2015-10-23, 18:33
Medlem
För sen att ändra...

Däremot, om man har varit nedfryst eller liknande i 200 år - det köper jag! Jag antar att det är jag som inte har tänkt riktigt logiskt. Jag tänkte att man varit levande, dvs fysiskt, aktiv i över 200 år vilket kändes som dom tog i lite väl för att få ihop storyn och ha med prologen.
Citera
2015-10-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtnlol
Har nog aldrig sett fram emot ett spel såhär mycket någonsin. Hur fan ska jag överleva i 17 dagar till

Skulle säga det har varit ett fantastiskt spelår, bara välja och vraka!
Citera
2015-10-23, 23:04
Medlem
Crilles avatar
Har aldrig varit så förväntansfull inför ett spel förut, är lite orolig att jag kommer bli besviken, men det var en så sjukt skön känsla i "The Wanderer" trailern att jag inte är lika orolig längre!

Grafiken kommer ju självklart inte vara lika vass, men musiken och övriga känslan kommer nog vara likadan, älskar när han går och skjuter kackerlackor lite avslappnat med bara en hand.
Citera
2015-10-23, 23:15
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crille
Har aldrig varit så förväntansfull inför ett spel förut, är lite orolig att jag kommer bli besviken, men det var en så sjukt skön känsla i "The Wanderer" trailern att jag inte är lika orolig längre!

Grafiken kommer ju självklart inte vara lika vass, men musiken och övriga känslan kommer nog vara likadan, älskar när han går och skjuter kackerlackor lite avslappnat med bara en hand.

Jag är en så kallad grafikbög men jag tror nog att det kommer att se bättre ut när man väl spelar det (nu pratar jag om gameplay klippen) än vad det gör i klippen vi har fått se, spel har en tendens att se "suddiga" ut i dessa hopklippta videos som spelföretagen släpper
Citera
2015-10-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crille

Tycker den trailern var awesome! Är rädd för att det kommer bli för lallig feeling över allt. Det mörka och lite bisarra i trean var ju det som fick en att gilla apocalypse scenariot Men gameplay kommer underhålla oavsett så allt annat, t.ex grafiken är bonus(om den är bra såklart)
Citera
2015-10-23, 23:38
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle13
Tycker den trailern var awesome! Är rädd för att det kommer bli för lallig feeling över allt. Det mörka och lite bisarra i trean var ju det som fick en att gilla apocalypse scenariot Men gameplay kommer underhålla oavsett så allt annat, t.ex grafiken är bonus(om den är bra såklart)

Men precis som föregående Fallout så är det ju du själv som bestämmer om du vill gå runt i "mörka" kläder/rustning och skoningslöst döda folk eller om du (som i trailern) bestämmer dig för att springa runt i en klänning och skjuta teddybjörnar på folk

Hoppas inte att Fallout 4 kommer att göra mig besviken och om inte annat så kommer jag ha många timmars underhållning bara av att utforska kartan precis som i alla open world spel
Citera
2015-10-24, 00:57
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Om man nu spelar samma person dvs "farsan" som vi fick se på E3 som kliver ut ur valvet efter 200 år, om vi nu säger att han är "the sole survivor" dvs den enda överlevande från valvet, vad tror ni då att bebisen kommer att ha för roll i storyn?

Om alla i valvet nu dör så kommer ju över bebisen dö tillsammans med de andra, varför har de då valt att inkludera bebisen i början av storyn?

Är bebisen bara med i början för att göra omgivningen lite mer "levande" eller tror ni att bebisen har överlevt och att man längre in i storyn kommer att möta sin son/dotter?
Som jag ser det finns det två möjligheter här:

a) "The sole survivor" är inte alls den ende som överlevt Vault 111. (Denna typ av falsk information vore inte unikt. I Fallout 3 fick protagonisten en falsk föreställning i början av spelet angående Vault 101:s förhållande till omvärlden.) Protagonistens partner + bebis kan utgöra ett viktigt element i berättelsen efter det att man lämnar valvet - man går helt enkelt ut i världen och försöker att återförenas med den försvunna familjen, i tron att de kan ha överlevt. Min gissning är att det mest troliga scenariot är att protagonisten tror att han/hon är den ende som överlevt, men att detta senare visar sig vara fel.

b) "The sole survivor" är verkligen den ende som överlevt Vault 111. I detta scenario finns fortfarande möjligheten att protagonisten tror att det kan finnas andra överlevare från Vault 111, men att detta senare visar sig vara fel. I det här scenariot kan förlusten av protagonistens partner + bebis utgöra ett känslomässigt trauma för protagonisten och bidra till den upplevelse av förlust som apokalypsen innebar - apokalypsen blir mer personlig om någon man känner och bryr sig om strök med. "Survivor's guilt", etc.

Oavsett vilket av dessa scenarion som visar sig gälla kan alltså protagonistens partner + bebis utgöra en motivation som drar igång själva berättelsen.
Citera
2015-10-24, 01:05
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Som jag ser det finns det två möjligheter här:

a) "The sole survivor" är inte alls den ende som överlevt Vault 111. (Denna typ av falsk information vore inte unikt. I Fallout 3 fick protagonisten en falsk föreställning i början av spelet angående Vault 101:s förhållande till omvärlden.) Protagonistens partner + bebis kan utgöra ett viktigt element i berättelsen efter det att man lämnar valvet - man går helt enkelt ut i världen och försöker att återförenas med den försvunna familjen, i tron att de kan ha överlevt. Min gissning är att det mest troliga scenariot är att protagonisten tror att han/hon är den ende som överlevt, men att detta senare visar sig vara fel.

b) "The sole survivor" är verkligen den ende som överlevt Vault 111. I detta scenario finns fortfarande möjligheten att protagonisten tror att det kan finnas andra överlevare från Vault 111, men att detta senare visar sig vara fel. I det här scenariot kan förlusten av protagonistens partner + bebis utgöra ett känslomässigt trauma för protagonisten och bidra till den upplevelse av förlust som apokalypsen innebar - apokalypsen blir mer personlig om någon man känner och bryr sig om strök med. "Survivor's guilt", etc.

Oavsett vilket av dessa scenarion som visar sig gälla kan alltså protagonistens partner + bebis utgöra en motivation som drar igång själva berättelsen.

Rent spontant så känner jag att alternativ A känns mest troligt i och med som du säger att de har gjort det förut, någon riktig sorgsen story har det ju aldrig funnits i ett Fallout så vitt jag minns så det skulle kanske vara kul att de ändrade på den saken i Fallout 4
Citera
2015-10-24, 02:54
Medlem
N3ss3s avatar
Topic är då fallout, inte vilka andra spel ni spelar.

/mod
Citera
2015-10-24, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minkonst
Så huvudkaraktären lever i över 200 år? Sån science fiction kan dom väl inte dra till med. Eller menar du att huvudkaraktären inte är född då bomben smäller och föds senare?
Kan vara så att huvudkaraktären är en android eller en klon av personen som först går ner i Vault 111. Det kan vara att de befinner sig i någon typ av stasis eller kryosömn under 200 år eller att det pågår experiment för att ge människor förlängt liv som testats i Vault 111.

Kan vi köpa att det finns gigantiska intelligent och talande muterande skorpioner så kan vi nog köpa att folk lever i över 200 år eller att kryosömn finns.
Citera
2015-10-24, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkonst
Jag sa aldrig att bebisen skulle klara sig i 200 år. Personen man spelar i prologen behöver inte ha någon koppling what so ever till huvudkaraktären. Huvudkaraktären kan lika gärna födas x-antal år innan hen lämnar stället, som i Fallout 3.

Detta är ingen stor grej och jag förstår ärligt talat inte varför folk verkar ta åt sig, vad det verkar som, av min åsikt. Jag säger inte spelet är förstört utan att det är en liten detalj som jag anser vara störande, och hade kunnat lösas på annat sätt.

Jag tar inte åt mig av det du skriver. Du lägger fram din åsikt och jag lägger fram min (eller rättare sagt, jag förklarar varför du har fel ), varken mer eller mindre. Och säger man sin åsikt så får man räkna med mothugg, speciellt på flashback.

Edit: Spelet är färdigt

http://www.gamereactor.se/nyheter/283513/Fallout+4+ar+fardigt+efter+fem+ars+utveckling/
Senast redigerad av IcyElement 2015-10-24 kl. 13:33.
Citera
2015-10-24, 13:20
Bannlyst
Längtar som fan till spelet, har nämligen en dator som slaktar kraven också.

Ska bli kul att se vilka fiender och gäng kommer finnas med i spelet. Hoppas det finns ett gäng bland forskarna på MIT för då joinar jag dem varje dag i veckan. Det är där jag hör hemma trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in