2015-10-23, 18:07
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Jag vet det att det kan ta tid att få fram DNA men med ett så uppmärksammat fall borde man fått all förtur man kan få, tvärtom gick man på semester och drog allt i långbänk tydligen, finns inte ord för slött och nonchalant av polis och åklagare när alla verkligen ville veta

Du var väl en av dem som satt och hånade polisen och var övertygad om att de tagit fel gärningsman?

I varje fall så har vi som faktiskt har lite kunskaper om såna här saker säkert skrivit flera hundra gånger i tråden till personer som frågat att det inte är ett dugg konstigt att en så här omfattande utredning tar 4 månader drygt på sig fram till åtal. Faktum är att det ofta tar längre eller t.o.m. betydligt längre tid. Du sitter alltså och slänger skit på skickliga och säkert mycket engagerade utredare som jobbat stenhårt med den här utredningen fast du är totalt okunnig på området. Patetiskt.
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Han måste ha stoppat in henne innanlikstelheten satt in. Då blir man stel som en pinne. Vet inte hur lång tid de tar för likstelhet att sätta in, men tror inte man blir mjukare när man dött. Rätta mig någon om jag har fel.

10-14 timmar läste jag på expressen tidigare idag innan likstelhet går in.
Medlem
remixutoheavens avatar
Här borde varningsklockorna ringa som bara den... Är brodern helt från vettet eller är han extremt rädd för sin bror?

Citat:
Ursprungligen postat av FUP sid 1108
Har din bror varit förändrad efter söndagen den 7 juni, har du märkt att något har
hänt?

Ja

På vilket sätt?

Han har varit lättirriterad, han sade att det var på grund av ansträngning. Jag har hört att han
inte har sovit på nätterna. Han har gått upp och rökt. Det var en stor förändring. På jobbet har
jag har märkt att han inte gör var som behövs.
Jag tänkte att han kan väl inte vara så förändrad på grund av en okänd persons försvinnande.

Vad tror du om hans förändring?

Egentligen har jag inte tänkt någonting. Jag har tänkt att det är en oro

Oro för vad då?

Jag vet inte. Han har helt enkelt aldrig varit sådan. Han har varit glad men nu är han en
allsidig förändring.

Har din bror mördad Lisa Holm?

Jag vill inte anklaga någon men jag vet inte. Han har aldrig gjort något dåligt. Jag tycker bara
att det är konstigt det med kläderna. Vi tvättar alltid kläderna på lördag kväll vi slänger
kläderna i tvätten på lördag. Han är dålig på duscha. Han duschar en gång per månad.
Han kom hem bytte om och hon tvättar direkt.
Duschade han.
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
GM kan ha stått på andra sidan vägen vid ladan o ropat

"Liisa, kan du hjälpa mig med en sak"

Fast han pratar väl inte svenska? Eller?
Medlem
Socialkonservativs avatar
Vet man något om vilket våld Lisa Holm blev utsatt för innan dödsögonblicket? Hoppas verkligen att hon fick vara med om så lite som möjligt innan hon dog.
2015-10-23, 18:08
Medlem
NirvanAs avatar
Det där sekretet som fanns på lisas stringtrosor som var hennes, uppkom det under ev. kamp med GM (var det någorlunda färskt?) eller var det gammalt?
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
nån som vet om leif GW har uttalat sig nånstans idag????????

Leif GW är en överskattad TV-pajas som vet väldigt lite om modern brottsutredning. Han tror att DNA bevisning är någon slags rymdforskning från Mars. En pajas helt enkelt. Han missade Nordens värsta sexmord någonsin by a BIG mile. Han är ett skämt.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Fast han pratar väl inte svenska? Eller?

Väldigt begränsad iallafall.
Men han har ju pratat med Lisa tidigare på cafét och han tyckte uppenbarligen hon var attraktiv. Han ansträngde sig nog för att få till någon fras.
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Unk
Någon annan som tycker det är konstigt att lillebrodern ändrar sitt alibi om när NB kom hem på kvällen och att NB "kan brusa upp och väldigt lätt förbannad, exempelvis på jobbet och ibland rusa hem i vredesmod när det inte går som NB vill". Är det verkligen något man som broder tar upp i ett förhör? Han kan förvisso vara rädd för att dras in i det hela och öppna upp sig totalt för polisen, alternativt inte ha någon speciell relation som bröder faktiskt kan ha.
Hade min bror blivit misstänkt för mord är nog inte "han kan bli jävligt förbannad" det första jag hade sagt i ett förhör direkt.

Nu tror jag inte att lillebrodern på något sätt har frameat sin äldre bror och spritt ut DNA lite varstans, men tyckte bara det vara värt att nämnas.

Förklaringen kanske ligger i att de är just bröder. Som jag har förstått så lever deras mor fortfarande, hemma i Litauen. Och i slaviska och baltiska traditioner har man ofta en relativt djup respekt för sina äldre släktingar. Så av hänsyn till sin gamla mamma vill AB kanske inte att båda hennes söner hamnar i fängelse. Polisen har förmodligen vid förhören klargjort att även AB skulle kunna ha åtalats (för medhjälp alt. skyddande av brottsling). Därför avskärmar AB sig så mycket som möjligt ifrån NB's brott.

Av samma anledning (d.v.s. hänsyn till sin gamla mor och övrig släkt i Litauen), så kommer sannolikt inte NB klandra AB för dennes avståndstagande. Enligt devisen "Bättre med endast en son i fängelse, än båda".
2015-10-23, 18:09
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det där sekretet som fanns på lisas stringtrosor som var hennes, uppkom det under ev. kamp med GM (var det någorlunda färskt?) eller var det gammalt?

Vad har det med någonting att göra?
2015-10-23, 18:09
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Vet man något om vilket våld Lisa Holm blev utsatt för innan dödsögonblicket? Hoppas verkligen att hon fick vara med om så lite som möjligt innan hon dog.

Hon verkar inte ha varit med om omfattande fysiskt våld förutom strypningen.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Det kom vid eller direkt efter mordtillfället.
2015-10-23, 18:11
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Väldigt begränsad iallafall.
Men han har ju pratat med Lisa tidigare på cafét och han tyckte uppenbarligen hon var attraktiv. Han ansträngde sig nog för att få till någon fras.

Är det bekräftat? Har hört det men också hört att gästarbetarna aldrig var inne på själva caféet.

Först trodde jag också Lisa var hans mål som han ställt in siktet på, men börjar bli osäker nu med tanke på joggaren innan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in