...
2015-10-23, 23:48
Medlem
Ragolins avatar
Har fingeravtryck hittats som BEVIS från MGM? Om inte har han ju använt hanskar. Kanske därför man hittade dna från frugan på troskanten, men inte från MGM. Svårt att få dna från könet som frugan smittat dit utan att lämna sitt egna dna på trosan. Frugan kanske har vidrört MGM pervohanskar i hemmet och lämnat dna på hanskarna. Har han dragit av trosorna på BO framifrån har dna från frugan kanske funnits på vänster hansken med tanke på var frugans dna påträffades på trosan. Kanske foliehatt resonemang, men det är mystiskt att frugans dna finns på trosan men inte MGM s.
2015-10-23, 23:50
Medlem
Resistances avatar
Så, han är alltså redan dömd? Har jag missat något eller är det självutnämnda experter som här slår fast att han är skyldig? Sitter någon på insider-tips, eller chansar ni vilt á la Aftonbladet?
2015-10-23, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
När det gäller felringningen så kan det vara att de fortfarande finns i cafèt och gör de sista sakerna inför stängningen. Hon säger " Det är klart nu" på svenska. GM talade bara engelska..ingen svenska.

Men som jag förstår så kom denna uppringning efter sms. Annars var det ev när hon redan kommit in i ladan genom NB försorg och om där får själv klä av sig inför honom och där fanns sperman, att hon där säger denna mening. Efter det fortsatte det i mjölkrummet.

NB har ev haft samma försök med LH att få henne in i bilen och fråga om adress. Joggaren hade fått förfrågan om Medelplana. Kan gått lika denna dag och var det inte så att LH mobil kunnat följas söderut en sträcka.

Jag kände med ÅK idag på presskonferensen att behöva dra allt detta och veta att de nära får den information senare av sitt biträde. Så fruktansvärt.

Kanske NB inte skulle ha fria arbetsdagar utan arbetat alla dagar i veckan. Två lediga dagar efter varandra. 6 juni var Nationaldagen och sedan söndagen.
2015-10-23, 23:51
Medlem
NB har grejat med hennes byxknappar, det sitter hans DNA där. Ljug bort det, du!
2015-10-23, 23:52
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Hur vet du det? hur vet du att hon inte tejpades efter att hon hängdes upp?

Hon kan inte varit vid medvetande då hur som, för det normala är att få bort tejpen med de fria händerna.
2015-10-23, 23:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
massor....och jag är ändå bara på sida 388 ännu och jag läser förhör på förhör på förhör
En sak är säker i alla fall: Vägen utanför caféet är mycket mer trafikerat än jag nånsin trott vilket medför massor av iakttagelser. Sen är det lite komiskt att läsa att så många minns fel färg på bilar hit och dit.

En intressant sak är ju att IB och NB minns och berättar för en polis som besöker dem i hemmet mitt i natten att de har sett en viss typ av bil med en viss färg stående vid ladan vid 18:30-19:00(om jag minns rätt?).

Visserligen så pratar NB och IB med varandra för ett ögonblick på sitt hemspråk innan de avger sitt vittnesmål för polismannen. Dock, antingen så var IB delaktig eller så hotade NB sin fru och tvingade henne att vittna falskt i den upplysningsvisa utfrågningen där och då.

Varför hota eller styra någon att säga som man vill om man har rent mjöl i påsen?
2015-10-23, 23:54
Medlem
Helvete vad vittnen man har pratat med. Tänk alla andra man också pratat med men som är i slasken.

Polisen har gjort ett kopiöst arbete, man har hittat varje nål i varje höstack. Otrolig insats, det bara på 4 månader och under semestertider.

Det här har gått i pilotfart. Undrar hur många hundra som arbetat med detta på heltid.

NB är rökt. Man kan snacka bort mycket men att hans blod finns på hennes jeans uppe vid byxknapparna blir ruskigt svårt att snacka bort då han grejat med hennes byxor.

Min bedömning blir att det blir avgörande.
2015-10-23, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En intressant sak är ju att IB och NB minns och berättar för en polis som besöker dem i hemmet mitt i natten att de har sett en viss typ av bil med en viss färg stående vid ladan vid 18:30-19:00(om jag minns rätt?).

Visserligen så pratar NB och IB med varandra för ett ögonblick på sitt hemspråk innan de avger sitt vittnesmål för polismannen. Dock, antingen så var IB delaktig eller så hotade NB sin fru och tvingade henne att vittna falskt i den upplysningsvisa utfrågningen där och då.

Varför hota eller styra någon att säga som man vill om man har rent mjöl i påsen?

Ja NB verkar ju även ha tvingat sin bror att ljuga om vart han befann sig runt 7 tiden för att ge alibi.
2015-10-23, 23:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hon kan inte varit vid medvetande då hur som, för det normala är att få bort tejpen med de fria händerna.
Helt riktigt, och om hon inte var vid medvetande behövde hon inte tejpas. Det måste ha varit två personer vid brottet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in