Citat:
Ursprungligen postat av
Kapten Rövskägg
Har du politiska motiv så vill du nog ha största möjliga genomslagskraft för att uppnå politisk förändring. Det här med att springa runt i Darth Vader mask och slunga omkring med ett svärd för att slutligen skjutas av polis slår mig inte som något så värst politiskt motiverat. Mer som någon som fått ett fel i huvudet.
Ja precis, av det jag läst hittills i tråden så verkar det inte omöjligt att få tag i vapen i närområdet, han verkar dessutom inte tagit tillfället i akt att ha ihjäl så många som möjligt på så kort tid som möjligt eftersom han gick från klassrum till klassrum och stack de som öppnade dörren, han gick aldrig in i klassrummen med alla vettskrämda människor.
En snubbe stack han ju ner ganska direkt, sedan tre till, detta under loppet av ca 5 min tills första polispatrullen anländer.
Tre personer på en skola under ca 5 minuter låter rätt "lite" mot vad man egentligen skulle kunna åstadkomma om man vill göra största möjliga skada.
Vi får se vad Polisen kommer fram till, jag hoppas att vi får reda på ett motiv, det hade varit intressant att veta vad som drev honom till detta.