2015-10-23, 14:35
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Det sägs finnas en tråd här på Flashback om att Anton ska ha skrivit något innan morden utfördes.
Vart finns den eller vad är sagt?

Det var någon som la upp ett fake:at screenshot från 4chan där någon skrev
Dont go to school in Sweden tomorrow
>Bild på trollface<
pic related you will understand tomorrow

Trollhattan <- Trollface <- Fake
Citera
2015-10-23, 14:36
Medlem
TheAssRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Definitions
Var är det bekräftat att han var nazist?

Enligt polisen verkar det så ja.
Citera
2015-10-23, 14:38
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Den tråden kom väl upp efter morden eller? En kopia av vad den andre nörden i usa skrev på 4chan ungefär .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Vad jag förstår så var det läraren som blev huggen efteråt.

Ja så måste det väl vara, han lär väl ha tagit sig till entrén efteråt för det var väl han som var det första offret som polisen såg?
Citera
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det var någon som la upp ett fake:at screenshot från 4chan där någon skrev
Dont go to school in Sweden tomorrow
>Bild på trollface<
pic related you will understand tomorrow

Trollhattan <- Trollface <- Fake

Jaha då förstår jag. Tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pagancall
Jag drev...

"För att förmodligen inte få blodstänk i ansiktet" shit vad han måste ha planerat bra och länge. Kanske var därför han bara hade ihjäl två stycken. Det är mästermördarn som är i farten igen.

Helvete vad folk gör grejen 100x större än vad det är. Tragiskt? Absolut. Men överdrivet.

Snart drar väl någon likheten med Breivik eller Hitler, bara en tidsfrågan.

Det drogs paralleller mellan detta och Breivik på aftonbladet eller expressens stream när jag kollade vid 10-11 tiden i morse. Då var det någon sakkunnig som "intervjuades" om händelsen i sig.
Citera
2015-10-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Då känner du ett starkt förakt mot araber och muslimer. Tack det var det jag ville veta.

Nej det gör jag verkligen inte. Känner hat mot nazister.
Citera
2015-10-23, 14:41
Medlem
Pagancalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Den tråden kom väl upp efter morden eller? En kopia av vad den andre nörden i usa skrev på 4chan ungefär .

Ja. Sedan kan folk sluta ta upp 4chan som en trolig källa till någonting öht, det är bara 12åringar som hänger där och hetsar varandra eller runkar till Shemales och bögporr.
Citera
2015-10-23, 14:43
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ja. Sedan kan folk sluta ta upp 4chan som en trolig källa till någonting öht, det är bara 12åringar som hänger där och hetsar varandra eller runkar till Shemales och bögporr.
Ah just vad jag tyckte . Men folk hänvisar till det fortfarande .
Citera
2015-10-23, 14:44
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Om Anton var högerextremist så heter jag Eva Braun

Visst kan högerextremister gilla judeprogrammet Seinfeld, Antifas huvudsponsor Rammstein etc.

Men att han DESSUTOM gillade den notoriskt anti-vita feministbögen The Amazing Atheist, ja, då blir det liiiiiiiiiite för mycket error för min del.

Eftersom han var ostraffad sedan tidigare så finns det inget som tyder på att han var någon "Högerextremist".

Detta är bara något som är Expos våta dröm.
Citera
2015-10-23, 14:44
Medlem
Europes avatar
Jag vet att det här är i vagaste laget, då det inte lär har någon konkret koppling till fallet, men...ja, i vilket fall kan jag inte låta bli att reflektera över rapporterna om att det skulle ett tag funnits en eventuell hotbild mot en rad skolor/lärosäten i landet på grund av kryptiska kommentarer på nätet (Jodler?) som skulle kunna tolkas som att något liknande som en skolskjutning eller som det här fallet skulle kunna ske. Att det har riktats mot några skolor idag efter gårdagens händelse är väl kanske inte oväntat, men det lite mer oväntade är väl att det har pågått redan under veckan innan gårdagens händelse. Så:

Kan GM tänkas ha tagit intryck av rapporteringen om de hotfulla chaten, eller är samtidigheten bara en tillfällighet?

Kan det tänkas ligga något mer bakom, som omfattar mer än endast GM? Nu menar jag inte något organiserat, men t.ex. kontakter mellan personer över nätet? Jag vill minnas att SÄPO har blivit inkopplat på fallet.

Har gammelmedia nämnt något om den eventuella hotbilden å ena sidan och det här dådet å andra sidan?
Citera
2015-10-23, 14:46
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Till skillnad från dagens flashback?

det skapas dagligen 100 tals "Dont go to school tomorrow" på 4chan.
Allt efter att den där mulatten mördade ett gäng på sin skola sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in