2015-10-23, 18:03
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Blir inte lederna väldigt "mjuka" efter att man dött?

Han måste ha stoppat in henne innanlikstelheten satt in. Då blir man stel som en pinne. Vet inte hur lång tid de tar för likstelhet att sätta in, men tror inte man blir mjukare när man dött. Rätta mig någon om jag har fel.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
För det är OTÄNKBART att föräldrar är rädda om sina barn? En del har föräldrar som är mer strikta och överbeskyddande än andra. Inte konstigt att de var rädda om henne med tanke på alla skit som händer.

Jo, det är föräldrar så klart, men när man är 17 har man normalt kommit ganska långt i frigörelseprocessen. Jag skulle inte längre ha tagit emot så mycket hjälp av mina, när jag var 17. Eller accepterat sådana regler (nu fanns inga mobiler när jag var 17, men om det funnits).

Ironiskt dock, att just denna extremt hårt hållna och övervakade flicka skulle råka ut för det allra värsta, och något så sällsynt..!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Han kommer få livstid så det sjunger om det

Absolut, synd bara att det är i Sverige och inte i t.ex Ryssland eller Nord-Korea
2015-10-23, 18:04
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Fast å andra sidan stelnar väl muskler m.m. Sjukt att han fick in henne i et 24 cm brett skåp i vilket fall.

Hon vägde nog inte mer än 45-55kg.
Inte lätt för det! Men med liten kämparvilja så är det inga större konstigheter för en man att klara av.
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Blir upprörd minst sagt med månader av ovisshet och sen kommer då förundersökningen med DNA på insidan av offrets kläder (blod från gärningsmannen) och att gärningsmannens egna bror och fru inte kan ge honom alibi, alltså ska det ta 4 månader för att komma till skott och åtala med så graverade bevis? Snacka om att dra allt i långbänk och lämna hela svenska folket i total ovisshet då yppandeförbud gällde, fan snacka om slöseri med skattepengar, som jag ser det är det är han helt klart skyldig, varför denna låååånga och seeeega utredning? Satt dom och myste poliserna med att plåga den uppenbart skyldiga gärningsmannen och räckte lång näsa till allmänheten?

Fast det faktum att du personligen är upprörd över en lång utredningstid känns i sammanhanget ganska oväsentligt. Jag är mer upprörd över händelsen som sådan...

Min bedömning är att det verkar vara en noggrann och väl genomförd utredning som av förklarliga skäl tar lång tid.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är på sidan 68 i FUP nu. Alltså, var Lisa begåvningshandikappad? Eller bara sjukt hårt hållen ändå? Hon arbetade alltså TILLSAMMANS MED SIN MAMMA på caféet (mamman kände ägarinnan sedan förr och brukade hjälpa till där). Så de åkte tillsammans i vanliga fall.

Nu skulle inte mamman arbeta denna dag och Lisa skulle första gången åka själv på moppen. Föräldrarna förbereder i detalj... går igenom vilken väg hon ska åka, rekar den tillsammans helgen innan, tankar moppen åt henne, startar den åt henne, ger henne ett par handskar... Hon måste SMS:a sin pappa när hon kommer fram till arbetet, och när hon startar därifrån. Den dagen hon försvann - då hon fått åka ensam första gången - hade föräldrarna dessutom KOMMIT TILL CAFÉET OCH ÄTIT LUNCH tillsammans med Lisa. Och senare på eftermiddagen hade de varit där IGEN för att hjälpa till med att sätta upp en lampa och sätta fast några mattor..? Inte ens den dagen kunde hon få vara ifred på jobbet - föräldrarna hängde där praktiskt taget hela dagen?

Jag tycker att det är konstigt, för hon var ändå 17 år? Så här höll inte mina föräldrar på i den här åldern? Och sedan det där att föräldrarna bestämde vad hon fick göra på nätet. Hon fick bl.a. inte ha Facebook. Vidare verkar hon inte ha haft några direkta vänner heller, enligt pappan i alla fall när han fick frågan av polisen. Eller VILLE han inte att hon skulle ha några?

Vad i helvete har det här tramsandet med själva mordet att göra?
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridayfreedom
Sannolikt en uppringning i misttag. Enligt pappan lät hon normal i tonläget. Sista kontakten mot telefonmast, dvs telefonen stängdes av, var 13 minuter senare kl. 18.39.

Nu börjar jag bli trött idag, men missar jag något uppenbart här? Varför skulle hon säga "Det är klart"? sitter hon och pratar med sig själv?
2015-10-23, 18:05
Medlem
svensktpeddos avatar
Blev Lisa knullad av den misstänka? På nyheterna sägs det röra sig om sexmord.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Nu börjar jag bli trött idag, men missar jag något uppenbart här? Varför skulle hon säga "Det är klart"? sitter hon och pratar med sig själv?

GM kan ha stått på andra sidan vägen vid ladan o ropat

"Liisa, kan du hjälpa mig med en sak"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Kommer inte ihåg vem men en av hennes vänner hade tagit avstånd från LH efter hur hon hade behandlat sitt ex. Tror hon hade många ytliga vänner men inga riktigt nära, det är den uppfattningen jag får samt hon står väldigt nära sin familj.

Har också för mig att någon kompis/familjemedlem sa att hon brukade hoppa runt bland kompisgäng och stanna där ett tag sen om hon inte kände sig trygg så bytte hon till några kompisar hon kände sig trygg med...Lät när man läste det som det hände ganska ofta, lite konstigt betende imo.
2015-10-23, 18:06
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo
Blev Lisa knullad av den misstänka? På nyheterna sägs det röra sig om sexmord.

Nej men hon hängdes upp halvt naken och mycket tyder på att han tillfredsställde sig själv när hon hängde där. Han har dock inte penetrerat henne före eller efter mordet.
2015-10-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Har också för mig att någon kompis/familjemedlem sa att hon brukade hoppa runt bland kompisgäng och stanna där ett tag sen om hon inte kände sig trygg så bytte hon till några kompisar hon kände sig trygga med...Lät när man läste det som det hände ganska ofta, lite konstigt betende imo.

Konstigt beteende? Bladn tonårs tjejer? Knappast. Har en syster i den åldern och de tycks byta vänner varje vecka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in