2015-10-23, 01:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Vet inte om det varit uppe i tråden tidigare, men stämmer det att GM redan i måndags började löpa amok?
http://m.ttela.se/nyheter/trollhattan/1.4157991-maskerad-man-vandaliserade-fordon
Nej det stämmer inte för den artikeln är publicerad 20 jul 2015.
Den mannen fick vård. Han hade också en mask på sig.

Vid kvart i sex rapporterades att mannen omhändertagits av polisen och överförts till vårdande instanser.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.4157991-maskerad-man-vandaliserade-fordon
Citera
2015-10-23, 01:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Tycker det är illa att media går ut med namn o bild på detta sättet, säkert exakt det GM hade som mål.

Det låter faktiskt logiskt, men om det var han som sprang runt på stan och slog sönder blir osv och skrek på folk så tror jag också han har preppat sig med massa droger, för att avtrubba sig till att kunna begå en sådan här handling.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-10-23 kl. 01:35.
Citera
2015-10-23, 01:34
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Det är klart att det förekommer från båda hållen men du kan väl inte påstå att du inte kan se alla inlägg som påstår att det är en invandrare (som jag skulle säga är i majoritet)?

Det påstår jag inte. Men just i det här fallet så verkade många ha prickat rätt från start. Många som skrev att dom tippade på att det var en Svensk. (Tycker själv majoritet i tråden prickade rätt, då dom flesta såg ut vara snabba på gröten och skrev det var nog en Svensk.) Men det går väl att diskutera och räkna inlägg, men känns lite onödigt. Precis som frågan jag fick av Mr pappskalle, att jag skulle läsa första 60sidorna. (IGEN)
Senast redigerad av henkess 2015-10-23 kl. 01:36.
Citera
2015-10-23, 01:34
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Hade det enbart varit en psykos hade han det mycket närmare till Stavre- och Lyrfågelskolan.
Man vet väl inte om han kom direkt hemifrån?

Och vid en psykos - och även vid t ex bipolär sjukdom - agerar man inte alltid logiskt. (I min ungdom var jag tillsammans med en tjej som visade sig vara bipolär. Hon gjorde de mest märkliga saker och i ett rasande tempo)
Citera
2015-10-23, 01:35
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Ja, jag anser att polisen gjorde rätt. Om du tror att en svensk polis skjuter för att döda om det finns minsta lilla chans att lösa det på ett annat vis är du mer än lovligt korkad.

Polisen i Sverige skjuter i princip aldrig för att döda. Tyvärr ger den ammunition som nu används bestialiska skador, varpå risken för dödlig utgång är extremt hög såvida man inte prickar gärningsmannen i vänster ben.
Citera
2015-10-23, 01:37
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det påstår jag inte. Men just i det här fallet så verkade många ha prickat rätt från start. Många som skrev att det vore en Svensk. (Tycker själv majoritet prickade rätt, då dom flesta ser ut vara snabba på gröten och skrev det var en Svensk.) Men det går väl att diskutera och räkna inlägg, men känns lite onödigt. Precis som frågan jag fick av Mr pappskalle, att jag skulle läsa första 60sidorna.

Jag läste enbart de första 10 så du kan säkert ha rätt om majoriteten på de först 60 men poängen var att även den "andra sidan" om så vill är oerhört snabba med att gissa etnicitet, det är alltså inget som enbart vänsterfolk sysslar med.
Citera
2015-10-23, 01:40
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Polisen i Sverige skjuter i princip aldrig för att döda. Tyvärr ger den ammunition som nu används bestialiska skador, varpå risken för dödlig utgång är extremt hög såvida man inte prickar gärningsmannen i vänster ben.

Han blev väl skjuten i buken vilket måste ses som ett dödligt skott?
Citera
2015-10-23, 01:43
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:

Hej skrev ju att polisen inte skjuter i SYFTET att döda,men att det är stor risk för dödlig utgång om man inte bara blir skjuten i benet.
Citera
2015-10-23, 01:43
Medlem
Giant Squids avatar
Skulle behövas en sammanfattning utav händelsen med vad som framkommit, från det han går in i skolan, tar selfies, säger i am youre father, blir provocerad utav elevassistent som ska dra utav masken, tar till våld, vad hände före och efter?
Citera
2015-10-23, 01:46
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Skulle behövas en sammanfattning utav händelsen med vad som framkommit, från det han går in i skolan, tar selfies, säger i am youre father, blir provocerad utav elevassistent som ska dra utav masken, tar till våld, vad hände före och efter?

typ det som framkommit.. Vi får nog alla vänta lite på en mer detaljerad sammanfattning
Citera
2015-10-23, 01:47
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:

Blev väl slarvsylta av tarmen då och en massa avföring som började sprida sig i kroppen. Han hade tur som avled så fort, är otroligt smärtsamt att dö på det sättet.
Citera
2015-10-23, 01:48
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Fyfan för dessa äckel, ikea mordet, det här dådet och resten är på deras händer.
Det är dom som bär ansvaret, som skapat samhället vi lever i av idag.
Man kan inte skylla allt på samhället, man har faktiskt mest eget ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in