2015-10-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Har för mig att jag läst att LH ligger under klädhögen, hon var "gömd"?

Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Så uppfattade jag det också.

Denna klädhög kan innehållit NB:s frus DNA och förklarar den DN på LH som tillhörde NB fru. Om denna klädhög låg i bilen o följde ev med från bilen o in i boden när han flyttade BO.
2015-10-23, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Hon är professionell. helt enkelt. Hennes arbete (och viktiga roll) är att göra vad som kan göras för sin klient, och om denne blånekar gäller det att skrapa samman varje litet halmstrå till klientens fördel.

Nu när FU-protokollet är ute (tack till vederbörande, ni vet vilka ni är) så går det väl att sammanfatta något litet:

Det verkar som en solid utredning, där man undersökt de flesta rimliga och självklara aspekter.

Kopplingarna mellan MGM och brottsoffret är tydliga och väl belagda.

DNA på brottsoffret, DNA på diverse identifierade brottsredskap och hårstrån, tillsammans med lämningar från MGM i lokalen ger en tydlig bild av vad som hänt.

Några obegripligheter kvarstår att reda ut, och kanske kommer detta att komma fram i rättegången. Men det verkar klokt av både hustrun och brodern att hålla sig så långt det går från svensk rättvisa framöver.

Det enda som känns bra i detta är nu att det med största säkerhet innebär att rätt person sitter i häktet tills vidare och det har ju ett värde, rent allmänpreventivt. Vilket värde det innebär för de närmast drabbade vet jag inte.

Eller så vänder man helt om och inser fakta..hon inser att han är skyldig men skall förrsöka minimera straffet.. Där är vi nu..fast detta blir livstid hur man vrider och vänder... ett planerat illdåd.
2015-10-23, 23:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Hon är professionell. helt enkelt. Hennes arbete (och viktiga roll) är att göra vad som kan göras för sin klient, och om denne blånekar gäller det att skrapa samman varje litet halmstrå till klientens fördel.

Nu när FU-protokollet är ute (tack till vederbörande, ni vet vilka ni är) så går det väl att sammanfatta något litet:

Det verkar som en solid utredning, där man undersökt de flesta rimliga och självklara aspekter.

Kopplingarna mellan MGM och brottsoffret är tydliga och väl belagda.

DNA på brottsoffret, DNA på diverse identifierade brottsredskap och hårstrån, tillsammans med lämningar från MGM i lokalen ger en tydlig bild av vad som hänt.

Några obegripligheter kvarstår att reda ut, och kanske kommer detta att komma fram i rättegången. Men det verkar klokt av både hustrun och brodern att hålla sig så långt det går från svensk rättvisa framöver.

Det enda som känns bra i detta är nu att det med största säkerhet innebär att rätt person sitter i häktet tills vidare och det har ju ett värde, rent allmänpreventivt. Vilket värde det innebär för de närmast drabbade vet jag inte.
Problemet för advokaten är att hennes klient nekar till allt. Såvitt jag kan bedöma idag så är NB bunden till att ha något med brottet att göra, men exakt vad är oklart. Skulle NB erkänna städning så skulle advokaten kunna plädera för det, men det gör han inte. Och därmed måste advokaten hävda att han är oskyldig.
2015-10-23, 23:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Samtidigt som offret, med fria händer, kämpar för sitt liv?
Jag börjar allvarligt fundera på om det är något fel i huvudet på dig efter att ha sett dig härja i en massa trådar och försökt försvara folk som med största sannolikhet är skyldiga.
Har du läst fup?
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Trots mitt senaste inlägg.....man hade hittat Lisas blod på insidan av hjälmen vid munnens placering. Hon kan ju ha åkt på en rejäl snyting, fått tejpen lindad runt huvudet för att inte höras och hissats upp medan hon t.o.m. var medvetslös?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Lite mer exakt vad är det som gör dig så säker på att hon tejpats med bara en hand?
En hand gick åt till att hota eller hålla i offret, och GM hade inte fler än två händer.
Medlem
Både brodern och frugan säger att Nerijus har problem med magen. Men själv säger han att han inte har det och att han sket i ladan för att han kanske hade ätit nåt konstigt.
2015-10-23, 23:42
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
En hand gick åt till att hota eller hålla i offret, och GM hade inte fler än två händer.

Hur vet du det? hur vet du att hon inte tejpades efter att hon hängdes upp?
2015-10-23, 23:43
Medlem
Citat:
Problemet för advokaten är att hennes klient nekar till allt. Såvitt jag kan bedöma idag så är NB bunden till att ha något med brottet att göra, men exakt vad är oklart. Skulle NB erkänna städning så skulle advokaten kunna plädera för det, men det gör han inte. Och därmed måste advokaten hävda att han är oskyldig.

Och jag som tycker jag har jobbigt på jobbet emellanåt....
2015-10-23, 23:44
Medlem
[quote=Utflyttad|55137485]

Och som ovan citat noterade, om flickan levde innan hon hängdes så var det not ett tufft jobb att få kontroll och hänga upp henne.

QUOTE]

det är 2,40 upp till röret, kan snöret (bogserlinan) varit 5m lång, man fäster den runt halsen, kastar över en stump och bogserar henne upp? Baggis. Vad väger hon, 48 kg?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag börjar allvarligt fundera på om det är något fel i huvudet på dig efter att ha sett dig härja i en massa trådar och försökt försvara folk som med största sannolikhet är skyldiga.
Har du läst fup?
Nej, jag har inte läst FUP, men däremot det här:
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Offret kan också ha bitit sig i läppen när hon vurpade med moppen och skrapade upp sina knän.

Källa:FUP, förhör med pappan.
I vilka andra trådar har jag härjat och försökt försvara folk?

Tycker du att du höjer diskussionsnivån med kränkningar?
Medlem
BSBullys avatar
skummat igenom fup:en 2 saker som slår mig, jädrans va dom toppsar, varenda mm av Lisa, och Irenas dna på trosorna och hon är helt avskriven? Är det alltså så vanligt att gärningsmän lämnar dna från sina respektive på brottsplats. Ursäkta om det tagits upp, har inte läst tråden på 9 timmar.

Starkt jobbat ni som fixat fup, alltid intressant läsning.
2015-10-23, 23:45
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annrfb
4500 läsare, vad har framkommit?

massor....och jag är ändå bara på sida 388 ännu och jag läser förhör på förhör på förhör
En sak är säker i alla fall: Vägen utanför caféet är mycket mer trafikerat än jag nånsin trott vilket medför massor av iakttagelser. Sen är det lite komiskt att läsa att så många minns fel färg på bilar hit och dit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in