2015-10-23, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men lägg ner överdrifterna (det fetade). Det enda som jag kan se är tiden att komma hem på. Det försökte de med mig också men det var inte lika lyckosamt, hämtning likaså.
Lisa festade heller inte (alkohol) verkar det som och var väl ordningssam.
De verkar ha bra relation och det man ser är omsorgsfulla föräldrar.

Enligt föräldrarna festade hon inte, men ifall man är 17år är det nog stor chans att man festar och dricker med jämna mellanrum även ifall föräldrarna inte vet om det dock så finns det ju undantag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mora67
nu vet inte jag hur lisas engelska var men, jag personligen skulle inte säga (det är klart) om jag blivit tilltalad på knagglig engelska..

Intressant vilken fråga hon eventuellt svarar på och på vilket språk den är ställd i det där "misstagssamtalet" kl. 18.26. Ur FUP:

Ca fem minuter senare så ringde det på Stefans telefon och det är då Lisas telefon som ringer. Han hör Lisa prata men får uppfattningen att hon inte är medveten om att telefonen har ringt upp någon. Han har berättat att han hörde Lisa säga något liknande "ja men det har jag redan kollat" eller "det är redan klart". Stefan och Helena hade då uppfattat att Lisa stod och pratade med de andra tjejerna som var med och stängde. Stefan la då på och avslutade förbindelsen.

Kan det vara så att MGM frågar om dörren till caféet är stängd så att han ska få Lisa att vända om?
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Förekommer det när? Samma dag? Dagen innan? Veckor innan? Intressant i så fall, då förstår jag att han börjat planera något och varit redo om tillfället uppstod.

Ja och hade han inte fått Lisa hade någon annan troligen fått sätta livet till. Tror helt enkelt han hade nått den absolut gränsen för sin självkontroll.

De hittade ju mycket sagga vid fönstret ut mot caféet så antagligen brukade han stå där och utöva självbefläckelse. Just denna dagen såg han väl hur flickorna skiljdes åt vid dörren och rovdjuret tog över. Han såg den söta blonda flickan gå runt knuten ensam och rovdjuret tog över.

Hög tid att införa dödsstraffet igen. Det här avarten vill inte jag ha springandes på samma planet som jag.

Bankrånare kan man rehabilitera. Knarklangare likaså. Detta är något helt annat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Riktigt så här jävla fruktansvärt med omständigheterna kring Lisas död har jag själv i det
längsta värjt mig inför att det skulle behöva vara.
Länge föreställde jag mig att hon dött under ett pågående våldtäktsförsök. Kämpat
infernaliskt mot sin angripare och då råkat avlida. En panikslagen GM som vill ha tyst
på sitt offer och det slutar i ond bråd död.

Men nu ställd inför obönhörliga fakta med obeskrivligt gräsliga detaljer runt skeendet
har man dessvärre bara att konstatera att detta var nåt så kusligt hemskt som drabbade
en oskyldig stackars flicka på blott 17 år att det gick långt utanpå vad man haft tankar om;
ett uppenbart noga överlagt överfall och dödande utfört av en perverterad, samvetslös usling.

Utan tvekan ett av de värsta utstuderade nidingsdåd som detta land har upplevt någonsin.

Ett själlöst, brutalt monster till flickmördare slog till plötsligt i idyllen och inget straff är hårt nog
åt detta vidriga as till individ.

Den hårt arbetande litauer (10 tim/dag/6) som är enligt vissa i tråden är en stjärngosse har totalt krackelerat. Hierarkin som jag tidigare var inne på visar sig vara verkligheten. De två övriga är ju för fan rädd för dåren och vid alkoholintag så förvärras situationen ytterligare.

När man sträckläst de tre personernas förhör så framkommer en helt annan bild av denne mördare.
Man får kväljningar och det vänder sig i magen då man tänker på denna unga flicka och den oerhörda skräck hon måste ha känt innan livet for iväg Är inte detta ett utdraget förlopp av skräck och dödsångest så vet jag inte vad det skulle inbegripa.

Det är ju inte som att någon helt plötsligt dyker upp och sätter en kula i pannan innan offret ens hinner uppfatta att döden kommer.

Alternativteoretikerna har tack och lov krupit ner under stenen så trådens intelligensnivå har höjts med flera 100%.
Medlem
Kan någon sammanfatta det senaste? Ser att det finns blod- och spermaspår men samtidigt har hon inte blivit våldtagen? Sedan hängdes hon också? Är det inte lite väl svårt att hänga en kämpande kvinna? Vad är syftet med det ens?
2015-10-23, 18:26
Medlem
juggeblonderads avatar
Citat:
Är det bekräftat? Har hört det men också hört att gästarbetarna aldrig var inne på själva caféet.

Först trodde jag också Lisa var hans mål som han ställt in siktet på, men börjar bli osäker nu med tanke på joggaren innan.
Brodern säger att han varit där en gång och fikat 1,5 vecka före mordet.
2015-10-23, 18:26
Medlem
santos_devilles avatar
Helt klart har det ett sexuellt betingat mord, även om GM inte våldtog offret.
Han har ju stått och tittat på flickorna i cafet och runkat i sin lilla spermabod.
Fan vad äcklad jag blev när jag kom till spermaboden.

Jag hoppas den litauiska polisen direkt börjar kolla liknande ouppklarade fall i närheten till var han har befunnit sig. Säkert inte första gången han gjort detta.

Att frun inte visste känns 50/50. Han kan ha haft ett vaniljsexliv med sin fru och i hemlighet haft sin böjelse för småflickor och bondage. Känner många som har ett normalt vanljsex förhållande med sina fruar men som går igång på bondage online. Inget konstigt med det.

Men varför finns fruns DNA på Lisas trosor ?
2015-10-23, 18:27
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Så vid försvinnandet kan vi utesluta slag mot huvudet? Då talar det mesta för att hon frivilligt följer med till ladan, annars skulle NB utsätta sig för alldeles för stora risker om han kommer på idén att överfalla henne vid caféet och sedan dra henne med sig in i ladan.

Det är klart, har de pratat innan med varandra så kanske det gjorde LH mer trygg. Kan förstå att hon inte anade något om hon följde med, det är bara att vi lätt kan se allting nu i efterhand. Hon kanske såg NB som en av männen som jobbade mitt emot och som hade varit trevlig mot henne sen innan. Sen visar det sig vara en fälla allting. Fyfan vad fruktansvärt.

Det finns inga spår på fysiskt våld eller kamp vid mopeden. Och hennes kommentar "javisst" vid mobiltelefonsamtalet styrker teorin om att hon följt med till ladan medvetet.

Eftersom hon inte har några tecken på kraftigt yttre våld förutom runt halsen så tyder det på att hon blivit strypt ifrån början av övergreppet.

Förutom att dom talat tidigare så kände ju Lisa till vem personen var.. Dom skall ju ha "spanat in" henne och hennes kollegor när dom arbetat i ladan och flickorna varit utanför cafét. Dom kände sig iaktagna av bröderna redan tidigare.
Medlem
C.A.S.Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men lägg ner överdrifterna (det fetade). Det enda som jag kan se är tiden att komma hem på. Det försökte de med mig också men det var inte lika lyckosamt, hämtning likaså.
Lisa festade heller inte (alkohol) verkar det som och var väl ordningssam.
De verkar ha bra relation och det man ser är omsorgsfulla föräldrar.

Ja precis. Det är så här kärleksfulla familjer beter sig, vilket många verkar ha svårt att förstå.

Vilken jäkla drömflicka förresten! Tänk om alla svenska kvinnor var som denna juvel!
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Kan någon sammanfatta det senaste? Ser att det finns blod- och spermaspår men samtidigt har hon inte blivit våldtagen? Sedan hängdes hon också? Är det inte lite väl svårt att hänga en kämpande kvinna? Vad är syftet med det ens?
Tycker också det verkar vara extremt svårt att hänga upp en sprattlande kvinna med adrenalinpåslag till max som kämpar för sitt liv på ett rör på den höjden osv... visst hon var liten men borde ändå vara svårt att få till
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Enligt föräldrarna festade hon inte, men ifall man är 17år är det nog stor chans att man festar och dricker med jämna mellanrum även ifall föräldrarna inte vet om det dock så finns det ju undantag.
Nej, inte om pappa är nykter och hämtar när man är på fest - då har föräldrarna rätt bra koll faktiskt.
2015-10-23, 18:28
Medlem
i expressen kan man ju läsa det sista förhöret.. han är inte villig att förklara nått.. kan bli svårt att bortförklara hur dna har hamnat på hennes trosor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in