2015-10-23, 07:46
Medlem
"Ett vansinnigt brott!
Elever och lärare som dog befann sig på fel plats vid fel tillfälle! "

eller hur var det nu...
Citera
2015-10-23, 07:48
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Varför då? Sverige är mitt land och jag tillhör den Svenska folkstammen, det gör inte Achmed. Nu har fått ytterligare ett kvitto på mångkulturen är samma misslyckade som kommunismen.

Jag vill bestrida detta. Du uppvisar inte den typiskt svenska toleransen och förmågan att tänka rationellt. Du låter lite mer som en seriefigur.
Citera
2015-10-23, 07:49
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Eritrianen var förvirrad, fick precis ett beslut att bli avisad från Sverige, han tänker sig inte för han bara agerar impulsivt. Går till första bästa affär om har kniv och hugger ner några random personer.
Har det kommit fram att han hade nått emot svenskar, alltså att han motiv var att han hatar svenskar? dom har ju redan intervjuat.

Men han har ju i polisförhör sagt att han tänkt på detta en längre tid.
Det var ju inget impulshandlande.
Citera
2015-10-23, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
För att det inträffade i en skola och det klassas som värre händelse än ikea. Förstår du?

Ursäkta mord som mord. Hur graderar du Ikea, Moske;skola,allmän plats ? Det är lika illa oavsett var morden begås. Eller skall vi snart gradera invandrarskolöa versus svensk skola, var ligger skillnaden.
Citera
2015-10-23, 07:51
Medlem
Hur går det till nu när gärningsmannen är död? Kommer Polisen utreda saken på djupet ändå och släppa en förundersökning (eller annat publikt material man kan ta del av)?
Vore intressant att höra vad galningens motiv, eller drivkraft, var.

Måste för övrigt stämma in i kören och hålla med om att det är vidrigt att somliga vill plocka politiska poäng på denna tragedi. Senast igår var det någon knäppgök i TV som vill avkräva SD ett avståndstagande, som om de hade något med detta att göra. Usch, tragisk händelse hur som och vi får hoppas att detta inte triggar andra knäppgökar.
Citera
2015-10-23, 07:53
Medlem
knors avatar
Att döda en människa bara för att de ser ut på ett visst sätt (bög, straight, invandrare, svenne) är asvidrigt och skall bestraffas med lagens strängaste straff.

Jag förstår att det finns tragiska existenser som inte håller med. De finns bland de rädda och misslyckade.
Citera
2015-10-23, 07:55
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedest
Ursäkta mord som mord. Hur graderar du Ikea, Moske;skola,allmän plats ? Det är lika illa oavsett var morden begås. Eller skall vi snart gradera invandrarskolöa versus svensk skola, var ligger skillnaden.
Man brukar klassa händelser där barn är inblandade som värre, vet inte vad som ska vara så svårt att förstå? Har du asperger?
Citera
2015-10-23, 07:59
Medlem
dainsis avatar
Inte så konstigt att det nu var ett rasistiskt motiv med tanke på avståndet han hade till skolan. Däremot var säkert killen deprimerad och sökte en identitet som ungdomar gör på olika sätt.
Den här killen sökte sig till helt fel identitet. Tragiskt för alla inblandade och kanske ett resultat av att man skurit ned psykvården.
Sverige behöver en restriktivare flyktingpolitik likt vårat grannland och det är nu på väg att hända. Troligen försent men kanske kan stoppa flera fall i framtiden.

GM var utklädd till en spelfigur i Fallout!
Senast redigerad av dainsi 2015-10-23 kl. 08:07.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Anton hade troligen inte begått det här brottet om vi haft betydligt mer invandring sedan länge i Sverige. Intolerans gentemot andra minskar ju mer blandade vi blir och ju oftare svenskar umgås med invandrare.

Problemet är ju att svenskarna lever så segregerat och att de är så rädda för att umgås med de som är olika en själv. Som att de helt enkelt inte klarar av när andra inte lever, tycker eller gör som dem.

I Antons fall så kanske han kände sig underlägsen invandrare och saknade förmåga att hävda sig. Eller inte vågade säga vad han tyckte av rädsla för att få stryk av dem. Samtidigt så hade hans föräldrar kanske inte lärt honom att visa respekt för andra - utan spädde istället på hans hat genom att sitta och ventilera irritation mot de annorlunda varje frukost och middag hemma?

Svenskarna behöver invandringen. Och den här händelsen, tillsammans med alla inlägg på FB man läser, visar med önskvärd tydlighet hur desperat Sverige behöver MER invandring - inte mindre.

I varje fall om man vill minska brott som detta.
Citera
Medlem
Jag förstår verkligen inte varför alla PK människor är "helt chockade av händelsen". Vad tror ni skapas i ett klimat där människor ständigt tystas ner och får en rasiststämpel så fort man överhuvudtaget uttrycker en oro över hur det svenska samhäller utvecklas i takt med alla asylsökande. En oro för hur vi ska klara av detta! Jag rättfärdigar absolut inte denna hemska gärning i Trollhättan men att bli helt chockad av det förstår jag verkligen inte. Tyvärr kommer vi att få se betydligt många fler brott som detta från båda sidor är jag rädd. Sen kan man ju också börja diskutera de hatbrott som utförs inom invandrargrupperna där kristna, judar och svarta känner sig hotade varje dag i Sverige 2015 men det tas aldrig upp i media.
Citera
2015-10-23, 08:00
Medlem
Bajsfacistens avatar
Nu tror jag att det möjligtvis är delvis rasistiska tankar bakom dådet.

Men tycker att kopplingen är väldigt väldigt svag.

Anledningen till att de nu kan säga det är att tre faktorer pekar på hatbrottsmotiv. Dels handlar det om hur knivmannen var klädd vid dådet och hur han rörde sig på platsen, och hur han valt ut sina offer. Sen handlar det också om fynd i gärningsmannens lägenhet.

Hjälmen ser iofs vara tysk VK2 modell, men eftersom han hade Darth Vader mask så är det eventuellt den hjälm som ser hyffsat lik just darth vaders hjälm också. Rocken är svart lik både SS och Darth Vader. Det finns ju en dubbeltydlighet här som är väldigt svag. Själv tror jag han bara ville se ond och tuff ut. Svarta rockar använde ju också mördarna vid columbine.

Hur han rörde sig på platsen. Vet jag ingenting om.

Hur han valde sina offer vet jag inte heller.

Vilka fynd i lägenheten kan dock säga mer än något annat. tror jag.

Man är ju rätt luttrad numera men sådana här slumpmässiga mord och våldtäkter tycker jag är rätt hemska. 3 unga personer är nu döda. Men har svårt att bry mig och får avsmak nästan varje gång de blir en katastrof, det är samma sak varje gång. Tsumanin, Breivik, 11:e september, Anna Lindh, Salabranden de följer alla samma mediala mönster. Salabranden kan jag förstå för det var ju någon som pågick över tid men media ältar nästan alltid dessa saker. Information ja visst, men när det visas om och om och om igen och de alltid är folk i TV som ska sitta och prata om det som egentligen inte har något vettigt att säga. De tycker de är hemskt, jo vi vet, de gör vi alla.
Senast redigerad av Bajsfacisten 2015-10-23 kl. 08:07.
Citera
2015-10-23, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Tvärt om. Jag är ivrig motståndare mot islam och annan religion. Jag har dock hjärna nog att skilja på islam och muslimer.

Det normala i fattiga länder är att man skaffar många barn. Dels för att barnadödligheten är hög och dels till försörjning. Du måste sluta sitta hemma och fantisera. Gå tillbaka till skolbänken och gör någon nytta med ditt liv.

Om du nu är en sån stolt, övertygad "musse-hatare", kan du inte logga in på facebook med ditt riktiga namn, bild och publicera det du skriver här. Eller är du bara en feg liten fårskalle?

Barndödligheten är inte ens i närheten så hög som antalet barn som föds.
Finasierar man deras oskyddade knullande utan ifrågasätta deras sjukligt oansvariga beteende så är det inte så konstigt att världens befolkning har fördubblats de senaste 40 åren.

Det finns en anledning till varför det råder ständiga krig och konflikter i princip alla länder som består av muslimer i majoritet.
Du som är muslimkramare kan ju kanske flytta dit och för att ta del av det som du håller så varmt om hjärtat.
Eller bor du i Stockholm så kan jag rekommendera Rinkeby eller Tensta, det nya mussiga Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in