2015-10-23, 15:16
Medlem
juggeblonderads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Har inte följt liknande dåd så noga tidigare, men brukar man offentliggöra deras självmordsbrev eller dylikt efter ett tag?

Tycker det vore intressant att veta mer exakt vad han har skrivit
Kommer nog snart skall du se.
Citera
2015-10-23, 15:17
Medlem
Giant Squids avatar
Svärdstriderna med ljussablarna i star wars och jedis har ju garanterat influerats utav samurajkulturen.

Helt naturligt om man inte har en riktig ljussabel att ersätta det med ett samurajsvärd, det är samma stidsteknik, rörelser.
Citera
2015-10-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Hur fan kan man inte dra paralleller med Breivik?
Breivik angrep ju folk av en särskild politisk åskådning i vad som därmed blir ett regelrätt terroristdåd. Att han var högerextremist gör ju varken från eller till rent definitionsmässigt.

I detta fallet är det en psykstörd typ som enligt uppgift verkar ha gått efter folks utseende på en skola och därmed blir det ju en skolmassaker med rasistiska motiv.

Det är lättare att dra paralleller med IKEA morden än med Breivik även om både Trollhättan och Utöya är dåd av högerextremister. ABB och denna dåre i Trollhättan spelar ju inte ens i samma liga.
Citera
Medlem
HPG.PKK.PYD.KND4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Är Anton en terrorist? Sen tror jag inte riktigt att du förstår vad du skrev då det inte var direkt begripligt i sammanhanget.
Ja det är han,en riktig terrorist.
Citera
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razor11
Då heter du Eva Braun för enligt polisen så är det bekräftat att han var högerextremist. Du kan ju ringa polisen och meddela dem att anlita dig istället, ?

De har alltså fått det bekräftat via ett papper att han var högerextremist? Sveriges kling och klang polis verkar snarare vara i farten.

Jag tittade på hans YT-kanal igår och det är ju uppenbart att snubben inte tillhörde någon speciell "gruppering"

Redan glömt bort vänsterextremisten Mangs som sköt ihjäl blattar?

http://i.imgur.com/6ksmrW1.png
Citera
2015-10-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hela din person strålar av osäkerhet, dålig osvensk uppfostran och lätt att manilpulera.
Du kraxar och kraxar och återupprepar det du hört dom vuxna säga på flashback utan att själv tänka igenom vad det är du själv står för.

Araber står inte för allas lika värde
Min vän som är Arab står för alla likas värde.

Du blandar ihop Sverigedemokraterna med någon form av totalitär regeringsform där staten kommer förbjuda människor i sverige att klä sig hur de vill och tänka vad de vill.
Och ändå sitter du och kallar muslimer för bakåtsträvare ?

Gör så här.
Stäng av datorn och sänk volymen på Ultima Thule.
Säg till mamma att bre några mackor och blanda lite Oboj.
Sedan sätter du dig i tysthet på pojkrummet och tänker efter var du står rent politiskt.
Sedan ifrågasätter du dina egna åsikter och försöker hitta hål i dina påståenden.
Därefter går du en kurs i dubbelmoral, samtidigt skriver du upp lilla mammsen på förädrarkurs. För där har hon totalt misslyckats. Mamma skapade en nyttig idiot som tror hen är en duktig debatör för den Sverigevänsliga rörelsen.

När du har gjort detta skapar du ett nytt användarnamn på flashback. För det du använder nu har du skämt ut med din dubbelmoral och papegoj kranxande

Hela din person utstrålar okunskap och hat mot svenskar.

Jag har ingen lust att åka hem till mina föräldrar för lite oboy och mitt pojkrum finns inte kvar.

Om araber står för allas lika värde varför blir arabiska killar vansinniga när man berättar att man har sex med arabiska tjejer? Varför dödas det arabiska tjejer för de vart med "fel" nationalitet/klan?
Citera
2015-10-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
De har alltså fått det bekräftat via ett papper att han var högerextremist?

Precis, han skrev det själv.
Citera
2015-10-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Breivik angrep ju folk av en särskild politisk åskådning i vad som därmed blir ett regelrätt terroristdåd. Att han var högerextremist gör ju varken från eller till rent definitionsmässigt.

I detta fallet är det en psykstörd typ som enligt uppgift verkar ha gått efter folks utseende på en skola och därmed blir det ju en skolmassaker med rasistiska motiv.

Det är lättare att dra paralleller med IKEA morden än med Breivik även om både Trollhättan och Utöya är dåd av högerextremister. ABB och denna dåre i Trollhättan spelar ju inte ens i samma liga.

det som kommit fram är: "I brevet har 21-åringen bland annat skrivit att han ”måste göra nåt åt invandringspolitiken".

Är det så, så är det givet terroristbrott och självklart mycket lättare att koppla till breivik än ikea-morden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razor11
Svaret du kommer få är bla bla bla jag är inte rasist bla bla bla du är dum i huvudet

Jag är inte rasist. Jag gillar tjejerna men avskyr männen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esperto
Skönt, då kan vi lämna SD utanför det hela.
Citera
2015-10-23, 15:23
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esperto

Han gillade sådana som hatar högerextremister samtidigt som han själv var en?

Låter mycket vettigt
Citera
2015-10-23, 15:24
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymfan
Hade varit intressant att höra GM's synvinkel, undrar om innehållet i brevet kommer komma ut till allmänheten?

Förövrigt sjukt hemsk händelse, lär ju vara största i Sverige i modern tid?
Vet inte riktigt vad mer man kan vänta sig utav detta förutom om brevet skrivs ut då, kanske en Flashbackare som jobbar där som läcker filmen?

det undrar jag med. polisens undersökning borde anses uppklarad ganska snart eftersom GM är död. lite brottstekniska sysslor kvar men annars blir det inget mer, skuldfrågan är ju liksom avgjord. blir det offentlig handling då? någon ABoK-frekventerare som vet hur det brukar bli vid en sådan här händelse vad beträffar offentlighetsprincipen?

det är knappast den största händelsen:

* mattias flinck hade väl kål på sju-åtta pers.
* stureplansmassakern, fyra döda, flera skadade
* vansinnesdådet 2003 där en snubbe dödade två och skadade 30 (!) andra
* och faktiskt, i termer av offer som faktiskt avlidit, dvs 2 stycken, och ras-selektivt motiv; så faller IKEA-mördaren in i ganska exakt samma kategori
* sen har vi kongolesen som dödade ett antal personer inom några minuter med järnrör förrförra året bland annat.
etc, etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in