2015-10-23, 15:44
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkonst
Så huvudkaraktären lever i över 200 år? Sån science fiction kan dom väl inte dra till med. Eller menar du att huvudkaraktären inte är född då bomben smäller och föds senare?

vrf skulle de inte kunna köra på de?
Citera
2015-10-23, 15:46
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Så huvudkaraktären lever i över 200 år? Sån science fiction kan dom väl inte dra till med. Eller menar du att huvudkaraktären inte är född då bomben smäller och föds senare?

Nä du har nog rätt. Om du skyndar dig och mailar info@bethesda.com så hinner dom ändra det före releasen!
Citera
2015-10-23, 15:50
Medlem
dovAkins avatar
Ser ut som Rust när man bygger
Citera
2015-10-23, 15:52
Medlem
dovAkins avatar
Har inte kört så mycket fallout, lirade bara 3:an ett par timmar, men är riktigt taggad på detta
Citera
2015-10-23, 16:01
Medlem
knakkens avatar
Citat:

Det finns en gubbe i Fallout 3 som överlevt 200 år i ett vault, nånting kan dom säkert hitta på. Cryopods eller liknande.
Citera
2015-10-23, 16:07
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
https://www.youtube.com/watch?v=u-OXJEa4jJI

Bethesda är knäpptysta om storyn - total radio silence, alltså. Vad vi vet är att vi kommer få spela en prolog som utspelar sig alldeles innan de första bomberna i The Great War faller, i en idyllisk förort till Boston, som slutar med att protagonisten krälar ner i Vault 111 för att spendera tvåhundra år därnere. Mer än så har vi inte fått från Bethesdas håll.
Vet vi att det är samma person då? Det kan inte vara så att vi spelar som dennes avkomma?
Citera
2015-10-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
vrf skulle de inte kunna köra på de?

Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Nä du har nog rätt. Om du skyndar dig och mailar info@bethesda.com så hinner dom ändra det före releasen!

Shots fired.

Jag tycker Fallout är ett för det mesta verklighetstroget spel. Att man ska ha överlevt 200 år INNAN spelet sätts igång tycker jag är en lite knepig situation. Okej att man spelade någon innan bomben eftersom det bara är en prolog..

Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Vet vi att det är samma person då? Det kan inte vara så att vi spelar som dennes avkomma?

Ja, det var lite så jag tänkte! Hoppas det är så.. Men i det stora hela gör det inte så mycket, mest en liten retsam detalj i storyn.
Citera
2015-10-23, 16:54
Medlem
Fyfan vad man längtar
Citera
2015-10-23, 17:58
Medlem
Citat:
Shots fired.

Jag tycker Fallout är ett för det mesta verklighetstroget spel. Att man ska ha överlevt 200 år INNAN spelet sätts igång tycker jag är en lite knepig situation. Okej att man spelade någon innan bomben eftersom det bara är en prolog..

Ja, det var lite så jag tänkte! Hoppas det är så.. Men i det stora hela gör det inte så mycket, mest en liten retsam detalj i storyn.

Varför är det en knepig situation? Finns flera exempel i fallout-serien där personer har levt över 200 år. Mr House i New Vegas är ett exempel, så teknologin uppenbarligen finns i fallout.

Och sen undrar jag varför du tycker det är mer trovärdigt att huvudpersonens avkomma (som för övrigt är bebis) skulle klara sig i 200 år men inte en man/kvinna mellan 20-30?
Senast redigerad av IcyElement 2015-10-23 kl. 18:01.
Citera
2015-10-23, 18:02
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER

Diskuterade det här ett par sidor bak i tråden, där en entusiast menade att det är mer eller mindre avslöjat att det (det här är verkligen ingen vidare spoiler, men ändå) handlar om...

Todd Howard säger väl ganska uttryckligen och med särskilt dramatisk stämma;

"... but you (som i protagonisten) emerge from the vault, 200 YEARS LATER, as the sole survivor of Vault 111."

Behöver ju inte tolkas bokstavligt och fundamentalt, men jag tycker allt att det låter som att det är samma karaktär som snubblar ner i Vaultet, när bomberna faller.
Citera
2015-10-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Och sen undrar jag varför du tycker det är mer trovärdigt att huvudpersonens avkomma (som för övrigt är bebis) skulle klara sig i 200 år men inte en man/kvinna mellan 20-30?

Jag sa aldrig att bebisen skulle klara sig i 200 år. Personen man spelar i prologen behöver inte ha någon koppling what so ever till huvudkaraktären. Huvudkaraktären kan lika gärna födas x-antal år innan hen lämnar stället, som i Fallout 3.

Detta är ingen stor grej och jag förstår ärligt talat inte varför folk verkar ta åt sig, vad det verkar som, av min åsikt. Jag säger inte spelet är förstört utan att det är en liten detalj som jag anser vara störande, och hade kunnat lösas på annat sätt.
Citera
2015-10-23, 18:18
Medlem
Har nog aldrig sett fram emot ett spel såhär mycket någonsin. Hur fan ska jag överleva i 17 dagar till
Senast redigerad av mtnlol 2015-10-23 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in