2015-10-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon123
Ni som köper fallout till ps4, hur känner ni inför att det bara är 30fps? Sitter själv i läget ny dator alternativt ps4.

Jag är inte så särskilt brydd.
Konsol ger mig en bättre upplevelse än vad PC-spelande gör, lite mindre fps är inte hela världen för mig.
Citera
2015-10-29, 06:00
Medlem
Reggaemans avatar
Hittade lite sköna bilder med concept art

http://imgur.com/gallery/fs6mt
Citera
2015-10-29, 06:16
Medlem
Bassplays avatar
Förstår inte gnället om grafik och speciellt inte om man sitter med nåt sketet xbox.
Fallout har aldrig handlat om att vara snyggt, det handlar om gameplay, bygga karaktär, osv.

Klart dom har kommit längre i utvecklingen än detta, men ni får tänka på att fallout har stora världar, mycket saker att plocka upp och titta på, skulle allt vara i ännu högre textur så skulle spelet vara ännu mer krävande, tänk på det ni som sitter och gnäller på att ni inte vet om eran PC kommer fixa biffen.

Nu till något gladare, helvete vad jag längtar, försöker att inte tänka på det och inte hypa för mycket.
1 vecka och 5 dagar kvar, det är ju ingenting men satan vad långt det kan kännas!!
När spelet annonserades så var det flera månader och den tiden är ju redan över, nu är det bara sista dagarna!

Förresten, såg att någon ville ha tips på relaterad musik och måste säga att Atom Bomb Baby som användes i gameplay trailern gör underverk för mig
Citera
2015-10-29, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Förstår inte gnället om grafik och speciellt inte om man sitter med nåt sketet xbox.
Fallout har aldrig handlat om att vara snyggt, det handlar om gameplay, bygga karaktär, osv.
Fallout 3 och Skyrim hade en fräsch och härlig grafik men den var inte på långa vägar att jämföra med, t.e.x., Call of Duty eller Battlefield. Med det sagt så är det du säger korrekt: Bethesda började aldrig med att sätta sig ned och knäcka kod med avsikten att få den bästa grafiken på marknaden.

En av utvecklarna av spelet säger så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Pete Hines
“We push it visually as much as we can, while realising that we are not making a game just for the sake of having it be the best looking game out there,” Pete said “it’s not meant to be the most stunning RPG ever. That’s not the stated goal, We want this massive interactive world, where you can talk to people, choose your own path and everything in the world has meaning and is an actual object”.

Källa: http://www.twinfinite.net/2015/07/20/bethesdas-fallout-4-not-meant-to-be-the-most-stunning-rpg-ever/

Men nåväl, ett spel är inte ett spel utan att ett gäng inbitna neckbeards ska spekulera i om vare sig eller ej grafiken är värd deras tid.
Citera
2015-10-29, 11:07
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Det är ju så. Det låter skit nice men när man väl spelar hittar man två-tre favoritvapen med sina mods som man kommer i princip ha under alla playthroughs.

Själv försöker jag vara mer disciplinerad och strikt när det gäller vilka vapen jag använder, så gott jag kan ska jag försöka hålla mig till karaktärens spelsätt. På så sätt får man verkligen utforska alla vapen istället för en snabb test och sen en "nah" innan man byter till sitt favvovapen.

Några filmer/låtar folk taggar till spelet med? Hade själv tänkt att köra en post-apokalyptisk filmaraton en vecka innan spelet släpps, en film per kväll då. Vilka det blir får vi se men Mad Max Fury Road, Children of Men och Book of Eli ska definitivt ses.

Så länge dunkar jag denna låten https://www.youtube.com/watch?v=0y-WDTyhl8U trots att den är så gammal så går den in hårt , skulle gärna velat se någon modern remix av den.

Ser jag till new vegas använde jag två vapen, sniper och något automatvapen för närstrid. Sen några i reserv beroende på tillgång på ammo. Kommer väl bli lika nu... Sen att man är en hoarder utan dess like som sparar på alla coola vapen fast man aldrig använder dem är väl en annan sak.

Den enda låten man behöver är denna, alltid på repeat och .44 magnum redo i hölstret: https://www.youtube.com/watch?v=pPArO-OI_3U
Citera
2015-10-29, 11:25
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Mm jävligt bra poäng faktiskt. Blir nog en nedladdning i slutändan ändå.

Vapendesign och lite mods

https://bethesda.net/data/images/event/41/full/12.jpg

Ripper bekräftad: https://bethesda.net/data/images/event/41/13.jpg

"Shishkebab" till vänster
Citera
2015-10-29, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Ser jag till new vegas använde jag två vapen, sniper och något automatvapen för närstrid. Sen några i reserv beroende på tillgång på ammo. Kommer väl bli lika nu... Sen att man är en hoarder utan dess like som sparar på alla coola vapen fast man aldrig använder dem är väl en annan sak.

Den enda låten man behöver är denna, alltid på repeat och .44 magnum redo i hölstret: https://www.youtube.com/watch?v=pPArO-OI_3U
Håller med, speciellt på sista punkten. Roleplay tror jag kan fixa den biten, för min del i alla fall.

Oja, fantastisk låt den också. Marty Robbins har en till i spelet (eller så var det COELRAD, en mod) som är ganska bra.

Kom precis på att det finns redan en karaktär som är sjukt lik Django i Fallout 4, Preston Garvey. Till och med hatten o allt. Va tråkigt, ville ha en riktigt unik karaktär i spelvärlden.
Citera
2015-10-29, 12:42
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ser jag till new vegas använde jag två vapen, sniper och något automatvapen för närstrid. Sen några i reserv beroende på tillgång på ammo. Kommer väl bli lika nu...
Uppdelningen jag brukar göra är baserat på distans till fienden: långt avstånd, mellanlångt avstånd, och strid på nära håll. Vad gäller långt avstånd vill man förstås ha ett sniper rifle eller liknande. På mellanlångt avstånd funkar ofta hunting rifle (testa t.ex. underbara Lincoln's Repeater i trean) bra i tidigare spel (automatvapnen kan också funka, men då går det ofta åt mycket ammo). I strid på nära håll har man många val: automatvapen, hagelbössor, pistoler, och givetvis renodlade närstridsvapen (typ Super Sledge).

Just bristen på ammo har lett till att jag hoardar vapen som jag kånkar runt med i såväl trean som New Vegas - nästan ett vapen per stor ammotyp. Ska bli intressant hur detta fungerar i Fallout 4.
Citat:
Sen att man är en hoarder utan dess like som sparar på alla coola vapen fast man aldrig använder dem är väl en annan sak.
Vad gäller själva hoarding-problematiken är den nog ganska vanligt förekommande. Jag skulle kunna kalla min spelstil "Vacuuming the Wastes", för det är i princip vad jag sysslar med, särskilt när det kommer till föremål som kan användas till crafting. På något sätt känns det fel att sälja den där Fat Man-kanonen och tillhörande Mini Nukes, trots att jag vet att jag klarar mig alldeles utmärkt utan den, även i strid med Behemoths.

Jag undrar om det finns någon Fallout-veteran där ute som inte känner igen sig i hoarding-beteendet?
Citera
2015-10-29, 12:54
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Uppdelningen jag brukar göra är baserat på distans till fienden: långt avstånd, mellanlångt avstånd, och strid på nära håll. Vad gäller långt avstånd vill man förstås ha ett sniper rifle eller liknande. På mellanlångt avstånd funkar ofta hunting rifle (testa t.ex. underbara Lincoln's Repeater i trean) bra i tidigare spel (automatvapnen kan också funka, men då går det ofta åt mycket ammo). I strid på nära håll har man många val: automatvapen, hagelbössor, pistoler, och givetvis renodlade närstridsvapen (typ Super Sledge).

Just bristen på ammo har lett till att jag hoardar vapen som jag kånkar runt med i såväl trean som New Vegas - nästan ett vapen per stor ammotyp. Ska bli intressant hur detta fungerar i Fallout 4.

Vad gäller själva hoarding-problematiken är den nog ganska vanligt förekommande. Jag skulle kunna kalla min spelstil "Vacuuming the Wastes", för det är i princip vad jag sysslar med, särskilt när det kommer till föremål som kan användas till crafting. På något sätt känns det fel att sälja den där Fat Man-kanonen och tillhörande Mini Nukes, trots att jag vet att jag klarar mig alldeles utmärkt utan den, även i strid med Behemoths.

Jag undrar om det finns någon Fallout-veteran där ute som inte känner igen sig i hoarding-beteendet?

Jag kastar inget och samlar på allt värdefullt inklusive vapen. Minst ett av varje föremål är mitt motto. Vad gäller ammo och Mini Nukes tar jag alltid allt. Mina hem är fulla av vapen och föremål som jag inte använder. Det är ett beteende som jag inte tänker ändra på när jag spelar 4:an.
Citera
2015-10-29, 13:05
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80

Haha, klockrent namn. Kan man plocka upp något så gör jag det... Det KAN ju vara bra att ha.
Citera
2015-10-29, 14:41
Medlem
zBr9s avatar
http://waterfordwhispersnews.com/2015/10/28/wife-enjoys-last-few-days-with-husband-before-release-of-fallout-4/#

Citat:
News that this edition of Fallout was by far the most ambitious in the series did little to soothe Mrs. Currie, who broke down in floods of tears at the news.
Citera
2015-10-29, 14:47
Bannlyst
SPOILER

Main menu
http://imgur.com/4BM17bY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem