2015-10-23, 13:27
Medlem
Som jeg har nevnt en gang tidligere i tråden så overrasker det meg at GM ikke har flyttet henne lenger unna når han alikevel hadde henne i bilen.

Hadde han kjørt 15-20 minutter i en hvilken som helst retning ville hun vært langt utenfor det området som det er naturlig å gjennomsøke av både polis og missing people.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201510/phpdpzfizskarmavbild_2015-10-23_kl.png

Den höjden kan aldrig ha varit tillräcklig, då måste BO varit medvetslös innan.
Medlem
Stassis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: Är de blå jeansen BO's? Hade hon haft med sig ett par extra jeans när hon gick från jobbet? Och hade GM i så fall tagit med sig extrajeansen hela vägen från att hon togs till fånga till att hon hittades? Märkligt.

Det framgick inte vems jeans detta var, jag följer liverapporteringen på: http://www.skovdenyheter.se/article/live-vi-rapporterar-live-ur-forundersokningen/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201510/phpdpzfizskarmavbild_2015-10-23_kl.png

Oj. trodde de va längre ner till backen. men de e klart de räcker med ett litet rep så man bara har säg 15 cm te backen för att avlida. Ser ut som en gammalt dusch utrymme dessutom
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Finns FUP upplagd någonstans?
Tänkte annars åka till Skövde och köpa CD om det finns ex. kvar. Får besked om det strax. Har 5 mil enkel resa, men det tar nog bara 20 min om man "jobbar lite" med gaspedalen.

Som sagts flera gånger tidigare så är en person på väg eller framme för att fixa FUP.
Har dock inte hört något mer efter det.
2015-10-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Finns FUP upplagd någonstans?
Tänkte annars åka till Skövde och köpa CD om det finns ex. kvar. Får besked om det strax. Har 5 mil enkel resa, men det tar nog bara 20 min om man "jobbar lite" med gaspedalen.

Åk, snälla
2015-10-23, 13:29
Medlem
Knegoffsens avatar
Har följt denna tråd sedan start i det tysta, (samt även s.k "media-bevakning",) som svajat fram och tillbaka av guds nåde. Både motiv/GM/samt brottsplats-mässigt.
Mycket olustigt, hemskt och ofattbart, men det känns bra i alla fall att åtal till sist är väckt, och att det verkar finnas gott om bevisning mot MG. Hade en del spekulationer om vad som hänt, men detta tillvägagångssätt...fanns inte på kartan.
Det här blir tricky för Rönnbäckskan att snacka sig ur, med tanke på att hennes klient "aldrig sett eller träffat" Lisa.
Men ja, rättegången är ju inte över...

(Ursäktar om inlägget bryter mot regler, är hyfsat ny här på FB.)
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Såvida inte blodspåren vid knappen på LH's jeans avsattes samtidigt som han knäppte byxorna, för hon upphittades väl påklädd? (Ev. städning). Naturligtvis väldigt graverande för honom, men inget direkt bevis på att han begått mordet. Knepigt.
Vet inte om du redan har fått svar på detta men hon hittades med byxor och trosor neddragna. Och förmodligen har han varit tvungen att knäppa upp jeansen innan de drogs ner. Tjejer brukar ha rätt tighta jeans i dem flesta fallen som inte låter sig dras ner utan att först knäppas upp.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Alltid ska det finnas något att tjafsa om tydligen. Då har du inte heller nämnt i sammanfattningen, att Polisen hittade sexuella bilder med bundna kvinnor i hans dator, som kan kopplas till det sexuella motivet.

Jag såg det nu, när jag klickade på artikeln förut hittade jag inget och tog därför inte med det. Skälet är också att åklagaren vid presskonferensen svarade "egentligen inte" på frågan om de hade hittat någon form av spår/bevisning i hans dator.

Jag skulle nog gissa att det inte är grova bilder som hittats, utan den typ av bilder vi redan vet att han tittat på. Men det är klart att det är svårt att inte göra en koppling.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klockanfyra
Fy Faan! Har följt tråden i tysthet. Det här var värre än vad jag väntat mig. Med vad som hittills kommit fram, vad tror ni, var Lisa död när hennes mobil stängdes av, 18:26?

Mina tankar går till Lisas familj.

Nej, jag skulle tänka mig ett sammanlagt förlopp på ungefär 15 min.
Medlem
Dr.Unks avatar
Någon annan som tycker det är konstigt att lillebrodern ändrar sitt alibi om när NB kom hem på kvällen och att NB "kan brusa upp och väldigt lätt förbannad, exempelvis på jobbet och ibland rusa hem i vredesmod när det inte går som NB vill". Är det verkligen något man som broder tar upp i ett förhör? Han kan förvisso vara rädd för att dras in i det hela och öppna upp sig totalt för polisen, alternativt inte ha någon speciell relation som bröder faktiskt kan ha.
Hade min bror blivit misstänkt för mord är nog inte "han kan bli jävligt förbannad" det första jag hade sagt i ett förhör direkt.

Nu tror jag inte att lillebrodern på något sätt har frameat sin äldre bror och spritt ut DNA lite varstans, men tyckte bara det vara värt att nämnas.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast den rena bilen stör mig lite ändå. Jag tycker att exempelvis likdoft skulle ha hittats på bilnycklarna. Å andra sidan kan han ha använt handskar när han flyttade henne till bilen. Kanske lagt henne på byggplast som är ganska tjock. Och sen tagit av sig handskarna när han skulle köra därifrån. Men det låter krångligt, man måste hålla huvudet riktigt kallt för att lyckas med det.

Sperma- och likhundarna reagerade ju inte ens utanför ladan innan de hittade kroppen. Kan hundar vara förkylda och tappa luktsinnet eller hur är detta möjligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in