2015-10-23, 21:53
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Om det nu är ett rasistiskt dåd - varför skulle galningen isf stå med arab och neger och låta sig fotas?

För att han är en galning. Då är väl inget speciellt märkligt?
Citera
2015-10-23, 21:54
Medlem
Haha Expressen skriver här:
http://www.expressen.se/gt/mordarens-logn-innan-han-akte-till-skolan/

"Enligt polisen, som tagit del av en övervakningsfilm, har 21-åringen sedan marscherat i korridorerna som en nazist..."

Hur f ser man att ngn marscherar som en nazist?
Senast redigerad av stimpen 2015-10-23 kl. 21:57.
Citera
2015-10-23, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Nej han knackade på olika skolklassers dörrar - och den som öppnade blev huggen!

Bilden är tagen kanske 5 minuter före hans "rasist dåd".... om den bilden visar att han kan umgås under "normala former" med "neger och arab" då är hans motiv plötsligt inte rasistiskt!

Uppgifterna går isär, tex så talar en uppgift om att den döda elevassistenten ska ha kommit ut iom fotograferingen och ifrågasatt varför GM var där och vad han höll på med varefter han blev huggen.

En unge som inte hade svenskt namn säger att iom fotograferingen fick dom känna på GM´s svärd och när han märkte att det var vasst så flydde man?

Kanske inte så värst troligt att vi får höra sanningen om vad som skett, jag har väldigt svårt att tro det tom.
Citera
2015-10-23, 21:57
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anusiktet
Har det framkommit om det var en svensk eller en "svensk" polis som mördade Anton?

Jag hoppas att det var en svensk polis.

I och för sig kan det ändå hävdas att det kunde lika gärna varit en "svensk" polis men det är inte solklart.

Är det sekretess på för alltid vem som avrättade Anton eller släpps det vid rättegången?

Ni talar nyckfullt, gåtfullt. Polismannens etnicitet? Vad spelar det för roll?
Citera
2015-10-23, 21:58
Medlem
addicted2fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Vilken rättegång tänker du på nu?

Jag är inte bevandrad i juridiken, men vill påstå att det är fullt möjligt att driva ett mål till dom, även om en av parterna råkat avlida.
Någon med högre kunskap inom juridik är mer än välkommen att rätta mig, gärna med en lättare beskrivning varför.

Tack.
Citera
2015-10-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Ni talar nyckfullt, gåtfullt. Polismannens etnicitet? Vad spelar det för roll?

Ifall det var en med utländsk härkomst kanske han såg till att träffa så GM skulle dö då GM skadat landsmän.
Citera
2015-10-23, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stimpen
Haha Expressen skriver här:
http://www.expressen.se/gt/mordarens-logn-innan-han-akte-till-skolan/

"Enligt polisen, som tagit del av en övervakningsfilm, har 21-åringen sedan marscherat i korridorerna som en nazist..."

Hur f ser man att ngn marscherar som en nazist?

Med tanke på hur många 21 åringar som idag som har gjort lumpen, så kan nog inte GM marschera överhuvudtaget. Det bruka ganska många timmar att få folk att gå takt och liknade.
Citera
2015-10-23, 22:01
Bannlyst
Mest förvånad att en bevisligen smal liten gamer räka kan plocka två hyfsat potenta negrer/araber födda -98 och 95. Samt skada två till.

Hade detta hänt för 20 år sen när ja var i deras ålder hade det krävts typ navy seal six innan jag gett upp frivilligt
Senast redigerad av pikespeak11 2015-10-23 kl. 22:03.
Citera
2015-10-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addicted2fb
Jag är inte bevandrad i juridiken, men vill påstå att det är fullt möjligt att driva ett mål till dom, även om en av parterna råkat avlida.
Någon med högre kunskap inom juridik är mer än välkommen att rätta mig, gärna med en lättare beskrivning varför.

Tack.

I Sverige, som har en helt unik lag som är extremt awkward - och som inte passar in inom eu rätt.

Kan man inte åtala en död person.
Citera
2015-10-23, 22:04
Medlem
Kan det vara så att polisen såg till att GM inte kunde gripas?
Typ de mördade honom för att lugna nysvenskarna? Tänk rabalderna om de hade tagit honom vid liv.
Citera
2015-10-23, 22:06
Medlem
eroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Ok, men det pratas om en video, är det från skolans cc?
Skolan har videoövervakning på övervåningen men ej på våningen där cafet finns. Jag har sett en del av materialet personligen. Ska se vad som kan göras för att få det hit.
Citera
2015-10-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det alltså arg svensk man som attackerar en blatteskola?

Nej, en skola med människor. Dvs barn. Är du dum i huvudet på riktigt ? Bara en fråga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in