2015-10-23, 00:38
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Det har inte med etnicitet att göra det har men offerperspektiv att göra, ganska enkel psykologi.
Nej, nej det har det inte alls att göra.
Finns en enklare och mer passande förklaring.

Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Vad pratar du om? Vilken död icke svensk gärningsman har man hållit hemlig?
Tror knappast du skulle på något bli övertygad eller inte hitta klaga på det jag tar upp av att jag ger ett exempel när flashback flödar av bevis på sådana händelser.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Att sånt här kan ske i Sverige förvånade inte mig. Tänk på alla skolskjutningar i USA, det finns inget som antytt att vi för alltid kommer vara förskonade från den typen av händelser.

Nej det förvånade inte mig heller. Jag syftade (och kanske gjorde jag ett syftningsfel tidigare) på att fasan ökar ännu mer fast man inte trodde att den gick att öka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nu blev GM skjuten så viss skillnad mot IKEA-morden som behövde en utredning.

Ja det är ju sant, tänkte inte på det!
Citera
2015-10-23, 00:39
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koptra
"Dräkten" han bar vid dådet är helt klart en kopia på en NCR ranger från spelet Fallout som han för övrigt gillar på sin Facebooksida.

Lagom till Fallout 4 premiären och allt. Låter som en riktigt psykisk störd person det där. Blir intressant att se ifall han gick på tung medicinering. Rent av andra droger.
Citera
2015-10-23, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trunan
Reagerad ingen när en vuxen kom in helt svartkläd med hjäl och darth vader mask?

jo, och han blev svärdad i magen kort efter. vi vet inte vart och när han satte på sig kostymen. förmodligen inte på bussen/promenaden dit
Citera
2015-10-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ska man tänka sig att GM hade en beef med någon på skolan och kom dit för att göra upp?

Men om man ska göra upp ska man väl inte maskera sig till oigenkännlighet? Eller skulle han göra upp med någon som visste hur han skulle klä ut sig? En annan gamer?

Ingen aning, spekulera kan man göra.

Jag är frågande till om det finns en relation mellan GM och någon av BO. Elevassistenten är nära jämnårig.

Jag förutsätter inte att det finns någon koppling och anar att tystnaden överlag är väldigt beroende av brottets isig, framför allt dess art.

De allra flesta hoppas såklart att liknande aldrig någonsin sker igen och att barn ska kunna känna sig trygga i skolan.
Citera
2015-10-23, 00:40
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Nej, nej det har det inte alls att göra.
Finns en enklare och mer passande förklaring.

Tror knappast du skulle på något bli övertygad eller inte hitta klaga på det jag tar upp av att jag ger ett exempel när flashback flödar av bevis på sådana händelser.

Men kanske kan du övertyga nån annan? Ge ett exempel
Citera
2015-10-23, 00:41
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
I den artikel jag läste stod det att de fick känna på svärdet inte att han hade lånat ut det. När de kände hur vass eggen var så anade de oråd och försökte springa därifrån. En av dem hann inte undan.

Men då borde det vara flera offer om det stämmer. Två av offren(yngre) var i klassrum enligt tidigare uppgifter och blev attackerade när de öppnade dörren
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-H-V
Märkligt att det kan kritiseras av så många här inne att kopplingar nu dragits till att detta skulle ha något med högerextremism att göra. Detta medans det under tiden det fortfarande var oklart vem gärningsmannen var skrevs flertalet rastistiska inlägg av de här inne som "visste" att det var en invandrare som gjort det.

Flashback i ett nötskal

Baaaara en invandrare kan begå såna mord för de är genetiskt betingade att begå våldsbrott, men fan ta dig om du anklagar SD för att ligga bakom retoriken som spär på dessa rasistäckel för då drar du alla över en kam
Citera
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag håller med dig till viss del, men anledningen till att detta dåd fått Svetsaren att vakna till är för att det skett på en skola och att oskyldiga barn har drabbats. Att barn ser någon helt utomstående gå in på ens skola, ens trygga plats, och döda lärare/elever kommer för alltid att etsa sig fast i deras minne och kanske ha traumatiserande effekter. Så där finns en reell skillnad.

Hade GM gått in på ICA Maxi och mördat två somalier t.ex. hade jämförelsen med Ikea-morden varit mer jämförbar och de eventuella politiska utspelen som följde.

Men svetsaren åkte på blixtvisit till biskopsgården efter gaanstermassakern på klubben. De skedde några månader inna ikea morden.
Citera
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
http://vlt.se/ikeamorden/1.3213362-mordarens-val-av-offer-de-sag-svenska-ut-

"De såg svenska ut"

Så sa IKEA-mördaren angående varför han på ett bestialiskt sätt mördade två oskyldiga svenskar.

Var är alla uttalanden, alla fördömanden, allt skuldbeläggande. Varför löper inte media amok med galna löpsedlar om rasism? Varför är det helt tyst från alla PK-tyckare? Varför säger inte Löfven någonting? Varför är ni tysta om detta ni vänstertroll och nyliberala troll som hetsar mot SD och svenskar i allmänhet? Ni kommer att förlora i slutändan som de lögnaktiga patetiska råttor ni är. Verkligheten kommer att hinna ikapp er till slut.
Var är beviset på att GM attackerade offren pga rasism? Var det invandrare som mördades? Isf är det knappast förvånande då endast två stycken mördades och skolan till en majoritet består av invandrare.

Det är klart att media kommer att försöka skylla på "SD", "rasism", osv men på dem skiljer de allt annat ont i värden ändå.

Nej, det bevisat rasmotiverade dådet var IKEA-mordet. En invandrare mördade svenskar för att han inte fick PUT. Motsvarande skulle vara en svensk som dödar en invandrarpolitiker som vill ta hit fler invandrare.

Det går alltså inte alls att jämföra.
Citera
Medlem
Någon har sammanfattat all info tillgänglig om GM i ett lite märkligt (dock informativt) klipp på Youtube: https://youtu.be/u-4hfKv5D2s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in