2015-10-23, 18:29
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Kan någon sammanfatta det senaste? Ser att det finns blod- och spermaspår men samtidigt har hon inte blivit våldtagen? Sedan hängdes hon också? Är det inte lite väl svårt att hänga en kämpande kvinna? Vad är syftet med det ens?

Finns sexuella bilder på kvinnor i liknande situation som man hittat (porr vill sägs, inte på andra offer) Inte första gången någon dåre lever ut sina sexuella fantasier för att få utlösning. Dessutom var Lisa rätt liten, kan inte ha vägt särskilt mkt? en vuxen man kan mkt väl ha burit/lyft/Gud vet vad.
Medlem
Parkours avatar
Tyvärr har jag fått ta bort FUP-protokollet ifrån min server.. Någon som roar sig med att försöka hacka/ta sig vidare på min server... Trist men så är det
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Det vet jag inte.. Men jag har läst i media att vännerna bekräftar att Lisa vid tidigare tillfälle haft kontakt med GM vid eller utanför cafét

Ja, jo det är sant! Jag tror Lisa har fått sån otrolig uppmärksamhet på Flashback och i media för att vi alla kan relatera till henne.. Som en syster, kollega, vän eller klasskamrat. Dessutom såg hon bra ut (Söt)

Ett idealiskt brottsoffer på många sätt. Ung, söt tjej först och främst. Unga får mer sympati än gamla, söta mer än fula, tjejer mer än killar osv. Sen hände det precis utanför hennes arbetsplats, dessutom under väldigt tidig söndagskväll också. Juni, fortfarande ljust och det händer ute på vischan där ingen väntar sig något här. Hade hon försvunnit i Malmö City kl 3 en natt mellan fredag och lördag förstår jag om folk på något sätt försökt skuldbelägga offret, men i detta fall? Det går ju inte. Hon har bara haft extremt mycket otur.
2015-10-23, 18:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.S.E
Ja precis. Det är så här kärleksfulla familjer beter sig, vilket många verkar ha svårt att förstå.
Ja, vi är överens där.

Citat:
Vilken jäkla drömflicka förresten! Tänk om alla svenska kvinnor var som denna juvel!
Du inser det säkert inte - men det där låter sjukt, i synnerhet när du talar om en flicka som fått sätta livet till just för att hon sågs på som ett objekt som kunde ses som något vars syfte var att uppfylla någon annans behov..

Vore det min dotter hade jag spytt på dig.
2015-10-23, 18:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mora67
nu vet inte jag hur lisas engelska var men, jag personligen skulle inte säga (det är klart) om jag blivit tilltalad på knagglig engelska..
Det var nog en salig röra av korta fraser.
Trovärdig trådskribent.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-10-23, 18:31
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
i expressen kan man ju läsa det sista förhöret.. han är inte villig att förklara nått.. kan bli svårt att bortförklara hur dna har hamnat på hennes trosor

Hon är inte åtalad så hon har inget att försvara.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ett idealiskt brottsoffer på många sätt. Ung, söt tjej först och främst. Unga får mer sympati än gamla, söta mer än fula, tjejer mer än killar osv. Sen hände det precis utanför hennes arbetsplats, dessutom under väldigt tidig söndagskväll också. Juni, fortfarande ljust och det händer ute på vischan där ingen väntar sig något här. Hade hon försvunnit i Malmö City kl 3 en natt mellan fredag och lördag förstår jag om folk på något sätt försökt skuldbelägga offret, men i detta fall? Det går ju inte. Hon har bara haft extremt mycket otur.

Indeed! Fel plats vid fel tidpunkt.. Men hade det inte hänt den dagen så är risken stor att hon åkt på det en annan dag (Eller någon annan flicka)
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Tyvärr har jag fått ta bort FUP-protokollet ifrån min server.. Någon som roar sig med att försöka hacka/ta sig vidare på min server... Trist men så är det
Obligatoriska tjommen som ska komma och förstöra.
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Här finns ett exemplar.
https://minfil.org/70f5k4bcb4/lisa_TR_B_1902-15_Aktbil_87.rar
2015-10-23, 18:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det där sekretet som fanns på lisas stringtrosor som var hennes, uppkom det under ev. kamp med GM (var det någorlunda färskt?) eller var det gammalt?

Jag har inte kommit dit än i FUP så jag vet inte vad det är för sekret, men det troligaste är väl att det är vanligt slidsekret som alla kvinnor i fruktsam ålder utsöndrar lite av hela tiden (utom under mens).
Senast redigerad av Merwinna 2015-10-23 kl. 18:58.
2015-10-23, 18:33
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juggeblonderad
Brodern säger att han varit där en gång och fikat 1,5 vecka före mordet.

Så långt jag har kommit i broderns förhör så nekar han att ha träffat LH vid något tillfälle. Detta är vid sida 1136.
2015-10-23, 18:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Från SN´s rapportering:

"Lite tider: 35-åringen syns gå ut från ladan intill caféet klockan 18.00 på söndagskvällen.
Lisa Holm har kontakt med sin pappa 18.22 och 18.26. Hennes telefon är påslagen fram till åtminstone 18.39. 18.59 är den avslagen.
Ett vittne ser bilen 18.46 utanför ladan.
Vittnen ser en bil passera dem med nationsbeteckningen L vid 19.00-19.05.
vid 19.30-tiden ringer mannen sin mamma på Skype."

"Det handlar om en kvart-tjugofem minuter mellan 18.40 och 19.05 som han har klätt av henne kläder och hängt henne. Haft silvertejp och rep tillgängligt. Om det är han som har gjort det."

Hela tidsscenariot känns faktiskt litet märkligt.

Om det verkligen kan läggas i bevis att NB har setts gå från ladan till cafét kl. 18:00, och därefter tillfångatagit LH, satt på henne tejp och snara, hängt henne i ett takrör, dragit ned/upp hennes kläder, ejakulerat i ett angränsande rum, tagit ned LH från röret, stuvat in henne i bilen (där dock inte hennes DNA hittats), och kört henne till Martorp innan kl.19:30. Det är i stort sett omöjligt för en ensam person att hinna med.

Lägg därtill att han enligt uppgift kastat ut LH's saker ur bilen. Hade han tid/möjlighet att göra det under pågående körning? Det är ju inte så lätt att under pågående körning plocka fram dessa tillhörigheter plus kasta ut dem när man kör i full hastighet.

Vet man vilken sida av vägen LH's föremål upphittades? Höger eller vänster sida i färdriktningen mot Martorp? Tänker på om någon GM2 har kastat ut dem från passagerarsätet.
Senast redigerad av GilGrissom82 2015-10-23 kl. 18:37.
2015-10-23, 18:34
Medlem
Parkours avatar
Postar återigen den "sekretessbelagda" bilden

http://postimg.org/image/704v5uf0t/

Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Obligatoriska tjommen som ska komma och förstöra.

Yepp tyvärr...

Citat:
Ursprungligen postat av keyzex
Här finns ett exemplar.
https://minfil.org/70f5k4bcb4/lisa_TR_B_1902-15_Aktbil_87.rar

Tack

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in