2015-10-23, 15:03
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosgotthecrack
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21633831.ab

det finns en film inifrån skolan. Det betyder att den måste på något sätt läckas ut på nätet.
Citat:
Polisen bekräftar nu att hatbrott ligger bakom skolmorden i Trollhättan.
– Han marscherade som en militär genom korridoren
Svårt att se hur att marschera som en militär tyder på hatbrott.
Citera
2015-10-23, 15:05
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Vad? Att polisen har andra belägg för att han var högerextrem än den youtubelista ni använder för att försöka bevisa motsatsen? Det kallas källvärdering. Det är sådant man lär sig utanför Livets Hårda Skola, så jag förstår att det är obekant.
Kan man anta att han hade nationalsången på sin dator?
Isåfall så är det ju klart, han var ledande i nazistkretsar.
Citera
2015-10-23, 15:07
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Äter inte gris det är smuts forskning har visat att det förkortar livet.

Back till topic. Gm var misslyckad, oskuld, handikappad, hatade invandrare eftersom hans föräldrar inte gav den kärlek han önskade.

haha han hade egen bil så så jävla dåligt kan han inte må. Svårt att ta körkort.
Citera
2015-10-23, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av balam
Jo, folk gör det. Men det är knappast ett inrikespolitiskt spörsmål, eller hur?

Det skulle ladda ur den spända "Nu mäste vi se det så här/göra så här" media/pollitiker spyr över väst. Var är vetenskapen? Den är märkligt tyst. Folk behöver ledare som ger folk vision om bevarande. Det enda politiker gör nu är att bråka om makt. Folk är lurade av makthavarna att tro de gör "rätt" Det finns natur och djur. Har ingen lärt sig något av 50 år av Attenborough.
Citera
2015-10-23, 15:09
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag vet att det här är i vagaste laget, då det inte lär har någon konkret koppling till fallet, men...ja, i vilket fall kan jag inte låta bli att reflektera över rapporterna om att det skulle ett tag funnits en eventuell hotbild mot en rad skolor/lärosäten i landet på grund av kryptiska kommentarer på nätet (Jodler?) som skulle kunna tolkas som att något liknande som en skolskjutning eller som det här fallet skulle kunna ske. Att det har riktats mot några skolor idag efter gårdagens händelse är väl kanske inte oväntat, men det lite mer oväntade är väl att det har pågått redan under veckan innan gårdagens händelse. Så:

Kan GM tänkas ha tagit intryck av rapporteringen om de hotfulla chaten, eller är samtidigheten bara en tillfällighet?

Kan det tänkas ligga något mer bakom, som omfattar mer än endast GM? Nu menar jag inte något organiserat, men t.ex. kontakter mellan personer över nätet? Jag vill minnas att SÄPO har blivit inkopplat på fallet.

Har gammelmedia nämnt något om den eventuella hotbilden å ena sidan och det här dådet å andra sidan?

Ja anonyma hot mot skolor som kommer nu i efterhand är väntat. Polisen har bara gjort bedömningen av att han var ensam på skolan när han genomförde attacken. Att han skulle ha planerat dådet med någon ytterligare Kontakt genom nätet är inte uteslutet. Får väl se vad dom kommer fram till. Det är lite luddigt formulerat kan jag tycka, att han skulle ha uttryckt högerextrema åsikter på sociala medier. Det kan tolkas lite hur som helst. I det här fallet skulle jag tro att det bara handlar om att han gillat lite klipp på Youtube och Facebook. Inget annat har framkommit.
Senast redigerad av henkess 2015-10-23 kl. 15:12.
Citera
2015-10-23, 15:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
svtplay kan man snart se en presskonferens rörande det hela.

Edit: Kommunen tydligen
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2015-10-23 kl. 15:13.
Citera
2015-10-23, 15:10
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21633831.ab

det finns en film inifrån skolan. Det betyder att den måste på något sätt läckas ut på nätet.
Kommer nog upp snart i såna fall . Typ liveleak osv.
Citera
2015-10-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Om Anton var högerextremist så heter jag Eva Braun

Visst kan högerextremister gilla judeprogrammet Seinfeld, Antifas huvudsponsor Rammstein etc.

Men att han DESSUTOM gillade den notoriskt anti-vita feministbögen The Amazing Atheist, ja, då blir det liiiiiiiiiite för mycket error för min del.

Eftersom han var ostraffad sedan tidigare så finns det inget som tyder på att han var någon "Högerextremist".

Detta är bara något som är Expos våta dröm.

Då heter du Eva Braun för enligt polisen så är det bekräftat att han var högerextremist. Du kan ju ringa polisen och meddela dem att anlita dig istället, ?
Citera
2015-10-23, 15:12
Medlem
Citat:
Det ska tydligen finnas en film på GM när han går omkring i skolan. Var ska man se den?

Filmen är ganska troligt från övervakningskameror inifrån skolan. Knappast något som polisen kommer gå ut med till allmänheten.
Citera
2015-10-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Kan man anta att han hade nationalsången på sin dator?
Isåfall så är det ju klart, han var ledande i nazistkretsar.

Jag antar att du försökte vara sarkastisk nu, men allt du lyckades med var att tydliggöra hur korkade din och andras spekulationer kring vilka belägg som finns är. Du har inte en aning om vilka bevis som finns mot GM. Ändå försöker du ironisera över dem. Det är ganska pinsamt.
Citera
2015-10-23, 15:14
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
Enligt vittnen så ska GM ha sagt i skolan I'm your Father

https://www.youtube.com/watch?v=A6JnGTXCkHA
Källa?
Citera
2015-10-23, 15:16
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Jag antar att du försökte vara sarkastisk nu, men allt du lyckades med var att tydliggöra hur korkade din och andras spekulationer kring vilka belägg som finns är. Du har inte en aning om vilka bevis som finns mot GM. Ändå försöker du ironisera över dem. Det är ganska pinsamt.
Njäh, det är allt som oftast det ända som krävs för att räknas som ledande nazist.

Var är dessa bevis då?
Utöver youtube listan alltså?
Har polisen släppt nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in