2015-10-23, 18:11
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det där sekretet som fanns på lisas stringtrosor som var hennes, uppkom det under ev. kamp med GM (var det någorlunda färskt?) eller var det gammalt?
??????

Du menar att du behöver en förklaring till varför det finns sekret av en kvinna i hennes egna trosor?

Allvarligt?
2015-10-23, 18:13
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det där sekretet som fanns på lisas stringtrosor som var hennes, uppkom det under ev. kamp med GM (var det någorlunda färskt?) eller var det gammalt?

Sekretet kan ha utsöndrats när som helst. Slidan är ju alltid lite "fuktig".

Tjejer har ALLTID spår av sekret i trosan. Hade de inte haft det hade deras kön var snustorrt och du förstår själv hur fan det hade sett ut. Eller du kanske aldrig har "känt en kvinnas värme"?
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Är det bekräftat? Har hört det men också hört att gästarbetarna aldrig var inne på själva caféet.

Först trodde jag också Lisa var hans mål som han ställt in siktet på, men börjar bli osäker nu med tanke på joggaren innan.

Ja det är bekräftat att dom talats vid.. Även om så bara flyktigt.
Personen dagen innan (Joggaren) var nog en provomgång.. Hade han lyckats hade antagligen Lisa levt idag.
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Vet man något om vilket våld Lisa Holm blev utsatt för innan dödsögonblicket? Hoppas verkligen att hon fick vara med om så lite som möjligt innan hon dog.

Tror inte det förekommer något direkt. Lite konstigt, för det skulle vara intressant att veta hur hon försvinner från platsen där hon hade mopeden. Och hur han sedan kan genomföra mordet. Är hon inte medvetslös måste hon ju göra enormt mycket motstånd.
2015-10-23, 18:15
Medlem
C.A.S.Es avatar
Väldigt klantigt att lämna DNA-spår överallt. Kanske GM trodde att bara sperma kunde detekteras och att provtagning bara skulle göras i slidan?

I alla fall så år det övertygande bevisning och denna man kommer att sitta inne länge och när han kommer ut så kommer kanske någon hederlig balt att slå ihjäl honom när han kommer hem.

Case closed.
2015-10-23, 18:15
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Har också för mig att någon kompis/familjemedlem sa att hon brukade hoppa runt bland kompisgäng och stanna där ett tag sen om hon inte kände sig trygg så bytte hon till några kompisar hon kände sig trygg med...Lät när man läste det som det hände ganska ofta, lite konstigt betende imo.

Hur är det relevant för utredningen när vi har de detaljer som presenteras?

Nivån här har varit överraskande bra under dagen men nu börjar det komma mer och mer skitinlägg. För fan snälla låt bli att posta skräp???

OnT;
Så som jag ser det nu finns det ju överväldigand bevisning, dock med vissa oklarheter. Bland annat förflyttningen av kroppen och hur den inte lämnat minsta spår?

I övrigt så mår jag sjukt dåligt över allt detta. Väldigt härdad vanligtvis men mådde riktigt illa på jobbet idag. Finns inte ord för sådan meningslös ondska.
2015-10-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Han måste ha stoppat in henne innanlikstelheten satt in. Då blir man stel som en pinne. Vet inte hur lång tid de tar för likstelhet att sätta in, men tror inte man blir mjukare när man dött. Rätta mig någon om jag har fel.

Tar en ganska lång stund innan likstelheten uppstår. Och de skriver ju att de tror att hon placerats i skåpet innan likstelheten.
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Ja det är bekräftat att dom talats vid.. Även om så bara flyktigt.
Personen dagen innan (Joggaren) var nog en provomgång.. Hade han lyckats hade antagligen Lisa levt idag.

Förekommer det när? Samma dag? Dagen innan? Veckor innan? Intressant i så fall, då förstår jag att han börjat planera något och varit redo om tillfället uppstod.

Ja och hade han inte fått Lisa hade någon annan troligen fått sätta livet till. Tror helt enkelt han hade nått den absolut gränsen för sin självkontroll.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Läste först orden som att nåt var färdigt - sen " det är klart (..att jag kan) eller (Ja).. det är klart" - som om det vore ett svar på: Kan du hjälpa mig. Tänkte på föregående dag då tjejen fick frågan om vägen.

nu vet inte jag hur lisas engelska var men, jag personligen skulle inte säga (det är klart) om jag blivit tilltalad på knagglig engelska..
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Hur är det relevant för utredningen när vi har de detaljer som presenteras?

Nivån här har varit överraskande bra under dagen men nu börjar det komma mer och mer skitinlägg. För fan snälla låt bli att posta skräp???

OnT;
Så som jag ser det nu finns det ju överväldigand bevisning, dock med vissa oklarheter. Bland annat förflyttningen av kroppen och hur den inte lämnat minsta spår?

I övrigt så mår jag sjukt dåligt över allt detta. Väldigt härdad vanligtvis men mådde riktigt illa på jobbet idag. Finns inte ord för sådan meningslös ondska.

Menar du förflyttningen mellan mopeden till mordplatsen (I ladan) eller förflyttningen till byggboden efter mordet?
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, det är föräldrar så klart, men när man är 17 har man normalt kommit ganska långt i frigörelseprocessen. Jag skulle inte längre ha tagit emot så mycket hjälp av mina, när jag var 17. Eller accepterat sådana regler (nu fanns inga mobiler när jag var 17, men om det funnits).
Ironiskt dock, att just denna extremt hårt hållna och övervakade flicka skulle råka ut för det allra värsta, och något så sällsynt..!
Men lägg ner överdrifterna (det fetade). Det enda som jag kan se är tiden att komma hem på. Det försökte de med mig också men det var inte lika lyckosamt, hämtning likaså.
Lisa festade heller inte (alkohol) verkar det som och var väl ordningssam.
De verkar ha bra relation och det man ser är omsorgsfulla föräldrar.
2015-10-23, 18:17
Medlem
Jag förstår inte hur han kan leva med det här på sitt samvete och vägra erkänna. Han måste vara otroligt rädd för att bli utlämnad till litauiskt fängelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in