2015-10-23, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Nej det kan inte uteslutas men man ska inte underskatta det faktum att det sker här på svensk mark där han kommer få en trevlig hotellvistelse i fängelset. Det är nog inte sista gången vi ser utbölingar komma hit och iscensätta sina sjuka fantasier i verkligheten.

En litauer tjänar mer pengar i ett svenskt fängelse än på ett hederligt arbete i Litauen.. Skrämmande.

Enda jag noterade var att polisen inte undersökt ladugårdskomplexet tidigare än efter 5 dagar. Byggnaderna ligger bara 1 km från cafèt.

Sedan tycker jag åklagaren Wennerholm imponerar. Lugn och saklig. Polis och åklagare skall ha en eloge för sitt gedigna arbete. Lämnade inget åt slumpen när man väl hittat kroppen.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
I det sista, oavsiktliga, samtalet till pappan (fickringningen några minuter efter sms:et där hon skrev att hon just skulle åka hem) hörde han Lisa säga: "Det är klart". Kan det ha varit hennes jakande svar på en fråga från en person - killen som hon sett jobba på ladan tvärs över vägen och som hon därför upplevde som "bekant" och ofarlig - om hon kunde komma och hjälpa honom lite grand med en sak? Det skulle förklara varför hon lämnade mopeden med nyckeln i tändningslåset och intet ont anande följde med honom över till ladan - där han övermannade henne.
Läste först orden som att nåt var färdigt - sen " det är klart (..att jag kan) eller (Ja).. det är klart" - som om det vore ett svar på: Kan du hjälpa mig. Tänkte på föregående dag då tjejen fick frågan om vägen.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Finns det obehagliga bilder i förundersökningsprotokollet?

Det finns två bilder där Lisa ligger under en hög med kläder. Man ser INGET annat än hennes ena sko. Avgör själv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Finns det obehagliga bilder i förundersökningsprotokollet?

Nej inte direkt.
2015-10-23, 17:34
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej verkligen inte vad jag i a f känner till.

Innan Blomberg var han ju i England under fyra års tid. Efter ett år hemma i Litauen så var han några år i Göteborg med omnejd innan han hamnade på säteriet.

Att någon skulle debutera med ett sådant här fruktansvärt och vidrigt brott i en ålder av 35 år låter verkligen underligt!

Dock: Här är ett utdrag ur Niklas Långströms svar på kkom Lars Johanssons frågor:

Citat:
Forskningslitteraturen indikerar att en betydande minoritet av förövare av dödligt våld med sexuella motiv inte har någon tidigare känd/dokumenterad kriminalitet.
En ännu större andel har inte någon
tidigare känd/dokumenterad vålds- eller sexualbrottslighet.

Trådens alternativteoretiker har egentligen bara byggt sitt motstånd mot att Nerijus Bilevecius skulle vara skyldig på en enda sak: De tyckte att han inte verkade vara någon "typisk" gärningsman.

Ingen har förnekat att det förhåller sig så, men här ser vi att även om det inte är det vanliga så är det heller inte på något vis ovanligt ("betydande minoritet") att förövare av denna typ inte öht är kända av polisen. Som de flesta andra som inte är det kan man utgå från att de då även utåt ofta levt ett välordnat liv.

Istället för att invänta förundersökningen har man då suttit och kokat sin alternativteoretiska soppa på denna enda lilla spik, som vid närmare granskning bara visar sig vara en liten nubb. Och nu visar det sig att alltså att den praktiskt taget obefintliga bevisningen (enligt vissa) i själva verket är en tät väv av omständigheter och tekniska fynd som torde vara i stort sett omöjliga att förklara bort.

Din uppgift om moppen visade sig också stämma om jag förstod saken rätt. Vi får se om någon av dem som misstänkliggjorde dig i tråden har ryggrad nog att be om ursäkt. Jag tvivlar iofs på det.
2015-10-23, 17:34
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Absolut!

En av de värsta av sitt slag.

Han kan mycket väl ha haft vanligt sexuellt umgänge med sin fru. Hon var nog knappast hans "idealkvinna"!

NB kan också ha varit impotent. Precis som Tjikatilo som endast kunde få utlösning genom att mörda och tortera sina offer.

Just detta med impotens vid penetrerande samlag är ofta förekommande bland de med sexuella sadistiska perversioner som begår våldsbrott kombinerat med strypmord.

Jag tolkar det som att avsaknaden av NB.s dna på LHs trosor just visar att han inte berört henne med sitt kön utan det handlar om ett voyeuristiskt beteende, dvs kontrollera och vara i sexuell dominans genom att titta o njuta av offrets lidande. Möjligen är strypningen-hängningen utförd samtidigt med tejpning eller så är den utförd som avslutning på handlingen , som klimax.

När GM klätt av henne tycks han ha tagit tag i alla byxorna samtidigt o dragit ned dem. Han kan därmed ha undgått att röra tyget på trosorna då de var små och minimala. I och med att NB varit i rörelse nära LH och vidare hanterat hennes kläder flera gånger när trosorna varit nere, har byxorna varit ut och in vridna och bör legat ´överst` över byxorna o hängt vid anklarna. Därigenom kan fiber och partiklar från hans egna kläder, kropp (som i sin tur är impregnerade med fruns DNA pga deras samröre och pga av att det är hon som tvättar hans kläder) ha avsatt fruns DNA genom vidröre med LH.s kläder och transporterats genom luften.

De spridda spermafläckarna i rummet som vätter mot cafet, vittnar för min del om att detta varit NB.s ´runkbås´, o använts vid andra tillfällen samtidigt som han tittat o fantiserat om ex flickorna på cafet eller förbipasserande. Voyeurism det också tillika att kolla på våldsporren i sin mobil.
Senast redigerad av PhDSalander 2015-10-23 kl. 17:40.
2015-10-23, 17:35
Medlem
PeoFallmos avatar
Ja det var en sorgens och vredens dag. Som alla förnuftigt tänkande personer insåg redan under första veckan, så var det ett sexuellt motiv bakom detta.
Däremot är GMs modus operandi något som jag inte på något sätt hade räknat med. Och jag såg ändå ett riktigt illa MO framför mig i det här fallet.

Det är nog det bland det mest sinnessjuka jag har hört talas om. Fan jag blir så arg att blodet nästan "kokar".

Nerijus Bilevicius, jag förstår att du nekar till att ligga bakom detta brott. När man får hela vidden av vad du har gjort är det inte konstigt att du nekar.

Inte ens den lägsta av alla låga kräk skulle kunna stå för en sådan gärning.

Det är en sådan total förnedring av ditt offer så jag undrar om det över huvud taget går att förinta ett människovärde mer än du gjort med Lisa.

Du är en skamfläck för mänskligheten.

Och så kan man fan fråga sig om den mentala statusen på den svans av de som ifrågasätter NBs skuld i den här tråden. Ni är fan lika tragiska som NB själv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Det var polisens tekniker.

Tack, när jag tänker efter så förstår jag ju att det var så eftersom området spärrades av
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Börjar bli mer och mer arg när jag tänker kring motivbilden i det här fallet. Kring vissa mord kan jag ändå ha en förståelse för varför någon slaktas. Inte så att det är rätt, men att det finns ett motiv man kan förstå. Svartsjuka, konflikt om pengar, saker som sker i stridens hetta osv.

Fast i det här fallet är det fan ett bisarrt sexuellt motiv bakom. Det är fan svårt att finna ord för det. Han hänger alltså upp henne, blottar henne och drar sedan en handtralla medan hon dör. Allting bara för att han skulle få sin jävla utlösning, var det allt hon var värd för honom? Fanskapet skulle ha köpt en sexdocka eller något, hängt upp den i taket där och sen hade han kunnat stå där och dragit i sin balle hela natten om han så velat. Då hade kunnat kanalisera sina lustar genom fantasi. Samtidigt som LH kunnat fortsatt leva, samtidigt som hennes anhöriga kunnat fortsätta leva ett normalt liv utan sorg. Samtidigt som han kunnat fortsätta arbeta och inte förstört för sin familj som måste vara i spillror nu. Vilket egoistiskt och sadistiskt äckel.

Du vet nog mycket väl att han inte hade kunnat ersätta en riktig kvinna med en docka. Han går i gång på att se en människa lida och dö. En docka kan varken lida eller dö.

Själva mordet är själva grejen för denna GM.
2015-10-23, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SandyRandy
Polisen efter tips om specifikt område från missing people

Missing People skulle gå och undersöka området kring byggnaden där Lisa hittades men stoppades av bröderna som sade " att detta område redan undersökts". Detta beteende ledde till att Missing People kontaktade polisen. Sedan hade Missing People hittat bla hjälmen i en rishög 50 m från byggnaden.
2015-10-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
När Nerijus Bilevicius får veta att hustrun inte bekräftar hans histora får han frågan från förhörsledaren hur det känns.
Jag vet inte, säger han.

Du vet jag skakar inifrån

http://www.expressen.se/gt/nerijus-bilevicius-har-aldrig-sett-lisa/
Skakar av vrede över fruns svek gentemot honom? Hade han haft möjlighet skulle han nog
inte låtit det vänta med en kännbar bestraffning för hennes vidkommande. Kanske slagit
ihjäl henne i besinningslöst raseri.

Brukar sällan tillåta mig kommentarer om folk utifrån hur jag uppfattar deras utseenden, blickar,
men här sker ett undantag: En man som verkligen utstrålar kyla och ondska.
På denna bild ovan och några andra som varit tillgängliga.
Bilden i betraktarens öga osv. Det finns ju ingen uppfattning som är den rätta, men jag kan lägga till min. Jag uppfattar honom som barnslig, medan hustrun ser mogen ut. Människan är ju komplex och olika typer av relationer kan upprätthållas parallellt. Demonerna kunde ha levat sitt eget liv under ytan, medan hans förnuftiga, men barnsliga, liv med hustrun utspelade sig i dagsljuset. Jag är ingen expert, ingen behöver hålla med mig.
2015-10-23, 17:38
Medlem
Han har ett barn som han inte har nån kontakt med? Om det var ett seriöst förhållande så kanske modern till barnet har en hel del att berätta om snubben ifråga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in