2015-10-23, 17:06
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Fortsätter hon att skriva till dig, och du bestämmer dig för att fortsätta besvara henne, se i så fall till att fortsätta med att svara med långa mellanrum, undvik även smiles, och var fåordig.

Ja, jag håller faktiskt med. Tror att det är först då som hon kan känna på riktigt om hon gillar dig eller inte, när hon inte har dig i sin hand.
Citera
2015-10-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Men, har hon gjort slut på riktigt eller bara sagt att hon vill vara din vän? För jag tror inte att hon har lagt dig i vänfacket. Eller så är hon väldigt beroende av bekräftelse. Fuck her either way, människor som inte kan bestämma sig är människor du inte vill omge dig med.

Som jag kommer ihåg det:

Hon:"Jag känner inte att jag har tillräckligt med tid pga, träning, skola, jobb, häst osv. Och det känns som vi inte har klickat riktigt den senaste tiden."

Jag: "Okej.. Men du vill verkligen inte prova eller?"

Hon: "Nej, inte som det är nu. Jag har ingen tid eller ork att lägga ner någon engagemang i ett förhållande".

Man lyssnar ju inte riktigt då massa känslor bubblas upp osv.. Men det är vad jag kommer ihåg.
Sedan ville jag ha en bättre förklaring så jag fick det:
"Jag tycker som sagt att du är super härlig, jätte snäll och underbar! Men någonstans känner jag att det där pirret i magen inte finns. Allt har gått väldigt fort för mig, och som sagt är det inte så länge sen jag kom ur ett lång förhållande. Jag tror inte jag har tagit mig tid att fundera över hur jag verkligen känner med oss och har blivit väldigt smickrad av själva kärleken. Jag har även känt att det inte flyter på så jätte bra när vi pratar, det blir rätt många och långa pauser ibland. Jag kan även känna att jag inte riktigt vet vem du är samtidigt som det känns som om du inte är så nyfiken på mig alltid och vart jag kommer ifrån. Jag tror mycket handlar om att jag inte är på rätt ställe i livet helt enkelt. Du förtjänar verkligen en tjej som är head over heels för dig, och som verkligen lägger ner sin tid och energi på dig. Jag vet inte riktigt mer vad jag ska skriva, hoppas du förstår mig lite mer. ♡"

"Tack! Jag är lite tillbaka dragen som person, och har lite svårt att öppna upp mig helt och hållet på kort tid. Då jag kommer från en familj där vi inte visade så mycket känslor på det sättet. Klart jag är nyfiken på dig och var du kommer från, men jag tror vi chattade lite för mycket och därför flöt inte pratet på så jätte bra. Samt när jag tänker tillbaka så har jag varit mer eller mindre nervös varje gång vi setts senaste tiden, pga att jag inte vill sabba något. Synd att min personlighet ska paja det helt.. Men jag hoppas verkligen att vi kan prata som vänner framöver (här har jag säkert redan förstört allt), och även om det är väldigt dumt så känner jag att jag hoppas på att vi kan ta upp det vi en gång hade längre fram. Då jag måste säga att du är den enda som verkligen fått mig känna att jag är helt uppskattad när vi ses. Jag respekterar helt och hållet ditt beslut ska du veta"

"Det är inget fel på din personlighet finaste Jacob för den är helt underbar! Det är liksom mer mig det är fel på 😅 jag hoppas också verkligen att vi kan prata och att jag får ha kvar dig som min vän. Va rädd om dig ♡"

Så jag antar att hon både gjorde slut och sa att hon ville ha mig som min vän x)
Citera
2015-10-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av center344
Som jag kommer ihåg det:

Hon:"Jag känner inte att jag har tillräckligt med tid pga, träning, skola, jobb, häst osv. Och det känns som vi inte har klickat riktigt den senaste tiden."

Jag: "Okej.. Men du vill verkligen inte prova eller?"

Hon: "Nej, inte som det är nu. Jag har ingen tid eller ork att lägga ner någon engagemang i ett förhållande".

Man lyssnar ju inte riktigt då massa känslor bubblas upp osv.. Men det är vad jag kommer ihåg.
Sedan ville jag ha en bättre förklaring så jag fick det:
"Jag tycker som sagt att du är super härlig, jätte snäll och underbar! Men någonstans känner jag att det där pirret i magen inte finns. Allt har gått väldigt fort för mig, och som sagt är det inte så länge sen jag kom ur ett lång förhållande. Jag tror inte jag har tagit mig tid att fundera över hur jag verkligen känner med oss och har blivit väldigt smickrad av själva kärleken. Jag har även känt att det inte flyter på så jätte bra när vi pratar, det blir rätt många och långa pauser ibland. Jag kan även känna att jag inte riktigt vet vem du är samtidigt som det känns som om du inte är så nyfiken på mig alltid och vart jag kommer ifrån. Jag tror mycket handlar om att jag inte är på rätt ställe i livet helt enkelt. Du förtjänar verkligen en tjej som är head over heels för dig, och som verkligen lägger ner sin tid och energi på dig. Jag vet inte riktigt mer vad jag ska skriva, hoppas du förstår mig lite mer. ♡"

"Tack! Jag är lite tillbaka dragen som person, och har lite svårt att öppna upp mig helt och hållet på kort tid. Då jag kommer från en familj där vi inte visade så mycket känslor på det sättet. Klart jag är nyfiken på dig och var du kommer från, men jag tror vi chattade lite för mycket och därför flöt inte pratet på så jätte bra. Samt när jag tänker tillbaka så har jag varit mer eller mindre nervös varje gång vi setts senaste tiden, pga att jag inte vill sabba något. Synd att min personlighet ska paja det helt.. Men jag hoppas verkligen att vi kan prata som vänner framöver (här har jag säkert redan förstört allt), och även om det är väldigt dumt så känner jag att jag hoppas på att vi kan ta upp det vi en gång hade längre fram. Då jag måste säga att du är den enda som verkligen fått mig känna att jag är helt uppskattad när vi ses. Jag respekterar helt och hållet ditt beslut ska du veta"

"Det är inget fel på din personlighet finaste Jacob för den är helt underbar! Det är liksom mer mig det är fel på 😅 jag hoppas också verkligen att vi kan prata och att jag får ha kvar dig som min vän. Va rädd om dig ♡"

Så jag antar att hon både gjorde slut och sa att hon ville ha mig som min vän x)

Nu är det ju helt uppenbart på vilket sätt du ska bemöta henne.

- Aldrig smilesar.
- Fåordig.
- Inte ställa några frågor.
- Lång svarstid.
- Var upptagen.
Citera
2015-10-23, 18:41
Medlem
Flammarions avatar

Du har blivit friendzonad, ingen tvekan om den saken.
Först bygger man upp attraktion, sen tar man ett steg fram. Du gjorde precis tvärt om.
Citera
2015-10-23, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Haha aa eller hur skit spännande haha! Jag har ett skit spännande liv? Nja det skulle jag inte påstå!
Skulle min fuckboy läsa det jag skrvit om honom så kommer han känna sig träffad. Den andra killen skulle också känna igen sig i det jag berättar.
Så skriver någon av dem att jag ljuger om något så är det bara för att diskreditera allt jag anklagar dem för. Sen skulle dom påstå att jag mår dåligt osv osv, berätta alla mina svaga sidor hade dom gjort. osv.
Men skit samma, det är ju inte så troligt att dom halkar in på den här tråden hur som helst, särskilt inte psykopaten som påstår sig ha fobi för kärlek, kommer inte ihåg vad fobin heter nu men, whatever. Den andre kanske hamnar här av en händelse, men inte så sannolikt det heller.

Så jag är inte särskilt orolig.

Sanningen är att båda två blir fyllekåta! Psykopaten låg och gned på min snippa när massa folk satt omkring oss! Till slut måste jag säga åt honom att sluta för jag blir kåt och jag vill inte ha sex framför massa folk eller i rummet intill om inte alla har tänkt ha sex i någon slags kåtslags karate fylla orgie? Inte? Nä men håll tassarna borta då! Då var han riktigt sexuellt frustrerad vid det laget.

Sen var han så full och eftersom att han blir så tyken på fyllan så märker jag på hans beteende att han blir sur över att han inte kan ligga med mig när det är massa folk i närheten av oss. Men när han ligger där i soffan och är så full och kåt så kan han helt enkelt inte motstå från att gnida mig på snippan! Fasten alla kan se!
Och jag är inte blyg på så sätt så jag låter honom, men när han liksom gnider på rätt sätt så börjar det kännas lite för bra och då blir jag blyg....

Jag är en sån som inte kan hålla tyst om det blir för skönt

Hahah om du inte e troll så måste jag säga att du är underhållande. Du låter faktiskt nästan som en brud jag höll på med förut, kanske är de jag som är psykopaten, skämt åsido.
Citera
2015-10-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion

Du har blivit friendzonad, ingen tvekan om den saken.
Först bygger man upp attraktion, sen tar man ett steg fram. Du gjorde precis tvärt om.

Antagligen har jag det, men det tar jag mig ur.
Läs allt först innan du yttrar dig
Citera
2015-10-23, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Nu är det ju helt uppenbart på vilket sätt du ska bemöta henne.

- Aldrig smilesar.
- Fåordig.
- Inte ställa några frågor.
- Lång svarstid.
- Var upptagen.

Ska absolut ha detta i mina tankar när hon hör av sig igen
Citera
2015-10-23, 20:03
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Antagligen har jag det, men det tar jag mig ur.
Läs allt först innan du yttrar dig

Jag läste allt, det var därför jag yttrade mig.
Citera
2015-10-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Ja, sorry jag missade det, såg det sen

Det var bra skrivet till henne tycker jag, lite gensvar och sedan kapa på ett nice sätt. Du är ju faktiskt sårad någonstans och det kan inte vara som tidigare mellan er då, tycker jag.

Efter att ha läst den här tråden så vill jag bara säga lite tankar från mig som dykt upp på vägen.

Att bara bryta så där plötsligt kan bero på två saker (enligt moi)

1. Så där i början av ett förhållande när man inte känner varandra riktigt så kan man faktiskt upptäcka efter ett tag att man inte passar med den man dejtar/är ihop med. Det kan komma som blixten för båda, men har såklart legat och grott omedvetet under ytan ett tag. Vid någon tidpunkt uppstår det ju och det känns nog alltid som "fel" tidpunkt för den som blir dumpad.

2. När man är nykära så kan man få svackor i början. Det spelar ingen roll hur kär man är, ens undermedvetna tvingar en att ta ett steg bakåt efter ett tag för att överblicka situationen och då kan det kännas som känslorna plötsligt försvann. Jag brukar jämföra det med när man lär sig spela tennis, golf whatever. Först går det stadigt uppåt och sedan, från det blå, så spelar man skitdåligt. När man sedan kommer över den tillfälliga svackan så har man hoppat upp några snäpp.

Det är här man ska ha is i magen och låta den där svackan i startfasen få finnas där. Då är det bra att både man själv och den andra förstår att detta finns med i kärleksuppbyggandefasen. Dessvärre så kanske man själv agerar på den känslolöshet som man då känner och gör slut. För att sedan till sin fasa upptäcka att man ju är kär. Och att då försöka få tillbaka den man dumpat ... inte så lätt.

(Tycker förresten att lära känna släkt och vänner kommer i senare skede, så där var hon lite för snabb, man ska ju lära känna varandra först.)

Det här med att spela spel och vara medvetet taskig tror jag inte många ägnar sig åt, det är nog mest känslan hos den dumpade som spelar spratt där.

Nu vet inte jag om något av de här stämmer in på det du och den här tjejen upplevt men lite tankar från mig bara

Dina tankar låter väldigt vettiga 2:an kan nog stämma in rätt bra. Problemet var att jag fick panik när hon inte svarade mig längre.. jag blev helt blind pga mina känslor, och agerade helt utifrån det. Jag hoppas det inte är helt kört, då jag verkligen hade starka känslor för henne.

Som du skriver tror jag inte hon spelade eller spelar ett spel, hon är inte den typen
Citera
2015-10-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Jag läste allt, det var därför jag yttrade mig.

Okej det var ju bra, då har vi bara olika syn på det och jag ber om ursäkt
Citera
2015-10-23, 20:10
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Okej det var ju bra, då har vi bara olika syn på det och jag ber om ursäkt

Om att du är friendzonad?

Du har rätt i att hon inte spelat ett spel med dig.
Citera
2015-10-23, 20:10
Medlem
Citat:
Dina tankar låter väldigt vettiga 2:an kan nog stämma in rätt bra. Problemet var att jag fick panik när hon inte svarade mig längre.. jag blev helt blind pga mina känslor, och agerade helt utifrån det. Jag hoppas det inte är helt kört, då jag verkligen hade starka känslor för henne.

Som du skriver tror jag inte hon spelade eller spelar ett spel, hon är inte den typen

Fast det går inte ihop med att hon ville att du skulle träffa hela hennes familj, och att hon därefter helt slutar svara/ta kontakt med dig. Det är väldigt märkligt, men tyder nog inte på att hon "spelat", snarare att hon kanske träffade någon ny och ville ha dig som reserv, eller att hon helt enkelt insåg att hon inte vill gå in i ett förhållande. Oavsett vilket så har hon fortfarande betett sig respektlöst gentemot dig, genom att inte ha stake nog att tala om det via telefon eller öga mot öga. Du har haft nöjet att lära känna en riktigt feg människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in