2015-10-23, 00:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Deras hyckleri är ju vidrig och helt genomskinlig.

Det räcker att ha sveriges nationalsång på datorn för att räknas som ledande högerextremist tom.
Så ja, alla svenskar som dödar/attackerar invandrare på något sätt är högerextremister.

Att klassificera ett motiv utifrån YT-klipp där det inte heller verkar vara något man drar till högerextremt måste vara något helt nytt. Skulle väl åtminstone varit lite om flyktingkrisen och nazism mm men verkar mest vara musik och datorspel.

Det där med motiv kan ju liksom vara lite vad som. Eller om det nu automatiskt ska vara så att motiv är givet utifrån olika hudfärger då är det ju så jämnt och ständigt. Man skulle ju hoppas att det fanns lite rim och ranson åtminstone då i etablerad media. Fanns som sagts inget manifest eller självmordsbrev som vi vet om så polisen får väl ta och utreda detta först.
Citera
2015-10-23, 00:34
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsoro
När det handlar om arabgäng heter det ofta "unga män". Upp till 25 år ungefär...

Det har inte med etnicitet att göra det har men offerperspektiv att göra, ganska enkel psykologi.
Citera
2015-10-23, 00:35
Bannlyst
Reagerad ingen när en vuxen kom in helt svartkläd med hjäl och darth vader mask? Iaf på min skola hade han blivit kontronterad direkt och folk som undra vem fan det var.

Sen tycker jag han gjorde dåligt jobb. gäller alla dessa massakerare. Ett svärd? kom igen. Beställ handgranat på darknet kast in i ett klassrum fullt med småbarn, stick ihjäl och skjut resten.

Eller.., en jävla eldkastare. Dålig fantasi har dom iaf. Tråkigt hur som
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
My mistake, välkommen tillbaka

Det handlar inte om att ha rätt utan att vara öppen för möjligheter och inte bara låsa in sig i en bana som är för skocken att följa.

Faktum är att vi vet väldigt lite om vad som hänt men det är ingen ursäkt för att följa varken löpsedlar eller enstaka opinionsbildare. Tvärtom.

Sanningen borde vara att föredra.
Tack, tack!

Ja, precis. Med det lilla vi vet så kan det finnas många bakomliggande orsaker. Det är intressant att notera hur många låser fast sig i ett spår som passar deras tankevärld och agenda.
Citera
Medlem
Koptras avatar
"Dräkten" han bar vid dådet är helt klart en kopia på en NCR ranger från spelet Fallout som han för övrigt gillar på sin Facebooksida.
Citera
2015-10-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Har du politiska motiv så vill du nog ha största möjliga genomslagskraft för att uppnå politisk förändring. Det här med att springa runt i Darth Vader mask och slunga omkring med ett svärd för att slutligen skjutas av polis slår mig inte som något så värst politiskt motiverat. Mer som någon som fått ett fel i huvudet.

Ja precis, av det jag läst hittills i tråden så verkar det inte omöjligt att få tag i vapen i närområdet, han verkar dessutom inte tagit tillfället i akt att ha ihjäl så många som möjligt på så kort tid som möjligt eftersom han gick från klassrum till klassrum och stack de som öppnade dörren, han gick aldrig in i klassrummen med alla vettskrämda människor.
En snubbe stack han ju ner ganska direkt, sedan tre till, detta under loppet av ca 5 min tills första polispatrullen anländer.
Tre personer på en skola under ca 5 minuter låter rätt "lite" mot vad man egentligen skulle kunna åstadkomma om man vill göra största möjliga skada.
Vi får se vad Polisen kommer fram till, jag hoppas att vi får reda på ett motiv, det hade varit intressant att veta vad som drev honom till detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Men enligt uppgift i DN lånade GM ut sitt svärd till en invandrarkille efter att han och hans kompisar tagit en selfie med GM.'

Det skulle han knappast göra om han hatade invandrare?
I den artikel jag läste stod det att de fick känna på svärdet inte att han hade lånat ut det. När de kände hur vass eggen var så anade de oråd och försökte springa därifrån. En av dem hann inte undan.
Citera
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
http://vlt.se/ikeamorden/1.3213362-mordarens-val-av-offer-de-sag-svenska-ut-

"De såg svenska ut"

Så sa IKEA-mördaren angående varför han på ett bestialiskt sätt mördade två oskyldiga svenskar.

Var är alla uttalanden, alla fördömanden, allt skuldbeläggande. Varför löper inte media amok med galna löpsedlar om rasism? Varför är det helt tyst från alla PK-tyckare? Varför säger inte Löfven någonting? Varför är ni tysta om detta ni vänstertroll och nyliberala troll som hetsar mot SD och svenskar i allmänhet? Ni kommer att förlora i slutändan som de lögnaktiga patetiska råttor ni är. Verkligheten kommer att hinna ikapp er till slut.
Jag håller med dig till viss del, men anledningen till att detta dåd fått Svetsaren att vakna till är för att det skett på en skola och att oskyldiga barn har drabbats. Att barn ser någon helt utomstående gå in på ens skola, ens trygga plats, och döda lärare/elever kommer för alltid att etsa sig fast i deras minne och kanske ha traumatiserande effekter. Så där finns en reell skillnad.

Hade GM gått in på ICA Maxi och mördat två somalier t.ex. hade jämförelsen med Ikea-morden varit mer jämförbar och de eventuella politiska utspelen som följde.
Citera
2015-10-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177

Finns en bättre förklaring som har stöd i tusentals andra rapporteringar som skräp media gjort.
Vissa saker som är likadana i alla av rapporterna och artiklarna.

kanske, men inte i fallet du väljer att jämföra med. han är dessutom uthängd innan rättegång vilken inte heller passar in i det du vill säga. säger inte att du har fel men hitta nåt bättre att jämföra med.
Citera
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaKings
Intressant att man publicerar bild och namn på idioten såhär pass tidigt. Det var nog viktigt att visa att det var en Svensk som gjorde detta... Det var inte lika viktigt att peka ut IKEA-mördaren.
PK Sverige... Hur som helst är allt så jävla tragiskt och jag sörjer med de mördades familjer. R.I.P!!
Nu blev GM skjuten så viss skillnad mot IKEA-morden som behövde en utredning.
Citera
Bannlyst
Ingen som tänkt på att detta dåd borde kallas ett "terrorist dåd", hade det varit en utländsk kille som gjort detta på en svensk skola hade det definitivt varit "terrorist dåd", Visst?
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enbolot
Du har rätt, det hade varit bättre om han perforerat svetsaredjävulen Löfven.

Det menade jag inte. Han skulle gjort som alla övriga i landet som är trött på vanstyret gör. Engagerat sig i debatten för en förändring. Detta förstörde både oskyldigas liv och på kort sikt möjligen sverigerörelsens framgångar (Pga det jag skrev om hur etablissemanget nu förbehållslöst kommer att utnyttja detta).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in